Katherine Mansfield – Het tuinfeest

Katherine Mansfield Het tuinfeest en andere verhalen recensie en informatie over de inhoud van het boek uit 1922. Op 23 februari 2023 verschijnt bij uitgeverij Orlando de Nederlandse vertaling van The Garden Party and Other Stories van de Nieuw-Zeelandse schrijfster Katherine Mansfield.

Katherine Mansfield Het tuinfeest recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden Het tuinfeest en andere verhalen. Het boek is geschreven door Katherine Mansfield. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de verhalenbundel uit 1922 van de Nieuw-Zeelandse schrijfster Katherine Mansfield.

Katherine Mansfield Het tuinfeest recensie

Het tuinfeest en andere verhalen

• Schrijfster: Katherine Mansfield (Nieuw-Zeeland)
  • Soort boek: verhalen
  • Origineel: The Garden Party and Other Stories (1922)
  • Nederlandse vertaling: Jo Fiedeldij-Dop
  • Uitgever: Orlando
  • Verschijnt: 23 februari 2023
  • Uitgave: gebonden boek
  • Prijs: € 23,99

Flaptekst van het boek met verhalen van Katherine Mansfield

Katherine Mansfield werd al tijdens haar leven bewonderd door schrijvers als Virginia Woolf en D.H. Lawrence en geroemd om haar sfeertekeningen, haar taalgebruik en haar oog voor details. De vijftien verhalen in Het tuinfeest en andere verhalen variëren sterk in lengte, toon en onderwerp. ‘Aan de baai’ is een levendige herinnering aan het familieleven, terwijl ‘Miss Brill’ een vlijmscherpe schets is van een onzekere vrouw die toevallig hoort hoe twee jonge geliefden minachtend over haar praten.

Mansfield schrijft haar verhalen in een zuivere, heldere taal, waarmee ze met uiterste precisie de gevoelens en gedachten weergeeft van haar personages: mensen van elke leeftijd, uit alle rangen en standen van de samenleving. Humor, inlevingsvermogen en mededogen kenmerken haar benadering van mensen en dieren. Daarnaast zijn haar natuurbeschrijvingen ongeëvenaard.

Katherine Mansfield Puur geluk boek met verhalen uit 1920 recensieKatherine Mansfield (Nieuw-Zeeland) – Puur geluk
verhalen uit 1920
Uitgever: Athenaeum