Lesereise Usbekistan

Walter M. Weiss Lesereise Usbekistan recensie en informatie over de inhoud van het boek met verhalen over Oezbekistan. Op 23 juni 2022 verschijnt bij Picus Verlag een nieuw boek in de Reeks Lesereise, deze keer over het Aziatische land Oezbekistan. Er is geen Nederlandse vertaling van het boek verkrijgbaar.

Walter M. Weise Lesereise Usbekistan recensie en informatie

Als de redactie het boek gelezen heeft, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Lesereise Usbekistan, Fährtensuchen an der Seidenstraße.  Het boek is geschreven door Walter M. Weiss. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het boek met reisverhalen over Oezbekistan, geschreven door Walter M. Weiss.

Lesereise Usbekistan Boek over Oezbekistan

Lesereise Usbekistan

Fährtensuchen an der Seidenstraße

• Schrijver: Walter M. Weiss (Duitsland)
  • Soort boek: reisverhalen
  • Taal: Duits
  • Uitgever: Picus Verlag
  • Verschijnt: 23 juni 2022
  • Omvang: 132 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek / ebook

Recensie en waardering van het boek over Oezbekistan

• Helaas is het aantal Nederlanders dat Duits leest niet al te groot. Dat is jammer omdat er in het Duitse taalgebied mooie series boeken verschijnen die de moeite van het lezen waard zijn. Een goed voorbeeld hiervan is de serie Lesereisen van de Oostenrijkse uitgeverij Picus Verlag. Jaarlijks verschijnen er meerdere titel met verhalen over exotische en minder exotische landen, steden en gebieden. Usbekistan (Oezbekistan) en een land dat voor de meeste van ons toch zeker exotisch of op zijn minst zo goed als onbekend is. Deze titel, geschreven door Walter M. Weiss brengt daar verandering in. Op prettige wijze verhaalt de schrijver over de grote en kleine bijzonderheden die dit Aziatische land kenmerken en weet hij inzicht te verschaffen in de cultuur en gewoontes. (Allesoverboekenenschrijvers.nl, ∗∗∗∗∗)

Flaptekst van het boek met verhalen over Oezbekistan

Usbekistan, das sind prächtige Moscheen und Paläste, Basare voller Seiden, Teppiche und Karawanenzauber. Oasenstädte wie Samarkand bieten als Stationen der legendären Seidenstraße bis heute ebendies. Ansonsten wird dieses Kernland Zentralasiens immer noch als Durchgangsgebiet auf halbem Weg zwischen Iran und China gering geschätzt. Seine historische Rolle als Epizentrum der Zivilisationsgeschichte bleibt ebenso verkannt wie seine als noch junge Nation in den letzten Jahren erzielten Fortschritte. Walter M. Weiss wandelt auf den Spuren Timurs, Avicennas und des Urvaters der Algorithmen und besucht Miniaturenmaler, Papierschöpfer und Seidenweber. Aber er beleuchtet auch Schattenseiten wie das fatale Erbe des Baumwollwahns und das Öko-Desaster am Aralsee.