Lina Bengtsdotter – De kinderen die het bos in gingen Recensie ∗∗∗∗

Lina Bengtsdotter De kinderen die het bos in gingen recensie boekbespreking waardering en informatie over deze Zweedse thriller. Op 21 mei 2019 verschijnt deel twee in de serie Charlie Lager thrillers van de Zweedse schrijfster Lina Bengtsdotter De kinderen die het bos in gingen bij Uitgeverij HarperCollins.

Lina Bengtsdotter De kinderen die het bos in gingen Recensie en Informatie

De kinderen die het bos in gingen is de de tweede thriller van de Zweedse schrijfster Lina Bengtsdotter. Ook in dit deel is detective Charlie Lager de hoofdpersoon. Ze heeft een verre van goede jeugd gehad waarbij vooral de moeizame relatie met haar moeder die overleed toen ze 14 jaar oud was, een last is. Bovendien zijn er zaken gebeurt waarmee Charlie tot op de dag vandaag in haar dromen en gedachten geconfronteerd wordt.

Terug in Gullspång komen traumatische gebeurtenissen nog dichterbij

Bovendien begint haar bovenmatig drankgebruik normaal functioneren in de weg te staan en daarom gaat ze in behandeling bij een psycholoog. Om die reden en omdat ze bijna geen verlof heeft opgenomen, dwingt haar baas Challe om vakantie op te nemen. Charlie heeft weerstand. Maar als jeugdvriendin Susanne in de problemen blijk te zitten en om hulp vraagt, besluit Charlie toch vrij te nemen en te gaan helpen. Ze reist af naar Gullspång, het dorp waar ze opgroeide en waar de traumatische gebeurtenissen uit haar jeugd zich afspeelden.

Lina Bengtsdotter De kinderen die het bos in gingen Recensie

Aangekomen in Gullspång wordt Charlie geconfronteerd met een onopgeloste verdwijning van Francesca. Een dochter van rijke ouders die woonde op een groot landhuis. Ze gaat samen met journalist Johan Ro op onderzoek uit. Er is sprake van een doofpot en het openen ervan is niet voor iedereen een goed idee. En de gebeurtenis blijkt een verbinding te hebben met de eigen jeugd van Charlie.

De hoge verwachtingen maakt Lina Bengtsdotter in haar tweede thriller volledig waar

De eerste thriller van Lina Bangtsdotter was van een prima niveau. In haar tweede boek De kinderen die het bos in gingen, komt haar talent verder tot ontwikkeling. Bengtsdotter geeft haar hoofdpersonen meer diepgang en de plot is boeiender. Kortom Lina Bengtsdotter ontwikkelt zich tot een zeer interessante Zweedse thrillerschrijfster die de verwachting waarmaakt. De kinderen die het bos in gingen is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

De kinderen die het bos in gingen

• Schrijfster: Lina Bengtsdotter (Zweden)
  • Soort boek: Zweedse thriller, Charlie Lager-thriller
  • Origineel: Francesca (2018)
  • Nederlandse vertaling: Ydelet Westra
  • Uitgever: HarperCollins
  • Verschenen: 21 mei 2019
  • Omvang: 384 pagina’s

Inhoud van De kinderen die het bos in gingen

De tegendraadse detective Charlie Lager moet terug naar haar geboortedorp, het ingeslapen dorp Gullspång. De laatste tijd heeft ze vreemde terugkerende dromen over nachtelijke wandelingen met haar moeder. Steeds weer keert een beeld van een landhuis terug, een landhuis dat een grote rol blijkt te spelen in de cold case waar Charlie op is gezet.

Dertig jaar geleden verdween een jong meisje, Francesca, uit Gullspång. Het lijkt erop dat ze teveel wist over de dood van een klasgenootje. Omdat Francesca zelf nogal een buitenbeentje was in het kleine dorp, geloofde niemand haar aanvankelijk. Totdat ze plotseling zelf verdween. Samen met journalist Johan Ro duikt Charlie Lager in de als verloren beschouwde zaak. Maar dan komen ze iemand op het spoor voor wie het verleden nog altijd leeft, iemand die de waarheid koste wat kost verborgen wil houden…

Lina Bengtsdotter De vrouw die terug moest RecensieLina Bengtsdotter (Zweden) – De vrouw die terug moest
Uitgever: HarperCollins
Verschenen: 19 april 2018