Nieuwe Thrillers Januari 2018 Recensie Informatie Overzicht

Nieuwe Thrillers Januari 2018 Recensie informatie Overzicht. Op deze pagina is het overzicht gemaakt van nieuwe thrillers januari 2018 recensie informatie boekbesprekingen en bestelmogelijkheden. Het betreft zowel nieuwe Nederlandstalige thrillers als nieuwe thrillers in Nederlandse vertaling die in januari 2018 verschijnen.

Nieuwe Thrillers Januari 2018 Recensie Informatie

Naast informatie over de verschillende uitgaves van de nieuwe thrillers januari 2018, kun je links vinden naar uitgebreide boekbesprekingen, recensies en beoordelingen. Ook kun je bestelinformatie vinden van de thrillers.

< Thrillers 2017 | Overzicht | Thrillers Februari >

Overzicht van Nieuwe Thrillers Januari 2018 Recensie Informatie

Het overzicht van nieuwe thrillers januari 2018 is alfabetisch op naam van de schrijver of schrijfster ingedeeld. De links op de pagina verwijzen naar uitgebreide gegevens, de recensie en informatie over bestellen van de nieuwe thrillers.

Sharon Bolton Het donkerste water Recensie Engelse thrillerHet donkerste water

• Schrijfster: Sharon Bolton (Engeland)
  • Soort boek: Engelse thriller, psychologische thriller
  • Origineel: A Dark and Twisted Tide (2014)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschenen: 9 januari 2018
  • Omvang: 432 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Lacey Flint heeft een woonboot op de Theems betrokken, en begint deel uit te maken van de kleurrijke gemeenschap die in Londen op de rivier woont. Elke dag zwemt ze ook in de Theems. Op een vroege zomerochtend vindt ze tijdens het zwemmen een in doeken gewikkeld lichaam van een jonge vrouw. Het lijkt toeval – Lacey werkt sinds kort bij de rivierpolitie en weet hoeveel lichamen er elk jaar uit de Theems gevist worden. Maar onderzoek lijkt aan te tonen dat dit lichaam bedoeld was voor haar om te vinden. Ook al is ze geen inspecteur meer, ze kan niet anders dan zich met deze zaak bemoeien.

Chan Ho-Kei Hongkong Noir RecensieHongkong Noir

• Schrijver: Chan Ho-Kei (Hongkong)
  • Soort boek: Hongkong thriller, politiethriller
  • Uitgever: De Geus
  • Verschenen: 16 januari 2018
  • Omvang: 544 pagina’s
  • Prijs: € 24,99
  • Inhoud thriller: Hoofdinspecteur Kwan Chun-dok is een levende legende bij de politie van Hongkong. Nu ligt hij op zijn sterfbed en wordt voor de allerlaatste keer zijn hulp ingeroepen. Via zes mysterieuze zaken die hij heeft opgelost, reizen we terug door de tijd en de geschiedenis van Hongkong…Chan Ho-Kei Hongkong Noir >

Maurizio de Giovanni De dood zingt in Napels RecensieDe dood zingt in Napels

• Schrijver: Maurizio de Giovanni (Italië)
  • Soort boek: Italiaanse thriller
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Xander Uitgevers
  • Verschenen: 9 januari 2018
  • Omvang:
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Napels, 1931. Een bittere wind raast door de straten van de stad als er een moord gepleegd wordt in het donkere stadshart. Het San Carlo Theater staat op het punt de spectaculaire opera Cavalleria Rusticana uit te voeren, met in de hoofdrol ’s werelds grootste tenor Arnaldo Vezzi. Maar een paar minuten voor aanvang wordt de operazanger dood in zijn kleedkamer gevonden…lees verder >

Dennis Lehane De vrouw in de spiegelDe vrouw in de spiegel

• Schrijver: Dennis Lehane (Verenigde Staten)
  • Soort boek: Amerikaanse thriller
  • Origineel: Since We Fell (9 mei 2017)
  • Nederlandse vertaling: Bert Meelker
  • Verschenen: januari 2018
  • Prijs: € 20,00
  • Inhoud boek: Met ‘De vrouw in de spiegel’ schreef Dennis Lehane een afwisselend ontroerende en psychologische pageturner, met messcherpe dialogen en levensechte personages. Dit is Lehane op zijn best. Dennis Lehane is de auteur van onder andere ‘The New York Times’ bestsellers ‘Gone, Baby, Gone’; ‘Mystic River’; ‘Shutter Island’; ‘De infiltrant’ en ‘Nachtleven’. Rachel Childs was ooit een succesvolle journaliste, tot ze live op tv een inzinking kreeg. Sindsdien komt ze haar huis niet meer uit. Thuis heeft ze gelukkig een comfortabel leven met een ideale echtgenoot. Tot ze door een toevallige ontmoeting gedwongen wordt vraagtekens te zetten bij de oprechtheid van haar man. In haar zoektocht naar de werkelijkheid wordt ze een wereld ingezogen van samenzweringen, misleiding en geweld, die haar tot op de rand van de waanzin brengt. Wie is haar man?

Elisabeth Norebäck Zeg dat je van mij bent RecensieZeg me dat je van mij bent

• Schrijfster: Elisabeth Norebäck (Zweden)
  • Soort boek: Zweedse thriller
  • Origineel: Säg att du är min (2017)
  • Nederlandse vertaling: Lammie Post-Oostenbrink
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschenen: 8 januari 2018
  • Omvang: 400 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Waardering★★★ (uitstekend) Theo Jordaan
  • Recensie boek: Zo’n twintig jaar geleden verdween Alice, het dochtertje van Stella Widstrand, spoorloos uit de kinderwagen tijdens een bezoek aan het strand. Alhoewel haar lichaam nooit werd gevonden, werd ze toch dood verklaard. Stella die al lang niet meer samenleeft met de vader van Alice, is psychotherapeute geworden. Ze inmiddels getrouwd met Henrik en samen hebben ze een zoon. Zij is als enige ervan overtuigd dat Alice niet dood is. Als zich op een dag een nieuwe vrouw in haar praktijk aanmeldt, Isabelle genaamd, is ze ervan overtuigd dat dit haar verdwenen dochter moet zijn…lees verder >

Melanie Raabe De waarheid Recensie Duitse thrillerDe waarheid

• Schrijfster: Melanie Raabe (Duitsland)
  • Soort boek; Duitse thriller
  • Origineel: Die Wahrheit (29 augustus 2016)
  • Nederlandse vertaling: Sander Hoying
  • Uitgever: Cargo
  • Verschenen: 16 januari 2018
  • Omvang; 336 pagina’s
  • Prijs; € 19,99
  • Inhoud boek: Zeven jaar geleden is de rijke zakenman Philipp Petersen tijdens een reis naar Zuid-Amerika spoorloos verdwenen. Sindsdien leeft zijn vrouw Sarah alleen met hun zoontje, en heeft ze langzaam haar leven weer opgepakt. Maar dan ontvangt ze een schokkend bericht: Philipp leeft nog en was het slachtoffer van een ontvoering. De media duiken op de zaak, en in alle drukte en chaos probeert Sarah grip te krijgen op deze nieuwe realiteit. Wat zal er gebeuren? Hebben Philipp en zij nog een toekomst samen? Sarah is op alles voorbereid, maar de man die tijdens het mediacircus uit het vliegtuig stapt ziet er misschien uit als haar man, maar is het niet. In shock verwelkomt ze de vreemdeling, maar snel daarna uit hij zijn eerste dreigement: als Sarah zijn dubbelrol onthult zal ze alles kwijtraken – haar fijne leven, haar zoon, haar man.

Dolores Redondo Erfenis van de botten RecensieErfenis van de botten

• Schrijfster: Dolores Redondo
  • Soort thriller: Spaanse thriller
  • Origineel: Legado en los huesos (2013)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Xander Uitgevers
  • Verschenen: 26 januari 2018
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: De man die de briljante inspecteur Amaia Salazar een jaar eerder voor moord gearresteerd heeft, moet voor de rechter verschijnen. Maar dan pleegt hij zelfmoord in de toiletten van het gerechtsgebouw. Het enige dat hij achterlaat, is een cryptisch briefje met maar één woord: Tarttalo. Tot Amaia’s grote verbijstering is dit niet de enige zaak waarin een moordenaar zelfmoord pleegt en dezelfde mythologische boodschap achterlaat…lees verder >

Tomas Ross Het verdriet van Wilhelmina RecensieHet verdriet van Wilhelmina

• Schrijver: Tomas Ross (Nederland)
  • Soort boek: historische thriller, oorlogsroman
  • Uitgever: Cargo
  • Verschenen: 22 januari 2018
  • Omvang: 400 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Waardering★★★★★ (zeer goed) Theo Jordaan
  • Recensie boek: Tomas Ross is één van de meest vakkundige schrijvers van Nederland. Niet dat het vermengen van feiten met fictie wat zo kenmerkend is voor zijn werk uniek is, maar de kwaliteit van zijn boeken is altijd hoog en hij weet ook altijd stukjes Nederlandse en, in dit geval, koloniale geschiedenis op een spannende en verhelderende wijze over het voetlicht te brengen. Het verdriet van Wilhelmina is hiervan weer een sprekend bewijs. Deze keer staan de gebeurtenissen en intriges centraal rondom de onafhankelijkheid van Indonesië centraal…lees verder >

Gard Sveen Dansen met de duivel Recensie Noorse thrillerDansen met de duivel

Tommy Bergmann Thriller

• Schrijver: Gard Sveen (Noorwegen)
  • Soort boek: Noorse thriller
  • Origineel: Blod i dans (2016)
  • Nederlandse vertaling: Carla Joustra, Kim Snoeijing
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschenen: 16 januari 2018
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Wanneer nét na de verdwijning van de dertienjarige Amanda het verkoolde lichaam van seriemoordenaar Jon-Olav Farberg wordt gevonden, is Tommy Bergmann de enige die gelooft dat hij nog leeft. Hij wordt op non-actief gesteld door de leiding van de Oslose recherche, dus is hij gedwongen alleen op onderzoek uit te gaan. Alle aanwijzingen leiden naar Litouwen en een sekte aldaar, wier leden geloven dat een moordenaar gered kan worden door een jong meisje te verminken. Een meisje als Amanda. Dan wordt Susanne Bech, Bergmanns partner, naar een hotelkamer gelokt. Op de badkamerspiegel staat met lippenstift een boodschap geschreven: Zij zal hem verlossen.

Geir Tangen Het meesterwerk RecensieHet meesterwerk

• Schrijver: Geir Tangen (Noorwegen)
  • Soort boek: Noorse thriller
  • Nederlandse vertaling: Hanneke Wijte
  • Uitgever: The House of Books
  • Verschenen: januari 2018
  • Omvang: 400 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud thriller: Journalist Viljar Ravn Gudmundsson ontvangt een mail van iemand die aankondigt als scherprechter het leven van een vrouw te zullen opeisen die in zijn ogen een misdaad heeft begaan. Als de vrouw de volgende dag vermoord wordt aangetroffen, realiseert Viljar zich dat het bloedserieus was. Zeker als hij daarna weer een aankondiging ontvangt. Inspecteur Lotte Skeisvoll moet op jacht naar een achteloze seriemoordenaar die eropuit lijkt de politie te willen tergen.