Nieuwe Thrillers September 2017 Recensie Informatie Overzicht

Nieuwe Thrillers September 2017. Op deze pagina is het overzicht gemaakt van Nieuwe Thrillers september 2017 recensie informatie boekbesprekingen en bestelmogelijkheden. Het betreft zowel nieuwe Nederlandstalige thrillers als nieuwe thrillers in Nederlandse vertaling die in september 2017 verschijnen.

Nieuwe Thrillers September 2017 Recensie Informatie

Naast informatie over de verschillende uitgaves van de nieuwe thrillers september 2017, kun je links vinden naar uitgebreide boekbesprekingen, recensies en beoordelingen. Ook kun je bestelinformatie vinden van de thrillers.

< Thrillers Augustus | Overzicht | Thrillers Oktober >

Overzicht van Nieuwe Thrillers September 2017 Recensie Informatie

Het overzicht van nieuwe thrillers september 2017 is alfabetisch op naam van de schrijver of schrijfster ingedeeld. De links op de pagina verwijzen naar uitgebreide gegevens, de recensie en informatie over bestellen van de nieuwe thrillers.

Bill Beverly Weg Recensie Waardering Uitstekende ThrillerWeg

• Schrijver: Bill Beverly ♂ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: Amerikaanse thriller, coming-of-age roman
  • Origineel: Dodgers (2016)
  • Nederlandse vertaling: Nadia Raamer, Laura Weeda
  • Uitgever: De Geus
  • Verschenen: september 2017
  • Omvang: 301 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Recensie boekAlhoewel gepresenteerd als thriller is Weg veel meer een soort van coming-of-age roman. East is een vijftienjarige jongen die als bewaker van een drugspand actief. De politie rolt het drugspand op. East is er getuige van dat een jong meisje slachtoffer wordt van de gewelddadigheden die tijdens het oprollen van het drugspand. Van de leider van de criminele bende krijgt hij hierna de opdracht om een belangrijke getuige die in het Midwesten woonachtig is te liquideren…lees verder >
  • Waardering★★★★ (uitstekend) Theo Jordaan (recensie volgt binnenkort)

Lisa Bjurwald Tot as Recensie Zweedse ThrillerTot as

• Schrijfster: Lisa Bjurwald  ♀ (Zweden)
  • Soort boek; Zweedse thriller
  • Origineel: Tills bara aska återstår (2016)
  • Nederlandse vertaling: Neeltje Wiersma
  • Uitgever: Karakter Uitgevers
  • Verschenen: 18 september 2017
  • Omvang; 302 pagina’s
  • Recensie boek: Lisa Bjurwald Tot as is een sociaal geëngageerde thriller. Engagement kan de kwaliteit van een thriller in de weg zitten. Maar dat is gelukkig bij Tot as slechts in beperkte mate het geval. De ambitieuze agente Rebecka Born wordt toegelaten tot een speciale politie–eenheid. Ze krijgt de opdracht om in Värmland, waar ze zelf vandaan komt, een moord op te lossen van twee vrouwen waarvan de lijken zijn verminkt en verbrand. Rebecka Born stuit al snel op zaken die te maken hebben met mensensmokkel, vrouwenhandel, uitbuiting van vluchtelingen en lokale agenten die niet echt willen meewerken…lees verder >
  • Waardering★★★ (zeer goed) Theo Jordaan

Arne Dahl Grensgebieden RecensieGrensgebieden

Berger & Blom, deel 1

• Schrijver: Arne Dahl ♂ (Zweden)
  • Soort boek: Zweedse thriller
  • Origineel: Utmarker (2016)
  • Nederlandse vertaling: Ron Bezemer
  • Verschenen: 3 oktober 2017
  • Omvang: 352 pagina’s
  • Prijs: € 15,00
  • Recensie boek: De Zweedse schrijver Arne Dahl heeft inmiddels al heel wat zeer goede thrillers op zijn naam staan. Maar met Grensgebieden lijkt hij zichzelf te hebben overtroffen en zijn allerbeste boek tot nu toe heeft geschreven. Het is het eerste deel in wat, zoals zich laat aanzien, een reeks Zweedse thrillers moet gaan worden over het duo Berger & Blom…lees verder >
  • Waardering: ★★★★★ (uitmuntend) Theo Jordaan

Renate Dorrestein Reddende engel Recensie Roman 2017Reddende engel

• Schrijfster: Renate Dorrestein  ♀ (Nederland)
  • Soort boek: psychologische roman, gothic thriller
  • Uitgever: Podium
  • Verschenen: 1 september 2017
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,99
  • Recensie boek: Wat een ongelofelijk spannend, beklemmend en gelaagd boek heeft Renate Dorrestein geschreven met Reddende Engel. Ik heb het boek letterlijk in één ruk uitgelezen, omdat ik gewoon moest weten hoe het af zou lopen. Dorrestein is een meesterverteller, met prachtige beschrijvingen en tegelijkertijd doorspekt met haar eigen visie op en vragen over het leven is dit verhaal veel meer dan een spannend thriller…lees verder >
  • Waardering★★★★ (uitstekend) Monique van der Hoeven

Stephen King Owen King Schone slaapsters RecensieSchone slaapsters

• Schrijver: Stephen King, Owen King ♂ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: horror, thriller
  • Origineel:
  • Nederlandse vertaling: Sabine Mutsaers
  • Uitgever: The House of Books
  • Verschenen: 19 september 2017
  • Prijs: € 25,00
  • Inhoud boek: Over de hele wereld gebeurt er iets vreemds als vrouwen in slaap vallen; ze worden langzaam omhuld met een coconachtig weefsel – en ze worden niet meer wakker. Maar als het weefsel dat hun lichaam omhult wordt aangeraakt of aangetast, worden de vrouwen agressief en enorm gewelddadig. In het Amerikaanse stadje Dooling verspreidt het virus zich vanuit de vrouwengevangenis en gaat het over op alle gevangenen, met uitzondering van één. Er doen al snel verhalen de ronde over deze Evie: is ze een medische rariteit of het kwaad dat het virus veroorzaakt? De achtergebleven mannen in het stadje, overgelaten aan hun primaire instincten, raken slaags met elkaar terwijl de sheriff van Dooling, Lila Norcross, vecht om wakker te blijven. Ondertussen ontwaken de vrouwen die in slaap zijn gevallen in een compleet nieuwe wereld…
  • …Meer Informatie Recensie en Bestellen >

Dirk Kurbjuweit Angst Recensie Duitse ThrillerAngst

• Schrijver: Dirk Kurbjuweit ♂ (Duitsland)
  • Soort boek: Duitse thriller
  • Origineel: Angst (2013)
  • Nederlandse vertaling: Rob Hartmans
  • Verschenen: 5 september 2017
  • Omvang:
  • Prijs: € 18,99
  • Inhoud boek: Dirk Kurbjuweit schreef met Angst een intens spannende en ongelooflijk donkere thriller die doet denken aan het werk van Herman Koch. De vertaalrechten zijn wereldwijd aan 14 landen verkocht. Randolph is getrouwd, heeft twee kinderen en een prachtig huis in Berlijn. Er is één smet op dit perfecte leven: zijn vader zit in de gevangenis voor de moord op zijn onderbuurman. Dieter Tiberius was een vreemde, maar vriendelijke man. Tot hij erotische brieven aan Randolphs vrouw begon te schrijven, het echtpaar begon te bespioneren en hen uiteindelijk beschuldigde van kindermisbruik. Randolph doet aangifte, maar de politie staat machteloos en schaart zich eerder achter Tiberius dan achter de gezagsgetrouwe Randolph.

David Lagercrantz De man die zijn schadu zocht Recensie Millennium 5De naam die zijn schaduw zocht

Millennium 5

• Schrijver: David Lagercrantz ♂ (Zweden)
  • Soort thriller: misdaadthriller, Zweedse thriller
  • Origineel: Mannen som sökte sin skugga (2017)
  • Nederlandse vertaling;
  • Uitgever: Signatuur
  • Verschijnt: 7 september 2017
  • Omvang: 400 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Gebonden Boek / Ebook
  • Prijs: € 22,50 / € 24,99 / € 14,99
  • Inhoud thriller: Lisbeth Salander zit voor korte tijd in de gevangenis. Ze prbeert zich zoveel mogelijk afzijdig te houden van haar medegevangenen om conflicten te vermijden.  Wanneer ze het opneemt voor een jonge vrouw uit Bangladesh wordt ze onmiddelijk uitgedaagd door de bendeleidster Benito. Holger Palmgren bezoekt Lisbeth en vertelt haar dat hij documenten heeft ontvangen over hoe slecht ze als kind door de autoriteiten is behandeld. De sporen leiden naar een zekere Leo Mannheimer, partner van een welgestelde effectenhandelaar…lees verder >
  • Oordeel en recensie: Nog niet gelezen door de redactie

Unni Lindell Ik weet waar je woont recensieIk weet waar je woont

• Schrijfster: Unni Lindell ♀ (Noorwegen)
  • Soort boek: Noorse thriller, politiethriller
  • Origineel: Jeg vet hvor du bor
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Uitgeverij Q
  • Verschenen: 17 september 2017
  • Omvang: 400 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,99 / € 11,99
  • Inhoud boek: Vijftien jaar geleden verdween de zes jaar oude Thon uit een volkstuin in Oslo. De zoon van de eigenaar van de volkstuinen was lang in beeld als verdachte, maar er is nooit voldoende bewijs gevonden. De zaak is nooit opgelost. Inspecteur Marian Dahle is net terug van verlof om bij te komen van een trauma, als ze van Cato Isaksen de opdracht krijgt de cold case weer te openen. Terwijl ze op onderzoek uitgaat, wordt ook een onderzoek opgezet naar een nieuwe, brute zaak. Hebben de twee zaken met elkaar te maken? Marian voelt dat er iets niet klopt, of maakt de drank haar paranoïde…? Niets is wat het lijkt.
  • Recensie en oordeel: Nog niet gelezen door de redactie

Mariette Lindstein De sekte Recensie Zweedse ThrillerDe sekte

• Schrijfster: Mariette Lindstein (Zweden)
  • Soort thriller: misdaadroman, Zweedse thriller
  • Origineel: Sekten på Dimön (2015)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: A.W. Bruna / Manteau
  • Verschenen: 12 september 2017
  • Prijs: € 19,99
  • Recensie boek: Met de titel en de slogan op de kaft (“Toetreden is verleidelijk, ontsnappen is onmogelijk”) heb je eigenlijk al in een notendop te pakken hoe het verhaal zal verlopen. Sofia treedt na een lezing van Franz Oswald toe tot het gezelschap van ViaTerra, een beweging die zo puur mogelijk wil leven. Allengs komt ze erachter dat de beweging steeds engere trekjes begint te krijgen, en dat Franz niet de goeroe is die hij lijkt te zijn. Tussen de hoofdstukken door is als een intermezzo een spannend en mysterieus verhaal te lezen van de jonge pestkop Fredrik…lees verder >
  • Waardering★★★★★ (goed) Annika Brandenburg

Martijn Niemeijer Otis Recensie YA-ThrillerOtis

• Schrijver: Martijn Niemeijer ♂ (Nederland)
  • Soort boek: YA-thriller, Young Adult roman
  • Uitgever: Leopold
  • Verschenen: 20 september 2017
  • Omvang: 208 pagina’s
  • Prijs: € 15,99
  • Inhoud boek: Eigenlijk had ik het al honderd keer eerder overwogen, nu moest ik zorgen dat ik alles perfect doordacht. Ik wist best: jongens van zeventien deden dat soort dingen niet en ik kon ervoor in de bak komen. Maar als ik geen fouten maakte, waarom zou het dan niet lukken? Otis. Zeventien jaar. Vader onbekend. Moeder knettergek, of in ieder geval een egoïstisch kreng met wie hij leeft in een flat met twaalfhonderd mensen en negentig nationaliteiten. Belangrijkste levensles: je moet het allemaal alleen opknappen. Dan vindt hij in de flat een klein meisje dat is achtergelaten door haar ouders. Wat moet hij doen? Weglopen? Of doet Otis iets wat niemand ooit voor hem gedaan heeft: blijven? Maar hoe passen kinderogen in zijn rauwe leven?

Baltasar Porcel De Keizer of het oog van de storm RecensieDe Keizer of het oog van de storm

• Schrijver: Baltasar Porcel ♂ (Catalonië, Spanje)
  • Soort boek: historische thriller
  • Origineel: L’Emperador o L’ull del vent (2001)
  • Taal: Catalaans
  • Nederlandse vertaling: Frans Oosterholt
  • Uitgever: Menken Kasander & Wigman Uitgevers
  • Verschenen: 27 september 2017
  • Omvang: 268 pagina’s
  • Prijs: € 22,50
  • Inhoud boek: Andalusië, 1808. De slag bij Bailén mondt uit in de eerste nederlaag van Napoleon Bonaparte. De verslagen Franse soldaten worden gedwongen tot een slopende voettocht van honderden kilometers naar Cádiz, waar ze worden ingescheept naar de Balearen. Aan hun lot overgelaten op het minuscule eiland Cabrera zinken de krijgsgevangen weg in een verdwaasde staat van beestachtigheid, tot kannibalisme aan toe. Dertig jaar later tracht Honoré Grapain, een van de weinige overlevers van Cabrera, te reconstrueren wat er is gebeurd met zijn kameraad Gérard de Fleury en met Alòdia, de Mallorcaanse minnares van hen beiden. Stukje bij beetje ontdekt Grapain dat Fleury een wild leven leidde van rooftochten en orgieën in de marge van de danteske realiteit van het concentratiekamp. Hoe was het mogelijk dat Fleury schijnbaar onbelemmerd zijn gang kon gaan? Stond hij onder directe bescherming van Napoleon zelf? Midden in zijn onderzoek krijgt Grapain bezoek van de geheime politie van Lodewijk Napoleon. Anderhalve eeuw nadat Honoré Grapain zijn herinneringen en navorsingen op schrift stelde, belandt zijn manuscript op het bureau van de Mallorcaanse schrijver Baltasar Porcel, die verder gaat waar Grapain was gestopt. Het resultaat is een historische thriller en een existentiële roman in één, en een parel voor de literaire fijnproever. Baltasar Porcel (Andratx, Mallorca, 1937 – Barcelona 2009) was een centrale figuur in de Catalaanse letteren gedurende de tweede helft van de twintigste eeuw. Hij behoort tot de beste romanschrijvers die Catalonië heeft voortgebracht.

Dolores Redondo Dit alles zal ik je geven RecensieDit alles zal ik je geven

• Schrijfster: Dolores Redondo ♀ (Spanje)
  • Soort boek: literaire thriller, Spaanse thriller
  • Origineel: Todo esto te daré (2016)
  • Nederlandse vertaling: Jos Kockelkoren
  • Uitgever: Xander Uitgevers
  • Verschenen: 1 september 2017
  • Omvang: 592 pagina’s
  • Prijs: € 22,50
  • Recensie thrillerHet leven van succesvol schrijver Manuel komt op zijn kop te staan als op een dag twee politieagenten voor deur staan met de mededeling dat zijn partner Alvaro is omgekomen in een eenzijdig auto-ongeluk. Manuel reist af naar Galicië, en komt er daar achter dat alles toch net iets anders ligt. En dat hij eigenlijk geen idee had wie zijn geliefde echt was. Als snel blijkt dat Alvaro uit een adellijke familie komt, compleet met eeuwenlange familietradities, ongeschreven en geschreven regels, landgoederen en wijngaarden…lees verder >
  • Waardering:  ★★★★ (uitstekend) Annika Brandenburg

Koen Strobbe De wolf van Colombes RecensieDe wolf van Colombes

• Schrijver: Koen Strobbe ♂ (België)
  • Soort boek: misdaadroman, Vlaamse thriller
  • Verschenen: 22 september 2017
  • Omvang: 318 pagina’s
  • Prijs: € 21,99
  • Waardering★★★★ (goed) Annika Brandenburg
  • Recensie boek: Altijd fijn als de locatie in het boek een fijne vakantiebestemming blijkt te zijn. Dat leest meteen al een stuk zonniger. In dit geval de Provence, rondom het stadje Uzes, gehucht Colombes om precies te zijn. De gebeurtenissen die er plaatsvinden zijn een stuk minder zonnig. Een aantal verhaallijnen komt in het dorpje bij elkaar, te beginnen bij de Parijse Laura en Nicholas, die in de dokterswoning komen wonen. Laura lijdt aan slapeloosheid, en dwaalt door het nachtelijk dorp met de hond…lees verder >