Peter Henk Steenhuis en Marcel Prins – Vergeet je naam

Peter Henk Steenhuis en Marcel Prins Vergeet je naam recensie en informatie over de inhoud van dit boek met verhalen van Joodse onderduikkinderen. Op 7 april 2023 verschijnt bij uitgeverij Van Oorschot het nieuwe boek van Peter Henk Steenhuis en Marcel Prins.

Peter Henk Steenhuis en Marcel Prins Vergeet je naam recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Vergeet je naam, Verhalen van Joodse onderduikkinderen. Het boek is geschreven door Peter Henk Steenhuis en Marcel Prins. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het nieuwe boek van Peter Henk Steenhuis en Marcel Prins.

Peter Henk Steenhuis en Marcel Prins Vergeet je naam recensie

Vergeet je naam

Verhalen van Joodse onderduikkinderen

• Schrijvers: Peter Henk Steenhuis, Marcel Prins (Nederland)
  • Soort boek: oorlogsgeschiedenis
  • Uitgever: Van Oorschot
  • Verschijnt: 7 april 2023
  • Omvang: 276 pagina’s
  • Prijs: € 20,00 / € 12,50

Flaptekst van het boek met verhalen van Joodse onderduikkinderen

Het bekendste verhaal is dat van Anne Frank. Maar er zijn veel meer onderduikverhalen, die we nauwelijks kennen. Hoe ging dat onderduiken, waar kon je naartoe? Hoe is het om niet de vrijheid te hebben om te zijn wie je bent, te geloven wat je wilt, te kunnen zeggen wat je wilt? De onderduik was een ‘snelkookpan’ voor emoties en ervaringen, voor angst, haat, liefde, verraad, onbaatzuchtigheid.

Na hun bijzonder succesvolle boeken Andere Achterhuizen en Ondergedoken als Anne Frank, verzamelden Marcel Prins en Peter Henk Steenhuis nieuwe getuigenissen van mensen die in hun kindertijd moesten onderduiken tijdens de Tweede Wereldoorlog. Deze verhalen geven een indringend beeld van een periode waarin vele duizenden kinderen gescheiden werden van hun ouders, door vervolging en oorlogsgeweld, wat helaas voor velen nog immer dagelijkse realiteit is.