Robert Beatty Serafina en de Zwarte Mantel Recensie

Nieuwe ontdekking: Serafina en de Zwarte mantel van Robert Beatty

Serafina is voor mij een nieuwe ontdekking van dit jaar! Beloofd wordt een combinatie van Harry Potter en Downtown Abbey. Als Harry Potter liefhebber een boek dat ik beslist wilde lezen. En ik ben aangenaam verrast. Hoewel het wat mij betreft nu ook weer niet zó veel met Harry Potter te maken heeft. Robert Beatty Serafina en de zwarte mantel was wel een heel mooi boek dat ik niet weg heb kunnen leggen.

Serafina woont met haar vader min of meer verstopt in het souterrain van een luxe landhuis. Het feit dat ze het liefst in de nacht actief is, maakt dat ze ook verborgen kan blijven. Maar dan gebeuren er griezelige dingen. Kinderen verdwijnen er spoorloos. Serafina ontdekt wat er gebeurt en is vastbesloten hier een einde aan te maken. Helemaal omdat het leven van de eerste vriend die ze ooit in haar leven maakt, op het spel staat.

Serafina en de Zwarte Mantel is een prachtig en gruwelijk sprookje

Het boek zou het eerste deel moeten zijn in de Serafina reeks en doet enigszins aan als een sprookje. En zoals elk sprookje, is ook dit verhaal zowel prachtig als gruwelijk. Mooi vind ik dat schrijver Robert Beatty maar heel weinig uit legt. Als lezer ga je Serafina en haar situatie stukje bij beetje begrijpen, dankzij goed geschreven dialogen en nachtelijke avonturen van het meisje. Je wilt vooral graag begrijpen waarom Serafina is zoals ze is. Dat maakt dat ik het boek slecht kon weg leggen. Wie de kinderen doet verdwijnen, dat raadsel had ik vrij vlot in het begin al opgelost. Toch deed dat totaal geen afbraak aan het boek. Zeker weten doe je het pas ergens aan het einde. En de schrijver had me bijzonder nieuwsgierig gemaakt naar het waarom. Wat hij prachtig heeft uitgewerkt.

Eindoordeel Serafina en de Zwarte Mantel

Zoals ik al schreef, ik ben aangenaam verrast. Je moet het niet gaan lezen met het idee een nieuw Harry Potter verhaal te ontdekken. Serafina is gewoon een sterk verhaal op zichzelf! Het ontroert, is spannend en heeft een verrassende wending aan het eind. Robert Beatty Serafina en de Zwarte Mantel Recensie krijgt +++++, Een uitstekend) boek!

Recensie Serafina en de zwarte MantelSerafina en de Zwarte Mantel

• Schrijver: Robert Beatty
  • Soort boek: fantasyroman, jeugdboek
  • Origineel: Serafina and the Black Coat (2015)
  • Leeftijd: 10+ jaar
  • Uitgever: Lannoo
  • Verschenen: januari 2017
  • Omvang: 312 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek
  • Prijs: €14,99
  • Inhoud boek: Internationale kinderboekensensatie en New York Times Bestseller. Serafina is twaalf jaar en woont met haar vader in de kelders van een groot landgoed. Niemand mag van haar bestaan afweten. Op een dag ontdekt ze dat er vreemde dingen gebeuren op het landgoed. Er verdwijnen kinderen. En een vreemde man in een zwarte mantel dwaalt door de gangen van het kasteel. Serafina slaat de waarschuwingen van haar vader in de wind en gaat op onderzoek. Maar haar zoektocht is gevaarlijker dan ze zelf beseft… Dit boek is het eerste deel in een driedelige reeks.
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend) Jolien Dalenberg
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >