Nieuwe Thrillers Maart 2017

Nieuwe Thrillers Maart 2017 Recensie Informatie

Op deze pagina is het overzicht gemaakt van nieuwe thrillers maart 2017 recensie informatie boekbesprekingen en bestelmogelijkheden. Het betreft zowel nieuwe Nederlandstalige thrillers als nieuwe thrillers in Nederlandse vertaling die in maart 2017 verschijnen.

< Thrillers Februari | Overzicht Thrillers 2017 | Thrillers April >

Naast informatie over de verschillende uitgaves van de nieuwe thrillers maart 2017, kun je links vinden naar uitgebreide boekbesprekingen, recensies en beoordelingen. Ook kun je bestelinformatie vinden van de thrillers.

Overzicht van Nieuwe Thrillers Maart 2017 Recensie Informatie

Het overzicht van nieuwe thrillers maart 2017 is alfabetisch op naam van de schrijver of schrijfster ingedeeld.

Jussi Adler-Olsen Selfies Recensie Serie Q Deel 7Selfies

Serie Q, Deel 7

• Schrijver: Jussi Adler-Olsen (Denemarken)
  • Soort boek: Deense thriller, misdaadroman
  • Origineel: Selfies (2016)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschenen: 24 maart 2017
  • Omvang: 496 pagina’s
  • Prijs: € 19,95
  • Inhoud boek: Ze zijn jong, knap, lopen in merkkleding en besteden dagelijks uren aan hun haar – en daarbij leven ze van een uitkering. Deze jonge vrouwen denken alleen aan zichzelf, maar leiden een levensgevaarlijk bestaan, want langzaam maar zeker zijn ze een doorn in het oog geworden van een volstrekt labiele persoon die besluit om één voor één met al deze klaplopers af te rekenen. In eerste instantie is het niet een zaak waar brigadier Carl Mørck veel aandacht aan besteedt. Hij is erachter gekomen dat hij onvrijwillig een pion is geworden in de interne machtsstrijd binnen de politieleiding en hij moet snel handelen om het bestaan van afdeling Q veilig te stellen…lees verder >
  • Oordeel en recensie: Nog niet gelezen door de redactie

Mikaela Bley Donker water Recensie Zweedse ThrillerDonker water

• Schrijfster: Mikaela Bley (Zweden)
  • Soort boek: misdaadroman, Zweedse thriller
  • Origineel: Liv (2016)
  • Nederlandse vertaling: Wiveca Jongeneel
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschijnt: 7 maart 2017
  • Omvang: 384 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook / Luisterboek
  • Prijs: € 17,50 / € 11,99 / € 17,50
  • Inhoud boek: Het nieuwe boek van Mikaela Bely – Donker water voldoet aan alle verwachtingen die je kunt hebben van een goed geschreven Zweedse thriller. Getormenteerde hoofdpersonen die een last uit het verleden met zich meedragen, een schijnbare idylle waarachter behoorlijk wat gruwelijke geheimen verborgen gaan en een sterke en verrassende plot. Tel daarbij op dat Mikaela Bley een vlotte en goede pen heeft en je hebt de goede ingredienten voor een uitstekende Zweedse thriller...lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend) Theo Jordaan

Jens Henrik Jensen Oxen Bevroren vlammen RecensieOxen. Bevroren Vlammen

• Schrijver: Jens Henrik Jensen (Denemarken)
  • Soort boek: Scandinavische thriller
  • Origineel: De frosne flammer
  • Nederlandse vertaling: Corry van Bree
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschijnt: 21 maart 2017
  • Omvang: 500 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 9,99
  • Recensie thriller: Bevroren vlammen is het derde en, vooralsnog, laatste deel in de spannende reeks thrillers met als hoofdpersoon Niels Oxen. Uitstekend geschreven, spannend, politiek geladen en met een prima ontknoping voldoet dit deel weer volledige  aan de verwachtingen. Spanning, politieke intrige waarbij vrijwel niets is wat het lijkt en verwikkelingen rondom het geheime Deense genootschap Danehof vormen ook dit keer weer de ingredienten van de uitstekend geschreven Deense thriller…lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend) Theo Jordaan

Eva Keuris Over het spoor Recensie Nederlandse ThrillerOver het spoor

• Schrijfster: Eva Keuris (Nederland)
  • Soort thriller: Nederlandse thriller, psychologische thriller
  • Verschenen: 22 maart 2017
  • Uitgever: Prometheus
  • Omvang: 256 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Op donderdag 21 augustus om 20.30 uur verschijnt de naam van Jordi de Wit op de politietelex. Het tienjarige jongetje is door zijn moeder als vermist opgegeven. Om 23.34 uur ziet agente Wilma de Rijk iets drijven in het riet van een vijver in het natuurgebied tussen Hilversum en Bussum, ongeveer anderhalve kilometer van de speelplaats waar Jordi voor het laatst werd gezien. De staat waarin het lichaam wordt aangetroffen maakt al snel duidelijk dat het jongetje niet uit zichzelf in het water beland is. Jordi de Wit wordt op 30 augustus begraven. Zijn hele school is aanwezig, hij is nog nooit zo populair geweest. Kort na de moord worden drie puberjongens opgepakt. Wanneer zij na hun gevangenisstraf vrijkomen, besluit ghostwriter Stella uit fascinatie voor de zaak en de dubieuze schuldtoekenning een boek te schrijven over de meest charismatische, hoogopgeleide van het stel, de enige van ‘de goede kant van het spoor’ in Hilversum: Ingmar. Voor hem en zijn reputatiegerichte familie is het de kans om zijn onschuld te bewijzen en zijn imago te verbeteren, zodat zijn toekomst er zonniger uit komt te zien. Echter, naarmate Stella en Ingmar dichter bij elkaar komen, lijkt de waarheid steeds verder weg te raken. Maar íemand moet toch weten wat daar gebeurd is, die avond? Over het spoor is een geniale psychologische thriller. Eva Keuris zet de lezer met volle overtuiging voortdurend op een ander spoor, zij verwart en vervult tot aan de laatste pagina.

Dannis Kramers King Coke Recensie Nederlandse ThrillerKing Coke

• Schrijver: Dannis Kramers (Nederland)
  • Soort boek: misdaadroman, Nederlandse thriller
  • Uitgever: Xander Uitgevers
  • Verschenen: 23 maart 2017
  • Omvang:
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Het is de zomer van 1988. Na hun eindexamen ligt de wereld van Mick en zijn vrienden aan hun voeten. Maar na een fatale lsd-trip, waarbij een vriendin verongelukt, lukt het Mick niet meer een normaal leven te leiden. Hij stort zich in de Brabantse wietteelt. Maar Mick belandt al gauw in de veel hardere Amsterdamse onderwereld en werkt zich in razend tempo omhoog tot de top van de narco’s in de Gouden Driehoek, Afghanistan en Colombia. Een duizelingwekkende trip begint, waar niet zomaar aan te ontsnappen is. Eén laatste grote deal moet Micks vrijheid betekenen. Kan hij het onmogelijke voor elkaar krijgen en een nieuw leven zonder drugs en geweld beginnen?

Oscar Znidarsic De Blindganger RecensieDe blindganger

• Schrijver: Igor Znidarsic ♂ (Nederland)
  • Soort thriller: misdaadroman, Nederlandse thriller
  • Uitgever: Karakter Uitgevers
  • Verschenen: 1 maart 2017
  • Prijs: € 15,00
  • Recensie boek: De Blindganger is de eerste thriller van de hand van de Nederlandse journalist Igor Znidarsic. Eerder verschenen er twee semi-autobiografische romans van hem, dit keer dus een thriller. En wat voor één. Geen “whodunnit” maar een “when stops it”. Een vaak gruwelijke thriller, waarbij ik zowel afkeer van en medelijden met dader én slachtoffers kreeg. Rechercheur Bianca van Dijk is belast met het oplossen van de verdwijning van Lodewijk de Graaf. De man lijkt echter van de aardbodem verdwenen, het dossier dreigt te worden gesloten…lees verder >
  • Waardering: +++++ (zeer goed) Jolien Dalenberg