Rye Curtis – In genade

Rye Curtis In genade recensie en informatie over de inhoud van deze nieuwe Amerikaanse roman. Op 15 september 2020 verschijnt bij Uitgeverij Ambo | Anthos de Nederlandse vertaling van de roman Kingdomtide van de Amerikaanse schrijver Rye Curtis.

Rye Curtis In genade Recensie en Informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de roman In genade. Het boek is geschreven door Rye Curtis. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de roman van de Amerikaanse schrijver Rye Curtis.

Rye Curtis In genade Recensie

In genade

• Schrijver: Rye Curtis (Verenigde Staten)
  • Soort boek: Amerikaanse roman
  • Origineel: Kingdomtide (2020)
  • Nederlandse vertaling: Jan de Nijs
  • Verschijnt: 15 september 2020
  • Omvang: 336 pagina’s

Flaptekst van de roman van Rye Curtis

De tweeënzeventigjarige Texaanse Cloris Waldrip blijft na een vliegtuigongeluk alleen achter in de meedogenloze wildernis van Montana. Zonder enige uitrusting, overgeleverd aan de elementen, met alleen haar gezonde verstand en vindingrijkheid om de weg naar de bewoonde wereld terug te vinden. Tegelijkertijd begint park ranger Debra Lewis, die haar eigen demonen te bestrijden heeft, een zoektocht naar de vermisten, al lijkt alle hoop verloren. Wanneer dagen weken worden en Cloris’ situatie steeds hachelijker wordt, krijgt ze hulp uit onverwachte hoek. Alle waarheden waarin ze vroeger geloofde zal ze hierdoor in twijfel moeten trekken.

In genade is een spannende, moreel complexe roman over medemenselijkheid en de verrassende veerkracht van gewone mensen in buitengewone omstandigheden. In een krachtige en tegelijkertijd elegante stijl schetst de jonge Rye Curtis met In genade een inspirerend portret van twee onvergetelijke personages, die ons eraan herinneren dat overleven slechts het begin is. In genade van Rye Curtis is voor de fans van Annie Proulx, Denis Johnson en Gabriel Tallent.