Susin Nielsen – Adres onbekend Recensie ∗∗∗∗

Susin Nielsen Adres onbekend recensie en informatie over de inhoud van deze jeugdroman. Op 1 april 2019 is het young-adult boek Adres onbekend van de Canadese schrijfster Susin Nielsen bij Uitgeverij Lemniscaat verschenen.

Susin Nielsen Adres onbekend Recensie en Informatie

Adres onbekend is zo’n verhaal dat onder je huid gaat zitten. Een prachtig verhaal dat laat zien wat vertrouwen in mensen – of een gebrek hieraan – met je leven kan doen. Een ongewilde roadtrip leidt tot komische, spannende maar ook pijnlijke situaties.

Wonen in een busje zonder dat iemand het weet is een uitdaging

Tot voor kort woonde Felix met zijn moeder en gerbril Horatio in een kleine kelder. Maar daar moesten ze noodgedwongen vertrekken. En zo komt het dat ze tijdelijk in een busje wonen. Tijdelijk ja, want ze zijn natuurlijk niet echt dakloos. Felix moeder gaat naarstig op zoek naar werk. Wat ze ook vindt. En helaas net zo makkelijk weer kwijt raakt. Daar kan ze niet echt wat aan doen, weet Felix. En ze redden het samen echt wel. Niemand moet denken dat zijn moeder niet goed voor hem zorgt. Want dan wordt hij bij haar weg gehaald. Gelukkig maakt hij op zijn nieuwe school wel snel vrienden. Het lastige is alleen wel, dat hij zijn woonsituatie ook voor hen geheim moet houden. Dat heeft hij zijn moeder belooft. Maar dat wordt wel steeds moeilijker. En er is ook steeds minder geld…

Het pittige thema depressie afgewisseld met veel humor zorgen voor een mooie leeservaring

Wat een bijzonder mooi verhaal heeft Susin Nielsen geschreven. Felix is zó ontwapenend, hij krijgt je als lezer direct op zijn hand. Zijn kijk op de situatie waarin hij zit is nuchter, komisch en soms ook pijnlijk. De liefde van en voor zijn moeder is voelbaar. Zijn veerkracht is bewonderingswaardig. Sommige thema’s zijn best groot: depressie, wantrouwen in mensen. Daar tegenover staat de bijzondere vriendschap die Felix opbouwt met zijn klasgenoten Dylan en Winnie. Zij geven het boek wat meer lucht door hun grappige karakters. En met hen kan Nielsen laten zien dat er ook nog zoveel moois en goeds is in de wereld. Nielsens schrijfstijl is meeslepend en prikkelend. Korte, bondige zinnen en dialogen maken dat de wereld van Felix bijna in 3D voor je verschijnt! Echt Adres onbekend het lezen meer dan waard! Een boek waar je aan begint en niet meer weg wilt leggen. Susin Nielsen – Adres onbekend is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Adres onbekend

• Schrijfster: Susin Nielsen (Canada)
  • Soort boek: jeugdroman (12+ jaar)