Wouter Godijn – Karina of de ondergang van Nederland

Wouter Godijn Karina of de ondergang van Nederland recensie en informatie nieuwe roman. Op 5 maart 2021 verschijnt bij Uitgeverij Atlas Contact  de nieuwe roman van de Nederlandse schrijver Wouter Godijn.

Wouter Godijn Karina of de ondergang van Nederland recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op de pagina de recensie en waardering vinden van de roman Karina of de ondergang van Nederland. Het boek is geschreven door Wouter Godijn. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe roman van de Nederlandse schrijver Wouter Godijn.

Soms stuit je op een roman die je in één keer in een roes uitleest

Soms stuit je op een roman die je in één keer in een roes uitleest. De nieuwe roman van Wouter Godijn is een goed voorbeeld hiervan. Het Nederland van 2031 wordt geteisterd door hoog water en de macht ligt in handen van een populistisch leider Groverd Wild. De schrijver en verteller in het boek probeert zo goed en zo kwaad als dit kan te leven onder deze omstandigheden.

Wouter Godijn Karina of de ondergang van Nederland Recensie

Echter tot overmaat van ramp is de relatie met Karina, de vrouw van zijn leven en moeder van zijn enige zoon, op de klippen gelopen. Bovendien wordt hij zelf geteisterd door ziekte en somberheid. Gedreven door de woede, onmacht en frustratie probeert de schrijver vat te krijgen op zijn leven.

Eigenzinnige, verontrustende en unieke roman die een groot lezerspubliek verdient

Flashbacks en herinneringen worden afgewisseld met uitbarstingen van woede en onmacht waarin de schrijver de lezer rechtstreeks aanspreekt. Wouter Godijn doet dit in een eigenzinnige stijl waarin hij speelt met de wetten van de roman. Hierdoor roept hij unieke, enigszins onheilspellende sfeer op die zo spannend is dat je het boek in één ruk wilt uitlezen. Karina of de ondergang van Nederland is zeer indrukwekkend, verdient veel aandacht en een groot lezerspubliek. De roman is gewaardeerd met de maximale ∗∗∗∗∗ (uitmuntend).

Karina of de ondergang van Nederland

• Schrijver: Wouter Godijn (Nederland)
  • Soort boek: Nederlandse dystopische roman
  • Verschijnt: 5 maart 2021
  • Omvang: 350 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook

Meer waardering voor de roman van Wouter Godijn

• “Godijn schreef een roman waarin echt iets op het spel staat en die tegelijk zeer speels is – en erg goed getimed, trouwens. Literair vuurwerk!” (Thomas de Veen, NRC Handelsblad)

Flaptekst van de roman van Wouter Godijn

In de roman ‘Karina of de ondergang van Nederland’ van Wouter Godijn stijgt de zeespiegel, wordt Nederland steeds natter en is er sprake van de gestage opkomst van een ultrarechts populisme. Onder deze omstandigheden raken een schrijver en zijn ex-vrouw verstrikt in duistere machinaties van een politieke partij die eropuit is de democratie omver te werpen.

Wouter Godijn houdt in dit tegelijk humoristische en spannende boek een vergrootglas boven verschijnselen als radicalisme, intolerantie, bekrompenheid en onverdraagzaamheid, zowel ter rechter- als ter linkerzijde van het politieke spectrum. In zijn virtuoze stijl houdt hij een vurig pleidooi voor waarachtige vrijheid van meningsuiting. En de liefde? Jazeker, ‘Karina of de ondergang van Nederland’ is een eerbetoon aan de vrouw in het algemeen en aan de ex-vrouw in het bijzonder.