Yelena Black Dans van Schaduwen Recensie Young Adult boek

Wervelend debuut van Yelena Black Dans van Schaduwen

Yelena Black Dans van schaduwen. De Amerikaanse schrijfster Yelena Black debuteert met Dans van Schaduwen. Een wervelend debuut. Letterlijk en figuurlijk. Het boek speelt zich af op de New York Ballet Academy en zuigt je als een wervelstorm mee in het verhaal. Vanessa is eerstejaars leerling op de NYBA, maar zij komt daar niet alleen maar om te dansen. Haar zus Margareth is ook leerling op die school, maar spoorloos verdwenen. Haar verdwijning is omgeven met mysterie en geheimzinnigheid. Vanessa is vastbesloten uit te zoeken wat er met haar zus is gebeurd. Daarnaast leef je als lezer mee met haar belevenissen. Hoe ze het doet als danseres, maar ook hoe het haar vergaat in de liefde en hoe ze vrienden maakt op school.

Dans van Schaduwen heeft een pakkende schrijfstijl en intrigerend plot

Het begin van Dans van Schaduwen is sinister en roept direct allerlei vragen op. Daarna zakt de spanningsboog weer wat terug, maar de toon is gezet. Het mysterieuze en geheimzinnige blijft onderhuids aanwezig. Yelena Black weet dit mooi te mixen met het pittige leven van een danseres in opleiding, die ook nog gewoon een jonge meid is met alles wat daar weer bij hoort. Waaronder verliefd zijn en vrienden maken. Ik houd wel van boeken waar een magisch tintje aan zit, zeker als het op een geloofwaardige manier gepresenteerd wordt. Iets waar Black absoluut in slaagt. Naar het einde toe wervelt het boek steeds harder, wordt het spannender en kon ik het moeilijk weg leggen.

Eindoordeel Dans van Schaduwen

Deze spannende Young Adult thriller van Yelena Black Dans van schaduwen, zal veel tieners aanspreken. Het boek is vlot geschreven en Vanessa is een personage waar je je makkelijk mee identificeert. Ondanks het feit dat ik enkele plotwendingen wel voorzag, bleef het spannend. Black maakt je nieuwsgierig naar het “waarom” en “hoe”. En daarin stelt ze niet teleur. Een +++++ (uitstekend) boek.

Yelena Black Dans van Schaduwen RecensieDans van Schaduwen

• Schrijver: Yelena Black (Verenigde Staten)
  • Oorspronkelijke titel: Dance of Shadows
  • Soort boek: fantasyroman, jeugdboek, Young Adult thriller
  • Uitgever: Moon
  • Verschenen: april 2016
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: €19,99 / €9,99
  • Inhoud boek: Vanessa zit op een exclusieve balletacademie, dezelfde als die waar haar oudere zus Margaret heen ging voordat ze verdween. Vanessa heeft het gevoel dat ze nooit in haar voetsporen zal kunnen treden. Al snel heeft ze de aandacht van maar liefst drie mannen: de superknappe Zep, de mysterieuze Justin en charmante Josef. Wanneer hij haar vraagt voor de hoofdrol in De Vuurvogel heeft Vanessa nog geen idee van het gevaar dat voor haar ligt.
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend) Jolien Dalenberg
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Deel 2 Dans van Vlammen verschijnt in maart 2017