Bert Wagendorp – Kalle

Bert Wagendorp Kalle recensie en informatie over de nieuwe roman met de memoires van Abel Sikkink. Op 25 april 2023 verschijnt bij uitgeverij Pluim de nieuwe historische roman van de Nederlandse schrijver Bert Wagendorp.

Bert Wagendorp Kalle recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de roman Kalle, De memoires van Abel Sikkink. Het boek is geschreven door Bert Wagendorp. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden te vinden. Bovendien kun je op deze pagina informatie over de inhoud van de nieuwe historische roman van Bert Wagendorp.

Bert Wagendorp Kalle recensie

Kalle

De memoires van Abel Sikkink

• Schrijver: Bert Wagendorp (Nederland)
  • Soort boek: Nederlandse roman
  • Uitgever: Uitgeverij Pluim
  • Verschijnt: 25 april 2023
  • Omvang: 400 pagina’s
  • Prijs: € 26,99

Flaptekst van het nieuwe boek van Bert Wagendorp

Het is september 1861 en Abel Sikkink en zijn beste vriend Kalle komen aan in Cairo, Illinois. De Amerikaanse Burgeroorlog is losgebarsten, Abel doet verslag voor zijn krant, de New York Herald, Kalle, intussen een gevierd fotograaf, legt de gebeurtenissen vast in beelden. Met hun fotowagen trekken de twee jongemannen door het Westen van Amerika, van veldslag naar veldslag. Intussen blijft Abel zoeken naar de waarheid achter de ramp met het vergane schip de Phoenix en wordt het lot van zijn vermeende dode broertje Antonie steeds raadselachtiger. In het tweede deel van De memoires van Abel Sikkink wisselen liefde, dood en drama elkaar af – maar is de humor nooit ver weg.

Tegen de achtergrond van een verscheurd Amerika neemt Bert Wagendorp de lezers mee naar de New Yorkse theaterwereld van 1864, de hospitaaltenten aan het front en naar de Herald van de cynische krantentycoon James Gordon Bennett. In een spannend spel tussen historische werkelijkheid en fictie keren oude bekenden als dichter Walt Whitman terug en eist de Slag bij Gettysburg een zware tol. De memoires van Abel Sikkink roepen een negentiende-eeuwse wereld op, die soms verrassend veel lijkt op die van ons.

Bert Wagendorp Phoenix RecensieBert Wagendorp (Nederland) – Phoenix
De memoires van Abel Sikkink
Nederlandse roman