Dave Goulson – Stille aarde

Dave Goulson Stille aarde recensie en informatie boek over hoe we de insecten van de ondergang kunnen redden. Op 17 augustus 2021 verschijnt bij uitgeverij Atlas Contact de Nederlandse vertaling van Silent Earth geschreven door Dave Goulson.

Dave Goulson Stille aarde recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Stille aarde, Hoe we insecten van de ondergang kunnen redden, De mens en zijn verhaal. Het boek is geschreven door Fokke Obbema. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud dit boek over de teloorgang van de insecten en wat we ertegen kunnen doen, geschreven door Dave Goulson.

Dave Goulson Stille aarde Recensie

Stille aarde

• Schrijver: Dave Goulson (Engeland)
  • Soort boek: boek over insecten, natuurboek
  • Origineel: Silent Earth (2021)
  • Nederlandse vertaling: Nico Groen
  • Verschijnt: 17 augustus 2021
  • Omvang: 352 pagina’s

Flaptekst van het nieuwe boek van Dave Goulson

De aarde is hard op weg naar een ecologisch armageddon. Wereldwijd daalt het aantal insecten snel en één ding is zeker: zonder insecten stort alles in. Bijna 80 procent van onze belangrijkste voedsel gewassen wordt bestoven door wilde insecten. En talloze dieren (die weer als voedsel dienen voor talloze andere dieren) zijn voor hun voedsel afhankelijk van insecten. Kortom: het uitsterven van insecten heeft desastreuze gevolgen voor de hele voedselketen. Inclusief de onze.

Met een groep Duitse entomologen kwam Goulson tot de onthutsende conclusie dat in de afgelopen jaren de insectenaantallen met zo’n 80 procent zijn afgenomen. De belangrijkste oorzaak hiervan is het massale gebruik van pesticiden in de landbouw. Stille aarde luidt de alarmbel maar laat gelukkig ook zien dat het nog niet te laat is. Léés dit boek voor het wél te laat is.

001Boek-BestellenDe tuinjungle

Tuinieren om de wereld te redden

• Dave Goulson De tuinjungle RecensieSchrijver: Dave Goulson (Engeland)
  • Soort boek: natuurboek, tuinboek
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Hou je van buiten, van natuur, van een beetje zooi in je tuin, een onduidelijk stukje groen bij jou in de buurt of op weg tijdens de dagdagelijkse omzwervingen buiten dan is dit boek een feest om te lezen. Verbeter de wereld en begin in je eigen achtertuin of op de stoep voor je deur. Lees dit prachtige en inspirerende natuur- en tuinboek…lees verder >