Griet Op de Beeck Boeken Romans Recensies

De Vlaamse schrijfster Griet Op de Beeck heeft de afgelopen veel succes heeft gehad met haar eerste drie boeken. Niet alleen in Vlaanderen, sterker nog in Nederlands worden de Griet Op de Beeck boeken in grote oplages verkocht. En niet alleen bij lezers is Griet Op de Beeck populair, heel wat vooraanstaande recensenten hebben haar boeken loven besproken. Voordat Griet Op de Beeck fulltime schrijfster werd, was ze  als dramaturg werkzaam voor verschillende theaters en toneelgezelschappen. Op deze pagina zijn de Griet Op de Beeck boeken romans recensies biografische informatie en andere gegevens te vinden.

Griet Op de Beeck debuteerde in januari 2013 met de verhalen roman Vele hemels boven de zevende. In dit boek vertellen vijf nauw met elkaar verbonden mensen elk hun eigen verhaal. Vele hemels boven de zevende won de Bronzen Uil Publieksprijs 2013.  De definitieve doorbraak van Griet Op de Beeck volgde in september 2014 toen haar roman Kom hier dat ik u kus uitkwam. Kom hier dat ik u kus vertelt het verhaal van Mona, vanaf haar vroege jeugd tot net na de dood van haar vader. We mogen vanaf het begin van het boek meelezen met Mona’s gedachten. Prachtig hoe Griet op de Beeck op deze manier de jonge Mona voor ons als lezer tot leven wekt – schokkend herkenbaar soms, al die onuitgesproken gedachten en vragen. In februari 2016 kwam Gij nu, de derde boek uit van Griet Op de  Beeck uit. Dit boek bevat over mensen in een wurgende eenzaamheid, met een belast verleden en werd weer een bestseller.

Overzicht Griet Op de Beeck Boeken Romans Recensies

Hieronder is het overzicht van Griet Op de Beeck boeken romans recensies en informatie te vinden. Het meest recent verschenen boek staat bovenaan.

Griet Op de Beeck Boeken Gij nu Verhalen 2016Gij nu

• Schrijfster: Griet Op de Beeck
  • Soort boek: verhalen, verhalenroman
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschenen: februari 2016
  • Omvang: 297 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Vijftien heel verschillende mensen. Allemaal op een bepalend moment in hun leven, zo’n moment waarop de dingen ontploffen of imploderen, stilvallen of deblokkeren, kapotgaan of ten goede keren. Gij nu gaat over wurgende eenzaamheid. Over vluchten en ontsnappen, wat geenszins hetzelfde is. Over verledens die je blijven achtervolgen, tot je beter leert te weten. Over de liefde die kan helpen, als je dat durft toe te laten. Over het verlangen om gezien te worden, de verschroeiende dwang om het goed te doen, de angst voor het geluk, vaak groter dan die voor het verdriet, de opmerkelijke veerkracht van wie weigert op te geven. En over de heftige wereld die het soms zelfs de dappersten onmogelijk maakt.
  • …Meer Informatie Recensies en Bestelmogelijkheden >

Recensie Griet Op de Beeck Kom hier dat ik u kusKom hier dat ik u kus

• Schrijfster: Griet Op de Beeck
  • Verschenen: september 2014
  • Uitgever: Prometheus
  • Omvang: 381 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook / Luisterboek
  • Prijs: € 19,95 / € 11,99
  • Recensie boekKom hier dat ik u kus is misschien wel het meest diep-pijnlijke boek, wat ik ooit heb gelezen, en tegelijkertijd zo echt en zo treffend, dat alleen een grootse schrijfster als Griet op de Beeck is, zich zo’n boek kan permitteren. Kom hier dat ik u kus vertelt het verhaal van Mona, vanaf haar vroege jeugd tot net na de dood van haar vader. We mogen vanaf het begin van het boek meelezen met Mona’s gedachten. Prachtig hoe Griet op de Beeck op deze manier de jonge Mona voor ons als lezer tot leven wekt – schokkend herkenbaar soms, al die onuitgesproken gedachten en vragen…lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (zeer goed) Monique van der Hoeven
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Griet Op de Beeck - Vele hemels boven de zevendeVele hemels boven de zevende

• Schrijfster: Griet Op de Beeck
  • Verschenen: januari 2013
  • Uitgever: Prometheus
  • Omvang: 270 pagina’s
  • Prijs: € 12,50
  • Inhoud boek: Lou is twaalf, Eva zesendertig, Elsie tweeënveertig, Casper zesenveertig, en Jos eenenzeventig. Vijf mensen, met elkaar verbonden, vertellen hun verhaal. Over onverwacht geluk dat de dingen moeilijk maakt, over geheimen die te groot lijken, over de complexe kunst van het jong zijn, over obstakels die bergen worden, amper te beklimmen, over blijven proberen, tot waar geen mens meer verder kan. In Vele hemels boven de zevende vechten vijf uiteenlopende figuren meer met zichzelf dan met elkaar in dit bestaan dat belachelijk mooi en geweldig lastig is, allemaal tegelijk.
  • Oordeel redactie: +++++ (zeer goed)
  • …Meer Informatie Recensie en Bestelmogelijkheden >

Griet Op de Beeck Biografische Informatie