Jón Kalman Stefánsson Het verhaal van Asta Recensie

Jón Kalman Stefánsson Het verhaal van Asta recensie waardering en informatie over de inhoud van de IJslandse roman. Op 14 februari 2019 verschijnt de nieuwe roman van de IJslandse schrijver Jón Kalman Stefánsson Het verhaal van Asta.

Zodra het boek gelezen is door de redactie kun je op deze pagina de Jón Kalman Stefánsson Het verhaal van Asta recensie en waardering lezen. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden te vinden. Bovendien kun je op deze pagina uitgebreide informatie over de inhoud van de roman cvan de schrijver uit IJsland Jón Kalman Stefánsson Het verhaal van Asta lezen.

Jón Kalman Stefánsson – Het verhaal van Asta

• Titel: Het verhaal van Asta
  • Schrijver: Jón Kalman Stefánsson (IJsland)
  • Soort boek: IJslandse roman, psychologische roman
  • Origineel: Saga Ástu (2017)
  • Nederlandse vertaling: Marcel Otten
  • Verschijnt: 14 februari 2018
  • Omvang: 432 pagina’s
  • Tags: IJsland, liefde Stavanger, Noorwegen
  • Waardering:

Inhoud Jón Kalman Stefánsson Het verhaal van Asta

Jon Kalman Stefánsson, auteur van onder meer Zomerlicht, en dan komt de nacht, schreef met Het verhaal van Ásta een meesterwerk over liefde en sensualiteit. Het verhaal van Ásta is een aangrijpend verhaal over het onvermogen om lief te hebben. Een prachtige en zinnelijke roman over het leven dat altijd anders verloopt dan we hoopten, en onze eindeloze zoektocht naar geluk.

Stavanger, Noorwegen. Sigvaldi ligt op de stoep: hij is van een ladder gevallen. Net als de wolken die steeds van uiterlijk veranderen, veranderen zijn herinneringen met de tijd. Liggend op de stoep herinnert hij zich de man die hij dertig jaar geleden was in IJsland, een man die ’s winters op zee voer en ’s zomers als schilder werkte. Zijn eerste vrouw, Helga, was diep verliefd op hem en toch onrustig. Ze noemden hun tweede dochter Ásta, naar een heldin uit de IJslandse literatuur. Een voornaam met een belangrijke betekenis – het lijkt heel erg op het IJslandse woord voor liefde – maar die slechts ongeluk zal brengen.

Jón Kalman Stefánsson Zomerlicht en dan komt de nacht RecensieJón Kalman Stefánsson – Zomerlicht, en dan komt de nacht
IJslandse roman, psychologische roman
Uitgever: Ambo | Anthos