Knut Hamsun – Onder de herfstster

Knut Hamsun Onder de herfstster recensie en informatie over de Noorse roman uit 1906 en eerste deel van de Zwervertrilogie. Op 12 januari 2023 verschijnt bij Uitgeverij Overs de Nederlandse vertaling van de roman Under Høststjærnen van de Noorse schrijver Knut Hamsun.

Knut Hamsun Onder de herfstster recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering lezen van de roman Onder de herfstster, De Zwerverstrilogie 1 . Het boek is geschreven door Knut Hamsun. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de roman uit 1906 van de Noorse schrijver Knut Hamsun.

Knut Hamsun Onder de herfstster Noorse roman uit 1906

Onder de herfstster

Zwerverstrilogie 1

• Schrijver: Knut Hamsun (Noorwegen)
  • Soort boek: Noorse roman
  • Origineel: Under Høststjærnen (1906)
  • Nederlandse vertaling: Marianne Molenaar
  • Uitgever: Uitgeverij Oevers
  • Verschijnt: 12 januari 2023
  • Omvang: 144 pagina’s
  • Uitgave: paperback
  • Prijs: € 21,00

Flaptekst van de roman van Knut Hamsun uit 1906

In de in 1906 verschenen roman Onder de herfstster keert de antiheld uit Knut Hamsuns fameuze debuut Honger terug als man van middelbare leeftijd. De stad waar hij destijds naar toe is getrokken, is hem welgezind geweest. Hij is nu ogenschijnlijk een in de wereld geslaagd man. Maar er knaagt een andere honger, de honger naar ‘het land en de eenzaamheid waar ik vandaan kom’.

Hij ontvlucht de stad en wordt weer zwerver. Hij slaapt op hooizolders, trekt van boerderij naar boerderij om te werken en lijkt uiteindelijk de rust te vinden die hij zozeer zoekt. Intense natuurervaringen worden zijn deel in het reinigende bad van rust en natuur. En toch blijft de man onder de herfstster een gespleten mens. Hij raakt verstrikt in diverse liefdesaffaires, en zijn allesbeheersende liefde voor mevrouw Falkenberg brengt hem uiteindelijk ontredderd weer terug naar de stad.

Knut Hamsun Con sordino De Zwervertrilogie 2 recensieKnut Hamsun (Noorwegen) – Con sordino
De Zwerverstrilogie 2
Noorse roman