Leen Huet – Oud papier

Leen Huet Oud papier recensie en informatie van deze bijzondere essaybundel uit 1998. Op 16 februari 2021 verschijnt bij Uitgeverij Davidsfonds de heruitgave van de bundel met essays uit 1998 van de Vlaamse schrijfster, kunsthistorica en filosofe Leen Huet.

Leen Huet Oud papier recensie en informatie

Als de redactie het boek gelezen heeft, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de essaybundel Oud papier. Het boek is geschreven door Leen Huet. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de heruitgave van deze bundel met essays van Leen Huet die voor het eerst verscheen in 1998.

Zelden is op zo’n begeesterende manier over de liefde voor het ondergesneeuwde of vergeten boek geschreven als in de klassiek geworden essaybundel Oud papier (1998) van de Vlaamse schrijfster, kunsthistorica en filosofe Leen Huet. In tweedehandsboekhandels en antiquariaten laat ze zich leiden door het toeval, wat haar onder anderen bij François-René de Chateaubriand, Marie Bashkirtseff, Sarah Bernhardt, Georges Eekhoud, Marie Gevers, Selma Lagerlöf en Gustave Van de Woestyne brengt. Met gretigheid, enthousiasme en esprit brengt Huet verslag uit van haar bevindingen

Oud papier

• Schrijfster: Leen Huet (België)
  • Soort boek: essays, non-fictie
  • Eerste druk: 1998
  • Uitgever heruitgave: Davidsfonds
  • Verschijnt: 16 februari 2021
  • Omvang: 192 pagina’s
  • Uitgave: paperback

Recensie en waardering van het boek

• “Waarom zou je een boek uit 1998 met essays heruitgaven? Dat heeft alleen zin als de kwaliteit van de stukken in de bundel hoog is. En dat is precies wat de heruitgave van Oud papier van de Vlaamse schrijfster Leen Huet rechtvaardigt. Niet vaak is er zo enthousiast geschreven over boeken. Leen Huet heeft boeken gekocht die stonden te verstoffen in antiquariaten en is ze gaan lezen. Ze doet verslag van haar leeservaring en laat zich verrassen door de hoge kwaliteit van soms bijna vergeten pareltjes uit de wereldliteratuur. Een mooie aanpak die vraagt om navolging en een prachtig boekje heeft opgeleverd dat een feest is om te lezen.” (Allesoverboekenenschrijvers.nl, ∗∗∗∗)

Flaptekst van het boek met essays over vergeten boeken van Leen Huet

Zelden is op zo’n begeesterende manier over de liefde voor het ondergesneeuwde of vergeten boek geschreven als in de klassiek geworden essaybundel Oud papier (1998) van de Vlaamse schrijfster, kunsthistorica en filosofe Leen Huet.

In tweedehandsboekhandels en antiquariaten laat ze zich leiden door het toeval, wat haar onder anderen bij François-René de Chateaubriand, Marie Bashkirtseff, Sarah Bernhardt, Georges Eekhoud, Marie Gevers, Selma Lagerlöf en Gustave Van de Woestyne brengt. Met gretigheid, enthousiasme en esprit brengt Huet verslag uit van haar bevindingen.