Nieuwe Ajax Boeken

Nieuwe Ajax Boeken Tips Recensies Kopen

Nieuwe Ajax Boeken Tips Recensies Kopen. Ajax is de meest succesvolle Nederlandse voetbalclub. Over de hele wereld zijn er aanhangers van de voetbalclub uit Amsterdam te vinden. Ajax is ook een voetbalclub met veel verhalen. Verhalen van en over een aantal van de beste voetballers en trainers ooit. Boek over de successen van Ajax in de Europacup en in de Eredivisie.

Nieuwe Ajax Boeken Tips Recensies

Omdat er veel te verhalen zijn over de Amsterdam voetbalclub zijn er boeken  over Ajax verschenen en komen er ook regelmatig nieuwe Ajax boeken uit. Ook legendarische Ajax voetballers en trainers zijn regelmatig onderwerp van boeken.

Nieuwe Boeken over Ajax

Zeker in het in het succesvolle jaar 2017 kunnen we heel wat nieuwe Ajax boeken verwachten. Hieronder zijn nieuwe Ajax boeken opgenomen waarbij het nieuwste boek bovenaan de lijst staat.

Boek Johan Neeskens Wereldvoetballer Jaap VisserJohan Neeskens Wereldvoetballer

• Schrijver: Jaap Visser ♂(Nederland)
  • Soort boek: biografie, fotoboek
  • Uitgever: Kick Uitgevers
  • Verschenen: 10 november 2017
  • Omvang: 264 pagina’s (met foto’s)
  • Uitgave: Gebonden Boek (groot formaat)
  • Prijs: € 29,95
  • Inhoud boek: Altijd en overal was hij de favoriet van de toeschouwers: bij Ajax, in de gouden beginjaren zeventig van de vorige eeuw, bij het Nederlands Elftal en in het Camp Nou van FC Barcelona. Johan Neeskens voetbalde op het ritme van het publiek. Galmde zijn naam door het stadion dan liep hij nog harder, tackelde hij nog fanatieker, trapte en kopte hij nog beter. ‘Ik kleunde er altijd in, met volle overgave, en dat ik soms bont en blauw werd getrapt, deed me niets. Zo lang je kunt blijven lopen, kun je voetballen. Ook met pijn.’

Steffan Pettersson Petterson Recensie AutobiografiePettersson

• Schrijvers: Stefan Pettersson  ♂ (Zweden), Mike van Damme (Nederland)
  • Voorwoord: Louis van Gaal (Nederland)
  • Soort boek: autobiografie, portret
  • Verschijnt: 5 oktober 2017
  • Omvang:
  • Uitgave: Paperback
  • Prijs: € 20,00
  • Inhoud boek: Club-icoon Stefan Pettersson, van 1988 tot 1994 de spits van Ajax, kijkt voor het eerst terug op zijn imposante carrière, in de autobiografie ‘Pettersson’.  Stefan Pettersson was in 1988 amper een paar maanden in Amsterdam of de donkerste dagen van Ajax braken aan: een ontslagen trainer, een door bedreiging opgestapt bestuur, een belastingschandaal. Had hij hiervoor IFK Göteborg verlaten? De sympathieke Zweed bleef en groeide in zes jaar tijd uit tot een van de populairste Ajacieden ooit. Mede dankzij de spits, die in totaal honderd keer zou scoren, krabbelde de club op. Na twee landstitels, de KNVB-beker én de UEFA Cup zwaaide hij in 1994 af, aan de vooravond van Ajax’ succes in de Champions League van 1995. In deze autobiografie kijkt Pettersson terug op zijn roerige en imposante carrière, waarin hij samenwerkte met andere Ajax-iconen als Dennis Bergkamp, Jari Litmanen en Frank Rijkaard. Pettersson schrijft zijn boek samen met Mike van Damme, sportjournalist en eindredacteur van ‘Ajax Life’. Van Damme schreef eerder ‘1995. Het onverslaanbare Ajax van Louis van Gaal’.
  • Recensie en waardering: Nog niet gelezen door de redactie

Ellen Dikker De kleine Messi RecensieDe kleine Messi

Hoe Ajax ons leven veranderde

• Schrijfster: Ellen Dikker ♀ (Nederland)
  • Soort boek: columns, verhalen over de jeugdopleiding van Ajax
  • Verschenen: 7 september 2017
  • Omvang:
  • Prijs: € 15,00
  • Inhoud boek: Ellen Dikker schrijft iedere zaterdag in Het Parool een column over haar ‘kleine Messi’. In De kleine Messi zijn deze voor het eerst gebundeld om zo een ontroerend en persoonlijk inkijkje te geven in een opleiding in de topsport. Het is de droom van elk jongetje: gespot worden door een scout, aangenomen worden bij een professionele voetbalclub en dan misschien wel profvoetballer worden. Moeder Ellen Dikker heeft niets met voetbal, totdat haar zoon wordt gescout door Ajax. Dan verandert niet alleen zijn, maar ook haar leven. Rijden de ouders eerst zelf met vier spelertjes achterin naar een uitwedstrijd, nu tuffen ze achter de spelersbus van de club aan en zien hun kind pas weer na afloop. En het is niet langer de vraag of je kind in het selectieteam mag spelen, maar of hij volgend seizoen nog welkom is op de club. Dikkers rake observaties over de wereld waarin ze terechtkomt door het talent van haar zoon én over het effect hiervan op haar gezin, zijn humoristisch en ontroerend.

Chris Willemsen Het mooie van Ajax RecensieHet mooie van Ajax

Een literaire lofzang op de gouden jaren van een topclub

• Schrijver: Chris Willemsen
  • Soort boek: voetbalboek, voetbalgeschiedenis
  • Uitgever: Nederlandse Sportboeken Club
  • Verschenen: 1 juni 2017
  • Omvang:
  • Prijs: € 17,50
  • Inhoud boek: Ajax is een nooit opdrogende inspiratiebron voor schrijvers en dichters. Zo ook voor Chris Willemsen. Hij bejubelt de heroïsche club al vele jaren in talrijke media. Daarbij bedient hij zich van opvallend proza waarin feiten en fictie elkaar hartstochtelijk omarmen, terwijl zijn poëzie wordt vergeleken met die van fameuze voorgangers als Nico Scheepmaker en Cees Buddingh. In deze literaire lofzang op de meest succesvolle Nederlandse voetbalclub is vooral aandacht voor de gouden jaren ’70 toen Ajax driemaal achtereen de Europa Cup voor landskampioenen en de Wereldbeker won. Alle grote namen komen langs, zoals Johan Cruijff, Sjaak Swart, Piet Keizer, Johnny Rep, Ruud Krol, Wim Suurbier, Dick van Dijk, Gerrie Mühren, Barry Hulshoff, Johan Neeskens, Rinus Michels en vele anderen. Maar ook volgende generaties succesvolle Ajacieden zet Willemsen in de schijnwerpers, want de club slaagt er elke keer weer in om voetbalgeschiedenis te schrijven. Zoals in 1995 toen de club andermaal de sterkste van Europa en de Wereld was, maar ook in de jaren daarna toen het ene na het andere grote clubtalent doordrong tot de absolute voetbaltop. Zo wordt in Altijd wat met Ajax in verhalen en gedichten de loftrompet gestoken over Patrick Kluivert, Marco van Basten, Clarence Seedorf, Wim Kieft, Danny Blind, Edgar Davids, Frank Rijkaard, Ronald en Frank de Boer, Rafael van der Vaart, Johnny Heitinga, Wesley Sneijder, Nigel de Jong, Louis van Gaal en al die anderen wier prestaties voor eeuwig onderdeel zijn van ons collectieve voetbalgeheugen.

Hard Gras 113 Johan en PietJohan + Piet – Hard Gras 113

Themanummer Johan Cruijff en Piet Keizer

• Soort boek: voetbalboek, literair voetbaltijdschrift
  • Schrijver: diverse schrijvers en schrijfsters
  • Verschenen: 5 april 2017
  • Omvang: 128 pagina’s
  • Prijs: € 9,95
  • Inhoud boek: Met bijdragen van o.a. Carolina Trujillo, Pieter van Os, Erik Brouwer en Arthur van den Boogaard. Vier keer praatte Mark van den Heuvel in februari en maart met John van ’t Schip, die naar eigen zeggen binnen een jaar twee vaders verloor: zijn eigen vader en Johan Cruijff. Het leidde tot een interessante monoloog van iemand die weliswaar altijd een Cruijff- adept is geweest en nog is, maar die voldoende zin voor betrekkelijkheid heeft om ook de excentriciteiten te herkennen. Zo kreeg Van ’t Schip ooit een boete voor slecht spel tijdens een interland waaraan hij niet had meegedaan. Cruijff: ‘Had je maar wel mee moeten doen.’ Het groeiend aantal fans van Carolina Trujillo kan tevreden zijn: ook in dit nummer staat weer zo’n bizar en ontroerend verhaal waarin ‘de moeder’ een hoofdrol speelt, dit keer in direct contact komend met haar landgenoot Luis Suárez. Erik Brouwer observeerde Pirlo en Kaká die tegen elkaar voetbalden in de Amerikaanse competitie, Pieter van Os beschrijft het geestdriftige oordeel van Cruijff over penalty shootouts in zin Amerikaanse jaren en Arend Jan Heerma van Voss blikt terug op een door hem gespeelde wedstrijd in 1958 tegen de B1 van Ajax waarvan vooral de linksbuiten hem opviel: Piet Keizer. Zo worden Cruijff en Keizer ook in deze inleiding weer in één adem genoemd.
  • Waardering+++++ (zeer goed) Theo Jordaan

Bert Hiddema Cruijf De jonge jaren RecensieCruijff! De jonge jaren

• Soort boek: biografie
  • Schrijver: Bert Hiddema
  • Verschijnt: 16 januari 2017
  • Uitgever: Xander Uitgevers
  • Omvang:
  • Prijs: € 15,00
  • Flaptekst en inhoud boek: In maart 2016 overleed Johan Cruijff, zonder twijfel de beste voetballer aller tijden. Zijn uitspraken zijn even legendarisch als zijn ongeëvenaarde voetbaltalent en zijn invloed op het voetbal is internationaal erkend. Maar hoe klom de op 25 april 1947 geboren Amsterdamse Hendrik Johannes Cruijff naar de wereldtop? In ‘Cruijff, de jonge jaren’ neemt Bert Hiddema ons mee naar Betondorp, naar de groentewinkel tegenover het oude Ajax-stadion. Hij geeft een intiem kijkje in het leven van het voetbalgezin Cruijff met vader Manus als ultieme Ajax-fan. Het resultaat: een persoonlijk portret van de beginjaren van de beste Nederlandse voetballer ooit.

Johan Cruijff Mijn VerhaalJohan Cruijff – Mijn verhaal

De autobiografie van Johan Cruijff

• Soort: autobiografie
  • Schrijver: Johan Cruijff
  • Verschenen: 11 oktober 2016
  • Uitgever: Nieuw Amsterdam|
  • Omvang: 320 pagina’s (met foto’s)
  • Uitgave: Paperback / Gebonden Boek / Ebook
  • Prijs: € 19,99 / €
  • Recensie boekOp 24 maart 2016 overleed Johan Cruijff, zonder twijfel de bekendste en beste voetballer die Nederland ooit gehad heeft. Ongeveer een half jaar voor zijn overleden werd longkanker geconstateerd waaraan hij zou overlijden. Samen met sportjournalist Jaap de Groot met wie Cruijff ook zijn columns in de Telegraaf schreef is de autobiografie Mijn verhaal geschreven. Waarschijnlijk is de autobiografie met haast tot stand gekomen door de ziekte van Johan Cruijff…lees verder >
  • Waardering+++++ (goed) Theo Jordaan

Hajo de Boer - Mijn zoon, AjaciedMijn zoon, Ajacied

• Schrijver: Hajo de Boer ♂
  • Verschijnt: 25 augustus 2016
  • Uitgever: Voetbal Inside
  • Genre: portret, verslag, autobiografische voetbalverhalen
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Hajo de Boer is zijn hele leven al Ajax supporter. Zijn verhouding met de club verandert op het moment dat zijn zoontje Felix wordt uitgenodigd om keeper te worden van Ajax F1. De Boer komt terecht in de coulissen van zijn lievelingsclub en verbaast zich in een humorvol relaas over de club, over de voetbalwereld, over zijn zoontje maar bovenal over zichzelf.