Nieuwe Thrillers Juli 2017 Recensie Informatie Overzicht

Nieuwe Thrillers Juli 2017 Recensie Informatie Overzicht Op deze pagina is het overzicht gemaakt van Nieuwe Thrillers Juli 2017 recensie informatie boekbesprekingen en bestelmogelijkheden. Het betreft zowel nieuwe Nederlandstalige thrillers als nieuwe thrillers in Nederlandse vertaling die in juli 2017 verschijnen.

Nieuwe Thrillers Juli 2017 Recensie Informatie

Naast informatie over de verschillende uitgaves van de nieuwe thrillers juni 2017, kun je links vinden naar uitgebreide boekbesprekingen, recensies en beoordelingen. Ook kun je bestelinformatie vinden van de thrillers.

< Thrillers Juni | Overzicht | Thrillers Augustus >

Overzicht van Nieuwe Thrillers Juli 2017 Recensie Informatie

Het overzicht van nieuwe thrillers juli 2017 is alfabetisch op naam van de schrijver of schrijfster ingedeeld. De links op de pagina verwijzen naar uitgebreide gegevens, de recensie en informatie over bestellen van de nieuwe thrillers.

Michael Crichton Drakentand Recensie WaarderingDrakentand

• Schrijver: Michael Crichton ♂ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: paleontologische thriller
  • Origineel: Dragon Teeth
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Luitingh-Sijthoff
  • Verschenen: 7 juli 2017
  • Prijs: € 19,99 / € 12,99
  • Inhoud boek: Bestsellerauteur Michael Crichton (Jurassic Park) keert met Drakentand terug naar de wereld van de paleontologie in een fantastisch avontuur dat zich afspeelt tijdens de gouden eeuw van de fossielenjacht. Drakentand is een avontuur vol dinosaurusbotten, wetenschappelijke intrige en waaghalzerij. Vintage Crichton: een uitbundige verbeelding die op volle toeren draait en de lezer meeneemt naar een andere wereld, een verhaal met opwindende wendingen en een reeks gedenkwaardige personages. ‘Crichton is een meesterverteller.’ Time Michael Crichton (1942-2008) was de wereldberoemde schrijver en regisseur van kaskrakers zoals ER, Jurassic Park, Disclosure en Prooi.

John Grisham De voortvluchtige Recensie Theo Boone ThrillerDe voortvluchtige

Theo Boone Thriller, deel 5

• Schrijver: John Grisham ♂ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: jeugdthriller, Theo Boone thriller
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Origineel: The Fugitive (2015)
  • Nederlandse vertaling: Guus van der Made
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschenen: 4  juli 2017
  • Prijs: € 14,99
  • Inhoud boek: Een ontsnapte moordenaar. Een levensgevaarlijke opdracht. Een nieuwe zaak voor de jonge advocaat Theo Boone. Tijdens een excursie naar Washington D.C. ziet Theo een bekend gezicht in de metro: dat van de van moord beschuldigde Pete Duffy, die op de vlucht is voor de politie. Dankzij snel denkwerk van Theo, kan Duffy worden opgepakt en teruggebracht naar Strattenburg om terecht te staan. Nu Duffy echter weet wie Theo is, verkeert die in groot gevaar. Maar zelfs nu zijn leven op het spel staat, zet Theo alles op alles om ervoor te zorgen dat de moordenaar zal boeten voor zijn daden.
  • Recensie en waardering: Nog niet gelezen door de redactie

Steve Hamilton Deal met de duivel Recensie WaarderingDeal met de duivel

• Schrijver: Steve Hamilton  (Verenigde Staten)
  • Soort thriller: Amerikaanse thriller
  • Origineel: The Second Life of Nick Mason
  • Nederlandse vertaling: Jan Mellema
  • Uitgever: Luitingh-Sijthoff
  • Verschenen: 7 juli 2017
  • Omvang: 304 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 12,99
  • Inhoud boek: Nick Mason zit al vijf jaar onschuldig gevangen voor de moord op een DEA-agent als hem de kans wordt geboden weer vrij te komen. Hij hoeft alleen maar een deal te sluiten met de meedogenloze crimineel Darius Cole. De enige voorwaarde: als je telefoon gaat neem je op en doe je wat er van je gevraagd wordt. Nick geniet van zijn vrijheid en probeert de band met zijn ex-vrouw en dochter weer te herstellen, maar dan gaat de telefoon en krijgt hij zijn eerste opdracht.
  • …Meer Informatie Reviews en Bestellen >

John Langan De visser RecensieDe visser

• Schrijver: John Langan ♂ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: Amerikaanse thriller
  • Origineel: The Fisherman (2016)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Karakter Uitgevers
  • Verschenen: 24 juli 2017
  • Omvang: 304 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Abe en Dan verliezen beide kort na elkaar op tragische wijze hun echtgenotes, de een sterft aan kanker en de ander wordt aangereden door een dronken bestuurder. Daarna verliezen de mannen zichzelf in een diep verdriet en drankzucht. Uiteindelijk is de hobby die ze allebei hebben – het vissen in de afgelegen kreken en rivieren van upstate New York – hun redding om langzaam weer in het rijk van de levenden te raken. Als ze tijdens een verschrikkelijk onweer een nagenoeg ongelooflijk verhaal horen van een lokale restauranteigenaar, verandert dat de rest van hun leven voor altijd. De oude man vertelt hun over de ijzingwekkende geschiedenis van Dutchman’s Creek en een door duistere legendes omgeven man, die alleen bekendstaat als Der Fischer. Rond 1900 zou deze op een dag plotseling zijn verschenen en sinds die dag is het gebied rond het reservoir waar Dutchman’s Creek begint een plek waar zich merkwaardige zaken afspelen. De schaarse wandelaars en vissers komen soms terug met verhalen over lang verloren gewaande of overleden vrienden en familieleden die ze daar plotseling tegenkwamen. Sommige van deze wandelaars keren nooit meer terug uit de uitgestrekte bossen. Abe en Dan gaan nog dezelfde dag op weg naar de snelstromende rivier met steile oevers. Ze blijven zich voorhouden dat ze er alleen heen gaan om te vissen, maar beide mannen hopen dat de onheilspellende verhalen een kern van waarheid bevatten, en dat ze nog een allerlaatste keer hun geliefden in hun armen kunnen houden. De scheidslijn tussen werkelijkheid en de duistere geheimen die zich aan hen openbaren wordt steeds dunner, tot een ontknoping die hen tot een uiterste wanhoopsdaad zal drijven.

Isa Maron Galgenveld Noordzeemoorden Deel 1Galgenveld

De Noorzeemoorden, deel 1

• Schrijfster: Isa Maron ♀ (Nederland)
  • Soort boek: Nederlandse thriller
  • Uitgever: The House of Books
  • Verschenen: 10 juli 2017 (eerste druk 2014)
  • Omvang: 336 pagina’s
  • Uitgave: Goedkope Paperback / Ebook
  • Prijs: € 7,50
  • Inhoud boek: Op een mistige zondagochtend, op het stilste uur van de dag, koerst de veerpont van Amsterdam CS naar Noord recht op een lijk af. Aan een van de hoge lantaarnpalen aan de kade bungelt het lichaam van een man. De negentienjarige Kyra is een van de eersten op de plaats delict aan het IJ. Tot grote ergernis van de betrokken rechercheur Maud Mertens laat Kyra zich niet zomaar wegsturen, ze mengt zich in het recherchewerk en geeft ongewenst advies. Gaandeweg het onderzoek blijken Kyra’s suggesties toch wel heel nuttig te zijn voor Maud. In een wervelend samenspel tussen de jonge, scherpzinnige en soms overmoedige Kyra en de ervaren, bedachtzame rechercheur Mertens komen de gruwelijke daden van een maniakale moordenaar langzaam maar zekere aan het licht.
  • VN Thriller Gids: ★★★★★

B.A. Paris Gebroken Recensie Waardering Engelse ThrillerGebroken

• Schrijfster: B.A. Paris ♀ (Engeland)
  • Soort boek: psychologische thriller
  • Origineel: The Break Down (juli 2017)
  • Nederlandse vertaling: Ireen Niessen
  • Verschenen: 1 juli 2017
  • Omvang:
  • Uitgave: Paperback / Dwarsligger / Ebook
  • Prijs: € 20,00 / € 17,99 / € 6,99
  • Inhoud boek: BA Paris schreef met Gebroken een waardige opvolger van Achter gesloten deuren. Paris is een auteur van wereldformaat en met Gebroken bevestigt ze haar status als de ‘queen of domestic crime’! Het begon op die avond in het bos. Cass Anderson stopte niet om een vrouw te helpen, en nu is die vrouw dood. Vermoord. Sindsdien vergeet ze steeds meer: waar ze haar auto heeft geparkeerd, of ze haar medicijnen heeft ingenomen, waarom ze een kinderwagen bestelde ook al heeft ze geen baby. Wat ze niet kan vergeten is de vrouw die ze misschien had kunnen redden en het verschrikkelijke schuldgevoel. En de telefoontjes van iemand die zwijgt. Er is iemand die haar in de gaten houdt.

Sarah Schmidt Kijk wat ik gedaan heb RecensieKijk wat ik gedaan heb

• Schrijfster: Sarah Schmidt  (Australië)
  • Soort boek: Australische thriller
  • Origineel: See What I Have Done (2017)
  • Nederlandse vertaling: Maaike Bijnsdorp
  • Uitgever: Hollands Diep
  • Verschenen: 3 juli 2017
  • Omvang: 336 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,99 / € 9,99
  • Inhoud boek: Lizzie was een bijl gaan pakken. Om op haar moeder in te hakken. Veertig slagen gaf ze haar. Maar ze was nog lang niet klaar: haar vader kreeg ook, hop, meteen. Veertig slagen, plus nog een. Of niet? Op 4 augustus 1892 roept Lizzie Borden naar de dienstmeid: ‘Iemand heeft vader vermoord!’ De gruwelijke moord op Andrew en Abby Borden, die in hun eigen huis door bijlslagen om het leven zijn gebracht, schokt het kleine stadje. De onbetrouwbare getuigenis van dochter Lizzie werpt de verdenking op haar. Hoewel de buren geen idee hebben wie het echtpaar zou willen vermoorden, blijken er achter de façade van het doodnormale gezin duistere geheime schuil te gaan.