Peter Wohlleben Het verborgen leven van bomen voor kinderen

Peter Wohlleben Het verborgen leven van bomen voor kinderen recensie, waardering en informatie. In juni 2018 verscheen bij Uitgeverij Ploegsma het boek van Peter Wohlleben – Het verborgen leven van bomen voor kinderen.

Peter Wohlleben Het verborgen leven van bomen voor kinderen Recensie

Het verborgen leven van bomen voor volwassenen verscheen al in 2016. Nu is er ook een uitgave speciaal bedoeld voor kinderen. Wat mij betreft, een schot in de roos. Ik hou van de natuur. Ik kom erg graag in het bos. Maar ik kon nog geen eik van een beuk onderscheiden. Niet omdat het me niet interesseerde. Maar omdat op de één of andere manier de educatieve boeken over de natuur voor volwassene dikwijls een toon gebruiken, die me in slaap sust. Nu heb ik Het verborgen leven van bomen voor volwassenen niet gelezen, dus of dat ook daarvoor geldt, weet ik niet. Wel weet ik dat ik vanaf nu fan ben van Peter Wohlleben!

Vinden bomen elkaar aardig en veel meer interessante onderwerpen

De natuur zit ingenieus in elkaar. In overzichtelijke hoofdstukken legt Wohlleben stukje bij beetje uit hoe een bos eigenlijk werkt. Wat eten bomen? Hoe ademen ze? Hoe weten ze dat de winter voorbij is? Vinden bomen elkaar eigenlijk aardig? Maar ook: hebben bomen vijanden? Wie wonen er allemaal in het bos? En is een eekhoorn vergeetachtig? Zomaar wat vragen waarop je in dit boek een antwoord kunt vinden. Peter Wohlleben weet ook heel goed parallellen te trekken naar de belevingswereld van kinderen, zodat wat hij schrijft echt gaat leven en begrijpelijk is.

Maak je boswandeling nóg spannender!

Naast allerlei weetjes die op een zeer toegankelijke manier worden gebracht, zit het boek vol met leuke proefjes die je zelf kunt doen in het bos. Proefjes die over het algemeen erg makkelijk uit te voeren zijn. Lekker praktisch en toepasbaar. Het maakt een wandeling in het bos nóg leuker. Een absolute aanrader voor elke ouder, opa, oma, leerkracht en natuurlijk: voor elk kind. De natuur is belangrijk, daar moeten we zuinig op zijn. Wohlleben weet dit perfect aan te kaarten, zonder ook maar ergens belerend met een vinger te wijzen. Hij laat simpelweg zien hoe prachtig, spannend en ingenieus de natuur is. Hij zorgt er voor dat je er van gaat houden. Je wíl meer leren over bomen, bossen, planten en dieren. Nu kan ik eindelijk een eik van een beuk onderscheiden ?. Peter Wohlleben – Het verborgen leven van bomen voor kinderen is gewaardeerd met de maximale ★★★★★ (uitmuntend).

Peter Wohlleben – Het verborgen leven van bomen voor kinderen

• Titel: Het verborgen leven van bomen voor kinderen
  • Schrijver: Peter Wohlleben (Duitsland)