Robin Raven – Surapati

Robin Raven Surapati recensie en informatie boek over de vijand van de VOC, volksheld van Indonesië. Op 27 september 2022 verschijnt bij Uitgeverij Omniboek het boek van Robin Raven over de 17e eeuws Indonesische vrijheidsstrijder en vijand van de VOC, Surapati.

Robin Raven Surapati recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Surapati, Vijand van de VOC, volksheld van Indonesië. Het boek is geschreven door Robin Raven. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het nieuwe geschiedenisboek van Robin Raven.

Robin Raven

Surapati

Vijand van de VOC, volksheld van Indonesië

• Schrijver: Robin Raven (Nederland)
  • Uitgever: Omniboek
  • Verschijnt: 27 september 2022
  • Omvang; 272 pagina’s
  • Prijs: € 23,50 / € 11,99

Flaptekst van het boek over Surapati

Het is de zeventiende eeuw. Het eiland Java is grotendeels in handen van de Nederlanders van de VOC. De Balinese Untung is een slaafgemaakte, maar heeft het als hoofdbediende relatief goed in het huis van zijn meester Pieter Cnoll. Alles verandert echter na de dood van Cnoll: een groot schandaal komt aan het licht en Untung belandt zwaargewond in de cel. In de gevangenis ontmoet hij Soenan Madi. De blinde, oude man vertelt Untung dat hij ooit vrij zal zijn, dat hij uitverkoren is en noemt hem Surapati, ‘moedig tot de dood’. Later, als vrij man, beseft Untung: Soenan Madi had gelijk. Surapati leeft!

Surapati is het spannende, waargebeurde levensverhaal van een man die veel rollen had: slaafgemaakte en regent, bediende en vrijheidsstrijder, vijand en held. Surapati stierf in 1706 tijdens een veldslag met de VOC. Hij wordt tot de dag van vandaag geëerd als Held van Indonesië. De auteur baseerde dit verhaal op VOC-bronnen en historische Javaanse Babads.