Russell Shorto – Pater familias

Russell Shorto Pater familias recensie en informatie over de inhoud dit boek over een Amerikaanse maffia familie. Op 5 maart 2021 verschijnt bij Uitgeverij Ambo | Anthos de Nederlandse vertaling van Smalltime: A Story of My Family and the Mob, geschreven door de Amerikaanse schrijver Russell Shorto.

Russell Shorto Pater familias recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de familiegeschiedenis Pater familias. Het boek is geschreven door Russell Shorto. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden te vinden. Bovendien kun je op deze pagina informatie over de inhoud van de maffia familiegeschiedenis van de Amerikaanse schrijver Russell Shorto.

Russell Shorto Pater familias Recensie boek over de maffia

Pater familias

Het verhaal van mijn familie en de gangsters

Flaptekst van het boek over de maffia van Russell Shorto

Pater familias van Russell Shorto is de fantastische geschiedenis van zijn familie – The Sopranos in het Amerika van de jaren vijftig en zestig.

Pater familias van Russell Shorto is het verhaal van zijn familie en de gangsters. In Johnstown, Pennsylvania, bouwden ‘Little Joe’ Regino en Russ Shorto een gokimperium op, met de inkomsten van de arme lokale fabrieksarbeiders als inleg. Bij dit illustere duo konden de gokkers weddenschappen afsluiten op een paard, flipperspel of ‘tip seal’. Voor hen was er geen betere kans om hun American dream te zien uitkomen. Decennia later wordt Russell Shorto aangespoord om het verhaal van zijn familie op te schrijven. Het enige wat hij weet is dat zijn grootvader een gangster was, en dat binnen zijn familie de stilzwijgende afspraak gold dat er niet over hem gesproken werd.

In Pater familias gaat Russell Shorto op zoek naar de man naar wie hij vernoemd is. Hij duikt in de wereld van de maffia in het kleine stadje Johnstown. Het levert een meeslepend verhaal op, dat persoonlijk wordt op het moment dat Russells zieke vader besluit zijn partner te worden bij het reconstrueren van het getroebleerde verleden van hun beider stamvader.

Pater familias is een ontroerende, grappige en onweerstaanbare biografie en een interessante geschiedenis van de jaren vijftig en zestig ineen, geschreven door een meesterverteller.