Vonne van der Meer – Naar Lillehammer

Vonne van der Meer Naar Lillehammer recensie en informatie over de inhoud van de nieuwe roman. Op 23 februari 2021 verschijnt bij Uitgeverij Atlas Contact de nieuwe roman van de Nederlandse schrijfster Vonne van der Meer.

Vonne van der Meer Naar Lillehammer recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de roman Naar Lillehammer. Het boek is geschreven door Vonne van der Meer. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe roman van de Nederlandse schrijfster Vonne van der Meer.

Een jonge moeder laat haar dochter achter bij een wildvreemde

Definitief gebroken met haar ex en haar werk, zoekt Cécile naar hoe ze haar dagen zal doorbrengen. Ze belandt in de speeltuin waar een jonge moeder, Gladys, haar vraagt even op haar dochter Faith te passen. Even blijkt een rekbaar begrip, de vrouw komt niet terug na 5 minuten, niet na een uur en niet na een avond. Cécile ziet zich genoodzaakt het meisje bij zich te houden. Gladys blijkt in diepe problemen verstrikt te zijn geraakt. Gevaarlijke problemen. Ondertussen ontmoet Cécile een mogelijk nieuwe liefde, wordt ze geconfronteerd met haar eigen innerlijke monsters en probeert ze Gladys te helpen los te komen van haar verleden.

Vonne van der Meer Naar Lillehammer Recensie

Naar Lillehammer kwam wat traag op gang voor mij. Cécile is een aardige vrouw, maar niet direct heel spannend of boeiend. Natuurlijk borrelt er onder dat ogenschijnlijk kalme oppervlak van alles. Maar het had voor mij al direct iets meer uitgewerkt mogen worden. Lange tijd staat het plot een beetje stil, zelfs als ze ineens met een vreemd kind opgescheept zit.

Na een wat trage start toch een uitnodigende en levendige roman

Als we meer te weten komen over Gladys, gaat het plot een stuk soepeler en wordt het intrigerend. De conflicten die Cécile met zichzelf heeft komen meer aan het licht, de tegelstellingen tussen haar en Gladys zijn interessant. De romantiek die opbloeit tussen Cécile en een nieuwe man, de gevoelens die dit met zich mee brengt, geeft het geheel een fijn sausje.

Interessante tegenstellingen maken van Naar Lillehamer een intrigerend verhaal

De charme va hent boek zit het meest in wat de personages niet zeggen, in wat zich afspeelt in hun gevoelsleven. Juist daarom had dit van mij nog wel iets meer uitgewerkt mogen worden. Ik had de personages graag nog iets beter leren kennen. Na een wat trage start, heb ik Naar Lillehammer wel met plezier gelezen. Vonne van der Meer heeft een manier van schrijven die erg uitnodigend is. Fijne dialogen, een omgeving die tot leven komt. Hierdoor kun je je makkelijk mee laten voeren in de wereld die ze heeft gecreëerd. De roman is gewaardeerd met ∗∗∗∗∗ (zeer goed).

Naar Lillehammer

• Schrijfster: Vonne van der Meer (Nederland)
  • Soort boek: Nederlandse roman
  • Verschijnt: 23 februari 2021
  • Omvang: 208 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook

Vonne van de Meer te gast bij tv-programma Tijd voor Max

Op donderdag 25 februari 2021 is schrijfster Vonne van der Meer te gast bij tv-programma Tijd voor Max om te vertellen over haar net verschenen nieuwe roman.

Flaptekst van de nieuwe roman van Vonne van der Meer

Wat te doen als een moeder op een kinderspeelplaats je vraagt even op haar driejarige dochter te passen en vervolgens niet meer komt opdagen? Eerst neemt de kinderloze Cécile alleen de zorg voor het kind op zich, maar algauw krijgt ze de moeder erbij: de Nigeriaanse Gladys wil met haar oude leven breken en voelt zich in de stad niet langer veilig. Zelfs een afgelegen vakantiehuis in de bossen bij Lunteren biedt geen bescherming. Gaandeweg wordt het Cécile duidelijk waarom naar Lillehammer vluchten zo moeilijk voor Gladys is.

Vonne van der Meer noemt haar nieuwe roman geen thriller. Toch komt er een rechercheur in voor, een mortuarium en een verhoor. Het is een literaire pageturner. Naar Lillehammer brengt ons niet naar een stadje in Noorwegen maar naar Amsterdam, hartje zomer. Een nieuwe, echte Van der Meer: er wordt verlangd naar een kind, naar liefde en naar zelfkennis.