Jonathan Coe – Klein Engeland

Jonathan Coe Klein Engeland recensie waardering en informatie over de inhoud van de roman. Op 1 maart 2019 verschijnt bij Uitgeverij De Bezige Bij de roman van de Engelse schrijver Jonathan Coe Klein Engeland.

Jonathan Coe Klein Engeland Recensie

Jonathan Coe Klein Engeland Recensie

Nadat de redactie het boek gelezen heeft, kun je op deze pagina de Jonathan Coe Klein Engeland recensie en waardering lezen. We besteden ook aandacht aan de recensie en waardering van anderen. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden te vinden. Bovendien kun je op deze pagina informatie over de inhoud van de nieuwe roman van Jonathan Coe – Klein Engeland lezen.

Jonathan Coe – Klein Engeland

• Titel: Klein Engeland
  • Schrijver: Jonathan Coe (Engeland)
  • Soort boek: Engelse roman, sociale roman
  • Origineel: Middle England (2018)
  • Nederlandse vertaling: Otto Biersma
  • Uitgever: De Bezige Bij
  • Verschijnt: 28 maart 2019
  • Omvang: 432 pagina’s
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Inhoud Jonathan Coe Klein Engeland

Engeland, 2010. Autofabrieken worden vervangen door inwisselbare winkelketens en in Londen gaan verhitte rellen en demonstraties over in enthousiasme voor de aanstaande Olympische Spelen.

In Klein Engeland beschrijft Jonathan Coe, een van de beste chroniqueurs van onze tijd, de levens van een kleurrijke groep personages in een periode van grote veranderingen. Ian en Sophie zijn net getrouwd en hebben ieder een ander idee van de toekomst van hun land en mogelijkerwijs over de toekomst van hun relatie. Doug, een politiek commentator, schrijft gepassioneerde columns over de arm-rijkverhoudingen vanuit zijn onbetaalbare appartement in Chelsea, terwijl zijn dochter juist alles doet om sociale gelijkheid te bevorderen. Benjamin Trotter heeft moeite met zijn middelbare leeftijd en probeert nog één keer iets nieuws in zijn leven. Dit is het verhaal van het moderne Engeland. Een verhaal van nostalgie en verwarring, van teleurstelling en onverholen woede.