Vincenzo Latronico – De perfecties

Vincenzo Latronico De perfecties recensie en informatie over de inhoud van de roman uit Italië. Op 15 juni 2023 verschijnt bij uitgeverij De Bezige Bij de Nederlandse vertaling van de roman Le perfezioni, geschreven door de Italiaanse auteur Vincenzo Latronico.

Vincenzo Latronico De perfecties recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de roman De perfecties. Het boek is geschreven door Vincenzo Latronico. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de roman van de Italiaanse schrijver Vincenzo Latronico.

Vincenzo Latronico De perfecties recensie

De perfecties

• Auteur: Vincenzo Latronico (Italië)
  • Soort boek: Italiaanse roman
  • Origineel:  Le Perfezioni (2022)
  • Nederlandse vertaling: Pieter van der Drift, Manon Smits
  • Verschijnt: 15 juni 2023
  • Omvang: 160 pagina’s
  • Prijs: € 21,99 / € 11,99

Flaptekst van de roman van Vincenzo Latronico

Een vlijmscherpe roman over de oppervlakkige zoektocht naar authenticiteit van expat-millennials in Europa. Genomineerd voor de prestigieuze Premio Strega 2023, de belangrijkste Italiaanse literatuurprijs.

Anna en Tom verhuizen als creative professionals vanuit Zuid-Europa naar Berlijn omdat ze hopen daar meer zichzelf te kunnen zijn. Hun droomleven is het droomleven van een hele generatie: wonen in een kosmopolitische stad, werken vanuit een mooi appartement met veel planten, een passie voor eten en een relatie die openstaat voor seksuele experimenten. Meewarig kijken ze neer op hun achtergebleven vrienden. Dit is het leven van veel van de expats in Berlijn, maar ook in Londen, Rome, Stockholm en Amsterdam. Anna en Tom zijn gelukkig, zolang hun leven overeenkomt met het beeld waarvan ze dromen.

Buiten de kaders van dit ideale scenario wringt het. Een poging tot activisme tijdens de vluchtelingencrisis loopt uit op een teleurstelling. Vrienden komen en gaan, ze moeten harder werken voor minder geld en Anna en Tom twijfelen of ze terug moeten keren naar hun geboortestreek. Ze dromen van een authentieker leven, maar is dat nog wel te vinden in deze tijd?

De perfecties is een vlijmscherp maar ook liefdevol portret van een vaak onbegrepen generatie, zoekend naar geluk tussen dromen en deceptie.