Recensie alles wat je wilt weten over Kerst

Recensie Alles wat je wilt weten over Kerst (en nog veel meer!)

Recensie Alles wat je wilt weten over Kerst.

Een vrolijk en leerzaam Kerstboek

Recensie Alles wat je wilt weten over Kerst. Naast Alles wat je wilt weten over Sinterklaas, heeft uitgeverij Marmer een soortgelijk boek over het Kerstfeest geschreven. Wat mij betreft nog nét iets leuker dan het Sinterklaas boek! Grappige, interessante, bekende en onbekende weetjes over Kerst, worden afgewisseld met leuke verhalen.  Achterin staan lekkere kerstrecepten en diverse Kerstliedjes. De verhalen zijn erg uiteenlopend. Het eerste verhaal is nog wat serieus, en vertelt het Kerstverhaal zoals het (ongeveer) in de meeste kerken verteld wordt. Daarnaast zijn er verhalen die een wat meer modern tintje hebben.

Alles wat je wilt weten over Kerst, voor een fijne Kerstsfeer

Hoewel het op dit moment (24 oktober) nog lang geen Kerst is, kwam ik tijdens het lezen van dit boek al weer aardig in de Kerstsfeer! Een heel leuk boek om samen met je kind(eren) te lezen of ze cadeau te doen. Zeker omdat er ook wat minder voor de hand liggende dingen in staan. Zo zijn er diverse landen die een soortgelijk figuur als de Kerstman hebben. Maar wie zijn dat dan? En over welke landen gaat dat? Dat staat heel leuk uitgelegd in Alles wat je wilt weten over Kerst! En er staan nog meer leuke en bijzondere vragen in. Mag je je kind Jezus noemen, bijvoorbeeld. Of, wanneer gingen Jozef, Maria en Jezus naar huis? En iets wat ik me al jaren af vraag: Waarom eten we zo veel met kerst? Op die vragen – en nog veel meer – vind je een antwoord in dit leuke Kerstboek. Het boek is mooi geillustreerd met tekeningen van Alex de Wolf. Tijdens het voorlezen is er voor de kinderen genoeg moois te zien!

Eindoordeel Recensie Alles wat je wilt weten over Kerst

Heb je zin om in de Kerstsfeer te komen? Ben je nieuwsgierig naar een groot aantal wetenswaardigheden over Kerst? Dan is dit jouw boek! Het leuke is dat de schrijvers verschillende kanten van het Kerstfeest belichten. Zowel de kant van mensen die in Jezus geloven, als de kant van het Kerstfeest zoals dat is voor mensen die iets anders (of niets) geloven. Zo wordt het een heel interessant boek, met een goede afwisseling tussen wat serieuzere dingen en de wat lossere dingen. Ik heb al zin in de Kerstboom 😉 ! Eindoordeel: +++++ (goed)

Alles wat je wilt weten over Kerst meer informatie en bestellen

• TAlles wat je wilt weten over Kerstitel: Alles wat je wilt weten over Kerst (en nog veel meer!)
  • Auteurs:  Natalie van der Horst, Gaby Kuijpers, Ellen de Roos
  • Omslag: Alex de Wolf
  • Uitgeverij: Marmer
  • Verschenen: september 2014
  • Omvang: 61 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek
  • Prijs:  € 10
  • Flaptekst: ‘Het is kerst! Samen gezellig eten, kerstbomen, kerstlichtjes en natuurlijk de geboorte van het kindje Jezus. Maar hoe zit dat eigenlijk? Waarom rijdt de Kerstman op een arrenslee? Vieren ze in Australië ook kerst? Wie zijn dat, de drie wijzen? Wanneer is Jezus echt geboren? En waarom eten we eigenlijk zo veel met kerst? Dit boek geeft antwoord op alle vragen. In de drie verschillende verhalen lees je over de geboorte van Jezus en het bezoek van de drie wijzen, over de Kerstman die last heeft van een koekjesstorm en over papa Joris die met zijn familie kerst viert. De vragen en antwoorden die bij de verhalen horen, vertellen je allemaal leuke en interessante kerstweetjes. Ook vind je in het boek recepten voor de lekkerste kerstkransjes, en met de teksten van bekende en minder bekende kerstliedjes kun je gezellig samen zingen. Alles wat je wilt weten over Kerst is niet alleen een heerlijk boek om te lezen of voor te lezen, de vrolijke illustraties van Alex de Wolf zorgen ook voor eindeloos veel kijkplezier!’
  • Oordeel redactie: +++++ goed
  • …Meer informatie en Bestelmogelijkheden >

Recensie van kinderboek Alles wat je wilt weten over SinterklaasAlles wat je wilt weten over Sinterklaas (en nog veel meer)

• Schrijvers: Natalie van der Horst, Gaby Kuijpers en Ellen de Roos
  • Tekeningen: Alex de Wolf
  • Leeftijd: vanaf 6 jaar
  • Uitgeverij: Marmer Uitgevers
  • Omvang: 80 pagina’s (met tekeningen)
  • Recensie SinterklaasboekEen boek waarin allerlei vragen van kinderen aan de goede Sint en zijn Pieten worden beantwoord.  Bijvoorbeeld of Sint ooit verkering heeft gehad en of zijn baard boven of onder de dekens ligt. Daarnaast nog allerlei weetjes. Weet jij waarom Sinterklaas zijn ring altijd aan zijn linkerhand draagt, terwijl die officieel rechts hoort? Of hoe hij aan de naam Sint Nicolaas komt…lees verder >
  • Oordeel redactie: +++++ (zeer goed)
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden (nieuw en 2e hands) >