Hans Fallada Liefde en puin Recensie ∗∗∗∗

Hans Fallada Liefde en puin recensie waardering en informatie verhalenbundel. Op 16 juli 2018 is dit deel in de Cossee Broekzakbibliotheek verschenen van de Duitse schrijver Hans Fallada Liefde en puin.

Hans Fallada Liefde en puin Recensie

Hans Fallada Liefde en puin Recensie

De Cossee Broekzakbibliotheek is een mooie reeks met goedkope pockets met pareltjes uit de wereldliteratuur. Nu is hierin van Hans Fallada Liefde en puin opgenomen. In het boekje is een aantal mooie verhalen van de Duitse schrijver Hans Fallada opgenomen. Bij Cossee zijn in de afgelopen jaren al verschillende van de zeer indrukwekkende romans van Hans Fallada verschenen. Liefde en puin is een mooie kennismaking voor het Nederlandse lezerspubliek met zijn verhalen. Bovendien kan het voor Nederlandse lezers die nog nooit iets gelezen hebben van Hans Fallada een mooie introductie zijn.

Er is voor gekozen om verhalen uit het rijke oeuvre van Hans Fallada op te nemen die min of meer zijn gehele schrijverscarrière bestrijken. Kenmerkend is dat uit alle verhalen een sociale bewogenheid doorklinkt. Daarnaast klinkt op de achtergrond een ironische toets door. De eerste twee verhalen spelen zich af op een landgoed aan het begin van de 20e eeuw. Feodale verhoudingen bepalen het leven van de landarbeiders. Uitbuiting is de norm. En ontworsteling aan deze verhoudingen heeft verreikende consequenties.

Introductie tot mooie verhalen uit het rijke oeuvre van Hans Fallada

De andere verhalen in deze kleine verhalenbundel beschrijven meer het stadsleven gedurende het Interbellum in Duitsland. Net als het andere werk maakt ook dit bundeltje met verhalen van Hans Fallada volkomen duidelijk waarom de Duitse schrijver tot op de dag vandaag veel gelezen is. Het zeer goedkope boekje Liefde en puin is een mooie ingang tot zijn verhalen. Uitgeverij Cossee zou er goed aan doen om meer Hans Fallada verhalen uit te geven. Hans Fallada Liefde en puin is gewaardeerd ∗∗∗∗ (uitstekend).

Hans Fallada – Liefde en puin

• Titel: Liefde en puin
  • Schrijver: Hans Fallada (Duitsland)