Nieuwe Thrillers Juni 2017 Recensie Informatie Overzicht

Op deze pagina is het overzicht gemaakt van Nieuwe Thrillers Juni 2017 recensie informatie boekbesprekingen en bestelmogelijkheden. Het betreft zowel nieuwe Nederlandstalige thrillers als nieuwe thrillers in Nederlandse vertaling die in juni 2017 verschijnen.

Nieuwe Thrillers Juni 2017 Recensie Informatie

Naast informatie over de verschillende uitgaves van de nieuwe thrillers juni 2017, kun je links vinden naar uitgebreide boekbesprekingen, recensies en beoordelingen. Ook kun je bestelinformatie vinden van de thrillers.

< Thrillers Mei | Overzicht | Thrillers Juli >

Overzicht van Nieuwe Thrillers Juni 2017 Recensie Informatie

Het overzicht van nieuwe thrillers juni 2017 is alfabetisch op naam van de schrijver of schrijfster ingedeeld. De links op de pagina verwijzen naar uitgebreide gegevens, de recensie en informatie over bestellen van de nieuwe thrillers.

Benjamin Black Praagse nachten Recensie Roman John BanvillePraagse nachten

• Schrijver: Benjamin Black (John Banville)  (Ierland)
  • Soort boek: historische misdaadroman
  • Origineel: Prague Nights
  • Nederlandse vertaling: Arie Storm
  • Uitgever: Querido
  • Verschijnt: 6 juni 2017
  • Omvang: 376 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 12,99
  • Inhoud boek: Praag, 1599. Christian Stern, een jonge dokter, is net in de stad aangekomen. Op de eerste avond vindt hij het lichaam van een jonge vrouw, half begraven in de sneeuw. De dode vrouw is niemand minder dan de minnares van de keizer, en er is geen tekort aan verdachten. Stern wordt door de keizer zelf in dienst genomen om de moord te onderzoeken. Tijdens de zoektocht naar de dader belandt hij in de schimmige wereld van het hof van de keizer – verzwegen zaken, brieven geschreven in code en bittere rivaliteit. Maar er is geen weg meer terug, Stern zit er tot over zijn oren in. Van de romans van Benjamin Black zijn wereldwijd meer dan 900.000 exemplaren verkocht.

Gerard Donovan De diefstal van Albert RecensieDe diefstal van Albert

• Gerard Donovan ♂ (Ierland)
  • Soort boek: psychologische roman, Ierse thriller
  • Origineel: A Place for Albert (2017)
  • Nederlandse vertaling: Marion Op den Camp
  • Uitgever: Nieuw Amsterdam
  • Verschenen: 6 juni 2017
  • Omvang: 144 pagina’s
  • Prijs: € 18,99
  • Inhoud boek: 1938. Tijdens een mooie zomer aan de zuidkust van Engeland steelt een vrouw een kinderwagen, mét baby. Ze noemt het kind Albert. Ze is goed voorbereid, ze heeft een boek over babyverzorging en de nodige luiers en potjes eten. Van een afstandje ziet ze de ouders van Albert eraan onderdoor gaan. Ze zweeft tussen adoratie voor het kind en irritatie, want nu kan ze niet meer naar de bioscoop, haar lievelingshobby. En dan wordt Albert ziek. Donovan laat zijn hoofdpersoon wankelen op de grens van herkenbare emotie en waanzin, uiterst kwetsbaar en dreigend tegelijkertijd. Een beklemmende psychologische roman over wat eenzaamheid met iemand kan doen.
  • VN Thriller Gids 2017: ★★★★★
  • Recensie en waardering: Nog niet gelezen door de redactie

Erica Ferencik Nacht op de rivier RecensieNacht op de rivier

• Erica Ferencik ♀ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: psychologische thriller
  • Origineel: Night at the River
  • Nederlandse vertaling: Karien Gommers
  • Uitgever: Luitingh-Sijthoff
  • Verschenen: 1 juni 2017
  • Prijs: € 16,99 / € 7,99
  • Inhoud boek: Wini heeft geen behoefte aan een avontuur. Na een moeizame scheiding en het verlies van haar geliefde broer wil ze alleen maar samen zijn met haar drie beste vriendinnen. Maar de energieke Pia heeft andere plannen. Plannen voor een weekendje adrenalineverhogend, adembenemend wildwaterkanoën in de wildernis van Maine. Vijfduizend vierkante kilometer afgelegen natuur. Alleen maar bergen, rivieren en frisse lucht. Geen telefoonbereik. Geen mensen. Geen hulp… Met helder getekende personages (die tegen elkaar worden uitgespeeld), een rake stijl en met de snelheid van de razende rivier zelf is Nacht op de rivier een onvergetelijke thriller.
  • VN Thriller Gids 2017: ★★★

John Grisham Het eiland Recensie WaarderingHet eiland

• Schrijver: John Grisham ♂ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: Amerikaanse thriller
  • Origineel: Camino Island (6 juni 2017)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschijnt: 20 juni 2017
  • Prijs: € 19,99 / € 14,99
  • Inhoud boek: Bij een brutale roof uit de zwaarbeveiligde bibliotheek van de universiteit van Princeton worden vijf manuscripten van F. Scott Fitzgerald ontvreemd. Hoewel de toegesnelde politie er met de neus bovenop staat, weten de daders te ontkomen. De waarde van de unieke werken wordt op enkele tientallen miljoenen dollars geschat en de diefstal is groot nieuws. Maar ondanks alle inspanningen van de FBI, blijven de manuscripten spoorloos…lees verder >
  • Waardering: +++++ (uitstekend) Theo Jordaan (recensie volgt binnenkort)

Jorn Lier Horst Jachthonden Recensie Noorse ThrillerJachthonden

• Schrijver: Jørn Lier Horst ♂ (Noorwegen)
  • Genre: misdaadroman, thriller
  • Origineel: Jakthundene (2012)
  • Nederlandse vertaling: Kim Snoeijing
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschijnt: 6 juni 2016
  • Omvang: 376 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,99 / € 13,99
  • Inhoud thriller:
  • Oordeel redactie: Nog niet gelezen

Jo Nesbø De dorst Recensie Harry Hole ThrillerDe dorst

Harry Hole Thriller

• Schrijver: Jo Nesbø ♂ (Noorwegen)
  • Soort boek: Noorse thriller, Scandinavische thriller
  • Origineel: Tørst (2017)
  • Nederlandse vertaling: Annelies de Vroom
  • Uitgeverij: Cargo
  • Verschijnt: 6 juni 2017
  • Omvang: 512 pagina’s
  • Prijs: € 21,99
  • Inhoud thriller: Er loopt een moordenaar rond. De politie vindt het lichaam van een vrouw; een internetdate werd haar fataal. Haar verwondingen wijzen erop dat er een bijzonder agressieve moordenaar aan het werk is. De druk van de media wordt steeds groter, en de politie weet dat er maan één man is die de zaak kan oplossen. Maar Harry Hole weigert terug te keren naar de plek waar hij ooit bijna alles verloor wat hem lief is…lees verder >

Nele Neuhaus Het woud Recensie Duitse thrillerHet woud

• Schrijfster: Nele Neuhaus  (Duitsland)
  • Soort boek: Duitse thriller, misdaadroman, psychologische thriller
  • Origineel: Im Wald (2016)
  • Nederlandse vertaling: Sander Hoving
  • Uitgever: Uitgeverij Q
  • Verschijnt: 6 juni 2017
  • Omvang: 560 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 11,99
  • Inhoud boek: Midden in de nacht gaat in het bos in de buurt van Ruppertshain een caravan in vlammen op. Oliver von Bodenstein en Pia Sander van de recherche worden opgeroepen om onderzoek te doen naar brandstichting. Dat wordt al snel ook onderzoek naar moord – in de uitgebrande resten van de caravan wordt een stoffelijk overschot aangetroffen. Kort daarna wordt een doodzieke oude vrouw vermoord in een hospice. Bodenstein is ontzet; hij kende de vrouw al zijn hele leven. Het onderzoek leidt hem en Pia terug naar de zomer van 1972, toen Bodensteins beste vriend Artur spoorloos verdween. Een trauma dat hij nooit los heeft kunnen laten – en voor velen uit Ruppertshain te pijnlijk om te willen bespreken. Het blijft niet bij twee doden. Rust er een vloek op het dorp?
  • Recensie en oordeel: Nog niet gelezen door de redactie

Andreas Pflüger Voor eens en altijd Recensie Duitse ThrillerVoor eens en altijd

• Schrijver: Andreas Pflüger  (Duitsland)
  • Soort boek: Duitse thriller, literaire thriller
  • Origineel: Endgültig (2016)
  • Nederlandse vertaling: Renee Vink
  • Uitgever: Xander Uitgevers
  • Verschenen: 2 juni 2017
  • Omvang: 399 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,99 / € 9,99
  • Recensie boek: Als je weet dat de Duitse thriller van Andreas Pflüger Voor eens en altijd in de VN Thrillergids 2017 met vijf sterren is gewaardeerd, begin je niet helemaal onbevooroordeeld aan een boek. Is de thriller niet overgewaardeerd? Maak het boek de hoge verwachtingen waar? Dat soort vragen spelen! Maar gelukkig is Voor eens en altijd inderdaad een uitmuntende thriller geschreven door een zeer getalenteerde schrijver…lees verder >
  • VN Thriller Gids 2017: ★★★★★
  • Waardering: +++++ (uitmuntend) Theo Jordaan

Sarah Pinborough 13 minuten Recensie13 minuten

• Schrijfster: Sarah Pinborough ♀ (Engeland)
  • Soort boek: Young Adult thriller
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Origineel: Carla Hazewindus
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Van Goor
  • Verschenen: 1 juni 2017
  • Omvang: 368 pagina’s
  • Prijs: € 18,99
  • Inhoud boek: Ik was dertien minuten dood. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik in het ijskoude water terechtkwam, maar dit weet ik nog wel: het was geen ongeluk en ik was niet suïcidaal. Ze zeggen dat je je vrienden dichtbij moet houden en je vijanden nog dichterbij, maar als je een tiener bent, is het moeilijk om ze uit elkaar te houden. Mijn vrienden houden van me, dat weet ik zeker. Maar dat betekent niet dat ze niet hebben geprobeerd om me te vermoorden. Of wel? 13 minuten is een aangrijpende psychologische thriller over angsten, manipulatie en de kracht van de waarheid. Een verbluffend verhaal dat vraagtekens zet bij wat we echt weten over de mensen die het dichtst bij ons staan. Voor fans van Gossip Girl en Pretty Little Liars.

Karin Slaughter Goede dochter RecensieGoede dochter

• Schrijfster: Karin Slaughter ♀ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: psychologische thriller
  • Origineel: The Good Daughter (2017)
  • Nederlandse vertaling: Ineke Lenting
  • Uitgever: HaperCollins
  • Verschenen: 13 juni 2017
  • Omvang: 512 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek / Paperback / Ebook
  • Prijs: € 24,99 / € 19,99 / € 13,99
  • Inhoud boek: Achtentwintig jaar geleden: het zorgeloze leven van zusjes Charlotte en Samantha Quinn en hun ouders wordt wreed verstoord door een gruwelijke aanslag. Hun moeder verliest daarbij het leven en hun vader wordt nooit meer de oude. Achtentwintig jaar later: Charlotte – de klassieke ‘goede dochter’ – is advocaat geworden, in de voetsporen van haar vader. Dan is ze getuige van een nieuwe aanslag, en de details van het misdrijf halen de herinneringen naar boven die ze zo lang heeft geprobeerd te onderdrukken. Want de schokkende waarheid wil niet langer begraven blijven.

Berend Sommer Duchamp Recensie Nederlandse DetectiveDuchamp

• Schrijver: Berend Sommer ♂ (Nederland)
  • Soort boek: detective, misdaadroman
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschenen: 7 juni 2017
  • Omvang: 192 pagina’s
  • Prijs: € 17,99 / € 10,99
  • Flaptekst boek: Wanneer rechercheur Duchamp naar de Amsterdamse Pijp wordt geroepen om de dood van een verklede jongen op te helderen, raken zijn assistent Julius Floret en hij verwikkeld in een onnavolgbare affaire. Speurend naar onrecht weet Duchamp zich in de meest penibele verhoren staande te houden. De verdachten lijken zich zo onbeduidend mogelijk op te stellen, en doen een uiterst beroep op het fragiele geduld van de detective. Duchamp zoekt de oplossing van de moord zonder schijnbaar motief in nachtcafés en Ikea-meubilair. Tegels lichten laat hij aan zijn assistent over; zijn handen moeten onberispelijk blijven. Naarmate de intrige zich ontspint, wordt duidelijk dat er meer op het spel staat dan een levenloos slachtoffer.

Pietro Valsecchi Eerste familie Recensie MaffiaromanEerste familie

• Schrijver: Pietro Valsecchi ♂ (Italië)
  • Soort boek: familieroman, maffiaroman
  • Origineel: Prima famiglia (2015)
  • Nederlandse vertaling: Philip Supèr
  • Uitgever: Wereldbibliotheek
  • Verschijnt: 20 juni 2017
  • Omvang: 480 pagina’s
  • Prijs: € 24,99
  • Inhoud roman: Eerste familie is de epische familiegeschiedenis van een Siciliaans gezin in New York dat door de maffia uit elkaar dreigt te vallen. Het gezin Palermo emigreert omstreeks 1900 van Sicilië naar New York, in de hoop op een betere toekomst. In de wijk Little Italy proberen vader Luigi en moeder Carmela een eerzaam bestaan op te bouwen, maar aan de greep van de maffia is nauwelijks te ontkomen. Wie geen beschermingsgeld betaalt, wordt geruïneerd of vermoord. In dit klimaat van armoede en afpersing groeien de kinderen van Luigi en Carmela op. Eerste familie is het verhaal van de weg die de kinderen gaan en de pogingen van Carmela om het gezin bij elkaar te houden. Centraal staat de strijd tussen de oudste zoon Frank, een eerlijke politieagent, en zijn jongere broer Sal, een ambitieuze crimineel. Wanneer Sal de plaats wil innemen van een maffiabaas, zet hij daarmee zijn leven op het spel. De enige die hem nog kan redden is Frank, maar het is de vraag of die dat wil. Komt familie altijd op de eerste plaats?
  • Recensie en oordeel: nog niet gelezen door de redactie