Matt Haig – Middernachtbibliotheek

Matt Haig Middernachtbibliotheek recensie en informatie nieuwe roman. Op 1 juni 2021 verschijnt bij Uitgeverij Lebowski de Nederlandse vertaling van de roman The Midnight Libray van de Engelse schrijver Matt Haig.

Matt Haig Middernachtbibliotheek recensie en informatie

Als de redactie het boek gelezen heeft, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de roman Middernachbibliotheek. Het boek is geschreven door Matt Haig. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe roman van de Engelse schrijver Matt Haig.

Welk leven is de moeite van het leven waard?

Als in sneltreinvaart alle vaste grond onder Nora haar voeten afbrokkelt, ziet ze het leven niet meer zitten. Ze wordt ontslagen, haar broer wil haar niet zien, haar buurman heeft haar niet meer nodig voor het halen van medicijnen en als klap op de vuurpijl sterft haar kat. Ze komt terecht in de Middernacht bibliotheek waarin alle mogelijke versies van haar leven liggen opgeslagen. Voor elke keuze, elke beslissing, een ander boek. Nora gaat op zoek naar de versie die de moeite van het leven waard is.

Matt Haig Middernachtbibliotheek Recensie

Ik hou van de schrijfstijl van Matt Haig! Hij weet met enkele woorden een verhaal tot leven te wekken. Zonder overdadige bloemlezingen, maar lekker to the point. Terwijl de sfeer juist enige romantiek en fantasie bevat. Daarnaast heeft hij een subtiel droge humor, waar ik ook in Middernacht Bibliotheek erg van genoten heb. Het concept van verschillende levens uitproberen, vond ik fantastisch, maar vroeg me ook af hoe je dat bijna 300 pagina’s interessant gaat houden. Daar slaagt Haig bijzonder goed in, door het ene leven meer gewicht te geven dan het andere. Zo wordt het nergens kabbelend of saai en houdt het boek een verrassende dynamiek.

Romantische en fantasievolle roman met een verrassende dynamiek

Matt Haig laat je lachen, weet te ontroeren en zet je aan het denken. Het thema; je bent uniek en goed zoals je bent, is misschien niet zo origineel. Maar wel ontzettend origineel geschreven! Nora begint als iemand die niet super likeable is, maar ze groeit en verandert, waardoor je haar steeds meer in je hart gaat sluiten, gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Middernachtbibliotheek

• Schrijver: Matt Haig (Engeland)
  • Soort boek: Engelse roman
  • Origineel: The Midnight Library (2020)
  • Nederlandse vertaling: Monique ter Berg
  • Uitgeverij: Lebowski
  • Verschijnt: 1 juni 2021
  • Waardering roman: ∗∗∗∗ (uitstekend)

Flaptekst van de nieuwe roman van Matt Haig

Als je alles waar je spijt van hebt ongedaan kunt maken, zou je dat dan ook doen?

Nora wordt overweldigd door het gevoel dat ze in haar leven verkeerde keuzes heeft gemaakt, en iedereen teleurstelt. Wanneer ze in de Middernachtbibliotheek terechtkomt, krijgt ze de kans om te zien op welke manieren haar leven anders had kunnen verlopen. Ze gaat op zoek naar het antwoord op de ultieme vraag: wat maakt het leven de moeite waard? Middernachtbibiliotheek is een hartverwarmende en ontroerende roman die toont dat er altijd nog andere mogelijkheden zijn als je het somber inziet.