Boekrecensies mei 2021

Boekrecensies mei 2021 reviews nieuwe boeken. Overzicht van de recensies van nieuwe boeken in de maand mei 2021 boekbespreking review waardering. Alle recensies zijn geschreven door onze eigen redacteuren die ook elk boek een waardering hebben gegeven.

Boekrecensies mei 2021 reviews nieuwe boeken

Het overzicht met boekrecensies mei 2021 is chronologisch opgebouwd. De nieuwste boekrecensie staat bovenaan de lijst. De links verwijzen naar de volledige recensie en alle informatie over het betreffende boek.

Nieuwsbrief Boekentips en Recensies

Elke week de nieuwste boekentips en recensies? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

< april 2020 | overzicht recensies | juni 2021 >

Ongekende liefde

• Schrijver: Vamba Sherif (Liberia)
  • Vamba Sherif Ongekende liefde RecensieSoort boek: autobiografische verhalen

Een Ongekende liefde is wat mij betreft een ode aan het leven en de liefde. Een liefdesverklaring van Vamba aan zijn moeder, oma, zijn verscheurde land Liberia, aan de Afrikaanse  tradities en culturen, aan Nederland. Een steun aan alle Afrikanen die hun vaderland verlieten en ergens op een andere plek in de wereld weer een leven moeten opbouwen. Een liefdesverklaring aan zijn vrouw en kinderen. Een les voor alle lezers die nooit hoefden te vluchten…lees verder >

Shuggie Bain

• Schrijver: Douglas Stuart (Schotland)
  • Douglas Stewart Shuggie Bain Winnaar Booker Prize 2020Soort boek: Schotse roman, sociale roman
  • Origineel: Shuggie Bain (20 februari 2020)
  • Booker Prize 2020 Winnaar
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Wat een hartverscheurende en ontroerende roman is dit debuut van Douglas Stuart. Door de ogen van Douglas, een homoseksuele jongen met een onwrikbaar geloof in, en  liefde voor zijn alcoholische moeder geeft hij elke lezer een inkijkje in de jarig tachtig onder het bewind van Thatcher en de gevolgen daarvan. Zeker voor een groot deel van de maatschappij die  de omslag van maakindustrie naar dienstenindustrie niet mee kon maken. Verdwaasd en verwaarloosd achtergebleven en opgestapeld in de sloppenwijken van de grote stad, met nog net geen hek er omheen…lees verder >

Middernachtbibliotheek

• Schrijver: Matt Haig (Engeland)
  • Matt Haig Middernachtbibliotheek RecensieSoort boek: Engelse roman
  • Origineel: The Midnight Library (2020)
  • Waardering roman: ∗∗∗∗ (uitstekend)

Matt Haig laat je lachen, weet te ontroeren en zet je aan het denken. Het thema; je bent uniek en goed zoals je bent, is misschien niet zo origineel. Maar wel ontzettend origineel geschreven! Nora begint als iemand die niet super likeable is, maar ze groeit en verandert, waardoor je haar steeds meer in je hart gaat sluiten…lees verder >

De topografie van de domheid

• Schrijver: Matthijs van Boxsel (Nederland)
  • Matthijs van Boxsel De topografie van de domheid RecensieSoort boek: encyclopedie, non-fictie
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

De studie van de domheid kun je inmiddels met een gerust hart het levenswerk van Matthijs van Boxsel noemen. Na de Encyclopedie van de domheid en het boek over Morosofie is en nu een nieuw zeer interessant en lezenswaardig deel. Deze keer heeft hij gekozen voor een topografische aanpak. Steden, dorpen en andere plekken die geassocieerd worden met de domheid. Het is weer een prachtige uitgave geworden, vol met beeldmateriaal,  fascinerende wetenswaardigheden…lees verder >

De belofte

Bravelands 6

• Erin Hunter Bravelands 6 De belofte RecensieSchrijver: Erin Hunter
  • Soort boek: dierenroman (13+ jaar)
  • Boek bestellen bij: Bol / Boekhandel
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Je kunt veel woorden vuil maken om een boek als De Belofte de hemel in te prijzen. Maar je moet het gewoon zelf gaan lezen! Het is een zeer waardig slot van een bloedstollend spannende serie. Het zal moeilijk zijn om definitief afscheid te nemen van de karakters die toch een beetje als dierbare vrienden zijn gaan voelen. Om niet meer mee te rennen over de machtige savanne en de geloofwaardige wereld die Erin Hunter heeft gecreëerd…lees verder >

Klara en de zon

• Schrijver: Kazuo Ishiguro (Japan, Engeland)
  • Kazuo Ishiguro Klara en de zon RecensieSoort boek: psychologische roman
  • Origineel: Klara and the Sun (2021)

In de licht dystopische roman voert Ishiguro een balanseer act uit op de rand van kitch. Hij slaagt er echter op een uitzonderlijke wijze in om in evenwicht te blijven. Klara en de zon is een zeer geslaagde, enigszins verontrustende en gelaagde nieuwe roman van de meesterverteller en Nobelprijswinnaar…lees verder>

De duivelsdief

• Schrijfster: Lisa Maxwell (Verenigde Staten)
  • Lisa Maxwell De duivelsdief RecensieSoort boek: fantasyroman

De Duivelsdief snijdt een belangrijk maatschappelijk thema aan. De karakters zijn, zoals ik eerder al zei, behoorlijk goed uitgewerkt. Voor liefhebbers van politieke fantasy, zal het waarschijnlijk een vermakelijk boek zijn. Het helpt als je langere tijd achter elkaar door kunt lezen. Ben je meer iemand die een half uurtje per keer leest, dan zou het kunnen dat je de voeling met het verhaal kwijt raakt…lees verder >

De gewiekste vogelgids

Slim en eenvoudig vogels herkennen voor iedereen

• Nico de Haan De gewiekste vogelgids RecensieSchrijver: Nico de Haan (Nederland)
  • Tekeningen: Elwin van der Kolk

Recensie boek: Al met al is Nico de Haan erin geslaagd om een nieuw soort vogelgids te maken die in de praktijk voor de meesten van ons veel beter bruikbaar is dan een traditionele gids. Bovendien zijn de teksten helder en voldoende en vervolmaken de tekeningen de toepasbaarheid van de gids…lees verder >

O Canada

• Schrijver: Mart Smeets (Nederland)
  • Mart Smeets O Canada RecensieSoort boek: Canada reisverhalen
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Al vele decennia bezoekt Mart Smeets Canada. Volgens eigen zeggen heeft hij tijdens de vele reizen zo’n jaar doorgebracht in het op een na grootste land ter wereld. O Canada is een weerslag van zijn ervaringen met het land. Sterker nog het is meer dan dat, zelfs plekken waar Smeets zelf niet geweest is, maar toch bijzonder en interessant zijn krijgen aandacht. In het boek vermengt op overtuigende wijze zijn persoonlijke ervaringen vermengt met interessante wetenswaardigheden. Niet allen sport en muziek, waarvan Smeets zeer veel kennis heeft, passeren de revue maar ook geschiedenis, politiek en natuur krijgen volop aandacht…lees verder >

Nice Girls Don’t Speak Up

• Schrijfster: Lois P. Frankel (Verenigde Staten)
  • Lois P. Frankel Nice Girls Don't Speak Up RecensieSoort boek: feministisch managementboek

Zoals met veel boeken over presentatie- en communicatieskills is het sowieso meer een boek wat de mogelijkheden op een rijtje zet, wat bewust maakt en laat zien dat dingen anders kunnen. In de praktijk zal het een kwestie van heel veel oefenen zijn om de tips ook daadwerkelijk toe te passen, zeker als je niet als je niet geforceerd over wil komen…lees verder >

Stroomlijn op het spoor

Het eerste gestroomlijnde materieel van de Nederlandse Spoorwegen

• Carel van Gestel Stroomlijn op het spoor RecensieSchrijver: Carel van Gestel (Nederland)
  • Soort boek: spoorwegboek, fotoboek
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Bijna zonder uitzondering zijn de de boeken over treinen en alles op en rond het spoor prachtig uitgegeven. Ook het nieuwe boek van Carel van Gestel over de gestroomlijnde locomotieven en treinen op het Nederlandse spoor is dit weer het geval. Vooral de rijkdom aan foto’s is een lust voor het oog. Zoals altijd zijn de begeleidende teksten van Van Gestel, bondig, informatief en prima geschreven…lees verder >

Luna

• Schrijver: Pieter Koolwijk (Nederland)
  • Pieter Koolwijk Luna RecensieSoort boek: kinderboek 10+ jaar
  • Tekeningen: Linde Faas
  • Waardering boek: ∗∗∗∗ (uitstekend)

Dit is weer een verhaal dat elk kind gelezen moet hebben. Het heeft alles in zich: humor, een beetje spanning, ontroering. Daarnaast weet Koolwijk het erg geloofwaardig te maken. De illustraties van Linde Faas verdienen een enorm compliment. Ze zijn zo prachtig, dat je niet anders kunt dan er in verdwijnen. Ze weten perfect de sfeer van het verhaal te treffen. Ze zijn als Luna: dromerig, mysterieus maar ook pittig en sterk. Luna is een meisje om van te houden. Je wil eigenlijk geen afscheid van haar nemen. Maar hoe gaaf om haar te leren kennen!…lees verder >

Het missiehuis

• Schrijfster: Carys Davies (Wales)
  • Carys Davies Het missiehuis RecensieSoort boek: roman
  • Origineel: The Mission House (6 augustus 2020)
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol
  • Waardering roman: ∗∗∗∗ (uitstekend)

In haar tweede roman laat de Welsh schrijfster Carys Davies op indringende wijze zien hoe de erfenis van het kolonialisme en ongelijkheid nog steeds aanwezig zijn in India. Door te kiezen voor een subtiele verhaallijn en zonder grote woorden gebruiken wordt de lezer het verhaal ingezongen en deelgenoot. Opnieuw weet Carys Davies te overtuigen in een geheel eigen benadering, een echter aanrader…lees verder >

Fashion Is Fun

• Schrijfster: Edith Dohmen (Nederland)
  • Edith Dohmen Fashion Is Fun Recensie modeboekSoort boek: modeboek, lifestyleboek

Ik heb het boek met veel plezier gelezen – juist omdat het zo positief en bekrachtigend is, heel inclusief en omdat het diversiteit enorm promoot en toejuicht. Mode mag iets worden om plezier aan te beleven, niet iets wat regels voorschrijft waar we ons naar dienen te voegen…lees verder >

Mijn legendarische moeder overleeft alles

Corona, dementie, eenzame opsluiting en andere ellende

• Marcel van Roosmalen Mijn legendarische moeder overleeft allesSchrijver: Marcel van Roosmalen (Nederland)
  • Soort boek: portret, verhalen
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol

Doordat de moeder van Marcel van Roosmalen steeds meer last van de gevolgen van dementie krijgt, kan ze niet meer thuis blijven wonen. Haar kinderen besluiten dat het beter voor haar en de familie als ze verhuist naar een verzorgingstehuis. En zo geschiedt. Echter dan breekt zo’n beetje tegelijkertijd de coronapandemie uit met grote gevolgen voor de bewoners van verzorgingstehuizen. Velen sterven aan de gevolgen van de ziekte en het verzorgingstehuis gaat op slot. Bovendien gaat er in het tehuis waar moeder woont extra veel fout. Marcel van Roosmalen beschrijft op zijn welbekende wijze wat deze sluiting betekent en hoe hij en zijn familie omgaan met de situatie…lees verder >

Poolnacht

Duister IJsland 3

• Ragnar Jónasson Poolnacht RecensieSchrijver: Ragnar Jónasson (IJsland)
  • Soort boek: IJsland thriller
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

De thrillers van de IJslandse schrijver Ragnar Jónasson zijn pas vrij laat in Nederland verschenen. Poolnacht verscheen bijvoorbeeld al in 2021 in het IJslands. Gelukkig worden de thrillers nu door uitgeverij A.W. Bruna gestaag uitgegeven. Ook nu weer speelt het verhaal zich grotendeels af in en rondom het kleine vissersplaatsje Siglufjörður in het afgelegen noorden van IJsland. Het plaatsje is in quarantaine doordat er een gevaarlijke besmettelijke ziekte rondwaart en is afgesloten van de buitenwereld. Grappig is dat het in tegendeel tot de huidige coronatijd alleen lokaal zorgt voor een quarantaine…lees verder >

Twee weken weg

• Schrijver: R.C. Sherriff (Engeland)
  • R.C. Sheriff Twee weken weg RecensieSoort boek: Engelse roman
  • Origineel: The Fortnight in September (1931)

Al sinds de huwelijksreis van meneer en mevrouw gaan ze naar Bognor Regis, een badplaats ten zuidwesten van Londen, waar ze verblijven in pension Zeezicht. Inmiddels gaan ze al 20 jaar elke nazomer daar naar toe. Hoewel het er even op lijkt dat Dick en Mary, inmiddels volwassen en aan het werk, misschien niet meer mee zullen willen met de gezinsvakantie, lukt het ook dit jaar weer om samen te gaan…lees verder >

Arab

• Schrijver: Parham Rahimzadeh (Iran, Nederland)
  • Parham Rahimzadeh Arab RecensieSoort roman: sociale roman, debuutroman
  • Bestellen: Boekhandel / Bol

Zwart, rauw, meedogenloos, zijn de eerste woorden die mij te binnen schieten wanneer ik dit indrukwekkende debuut dichtsla. Bassam, een jongen die op veel te jonge leeftijd aan zijn lot wordt overgelaten. Geboren in Iran, een vader die ingenieur is maar het hier in Nederland het niet verder schopt dan schoonmaker en een moeder, de centrale figuur in Bassams leven, die sterft wanneer Bassam  elf jaar is. Hij is slim, deze Bassam, doet het goed op de basisschool en krijgt een VWO advies…lees verder >

Nachtmerries

• Schrijver: Arne Dahl (Zweden)
  • Arne Dahl Nachtmerries RecensieSoort boek: Zweedse thriller
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Arne Dahl heeft al heel wat indrukwekkend goede thrillers afgeleverd. Maar de reeks met Sam Berger en Molly Bloom in de hoofdrol biedt kwaliteit in de overtreffende trap. Niet alleen bewijst Dahl dat hij kan schrijven als geen ander, ook qua spanningsboog en plot behoort deze thriller tot het allerbeste dat er in het genre te vinden is. Nachtmerries behoort is één van de allerbeste Scandithrillers van de afgelopen jaren…lees verder >

De zeven levens van Abraham Kuyper

Portret van een ongrijpbaar staatsman

• Johan Snel Abraham Kuyper biografie recensieSchrijver: Johan Snel (Nederland)
  • Soort boek: biografie

In De Zeven levens van Abraham Kuyper wordt een indrukwekkende en bijzonder interessante man neergezet die ook nu nog alleszins de moeite waard is om over te lezen. Een wereldburger en levensgenieter. Het vlot geschreven boek bevat een uitgebreide annotatielijst, literatuur, -bronnen en boekenlijst en hier en daar wat zwart en kleuren afbeeldingen. De biografie is een echter boeiende aanrader…lees verder >

Beer

• Schrijfster: Marian Engel (Canada)
  • Marian Engel Beer RecensieSoort boek: psychologische roman

Marian Engel en Beer. Een prachtige roman over een onmogelijkheid en toch oh zo helder en geloofwaardig. Over het grote, bijna dierlijke verlangen, naar geborgenheid, veiligheid, en wellicht niet te dichten kloof tussen dat verlangen en het echte leven. De kloof tussen mannelijke en vrouwelijke seksualiteit, intimiteit. Over angst en eenzaamheid en over de troost die boeken kunnen geven. Prachtig,..lees verder >

Bruna

• Schrijfster: Hannelore Bedert (België)
  • Hannelore Bedert Bruna RecensieSoort boek: Vlaamse novelle
  • Uitgever: Manteau
  • Boek kopen bij: Boekhandel / Bol

Een jong gezin, een flitsende carrière, een flitsende man. Kortom, alles erop en eraan. En maar doorwerken, verdwijnen in haar werk, dat was altijd haar kracht. Maar het gaat niet meer.  Wanneer vrienden komen eten kan zij het niet meer opbrengen de gesprekken te volgen, geanimeerd mee te praten. Ja, wijn drinken dat gaat goed, misschien wel te goed. En ook haar man hoeft haar niet meer aan te raken. Weg naar haar mistige, alcoholische landschap. Daar is het goed toeven…lees verder >

Verlaten oorden

De natuur na de mens

• Cal Flyn Verlaten oorden RecensieSchrijfster: Cal Flyn (Schotland)
  • Soort boek: klimaatboek, reisverhalen
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Schrijfster Cal Flyn doet doet in Verlaten oorden verslag van haar reizen naar een flink aantal plekken in de wereld die meestal door toedoen van de mens zo goed als vernietigd werden beschouwd. Toch blijkt tijdens de bezoeken dat de natuur over een ongekende weerbaarheid beschikt. Het incasseringsvermogen is soms ronduit sensationeel te noemen. Cal Flyn slaagt erin om een genuanceerd beeld te schetsen over tot welke vernietigende kracht de mens maar ook de natuurkrachten in staat zijn…lees verder >

Regensoldaten

• Schrijfster: Kristien De Wolf (België)
  • Kristien De Wolf Regensoldaten RecensieSoort boek: Vlaamse roman

Ooit, lang geleden, mijmert Mus, was zij ,Magda Vonck, in het dagelijks leven Mus genoemd, haar moeders oogappel. Wanneer moeder samen met de buurvrouwen en vriendinnen samen kwam, had moeder verhalen. Verhalen over Mus, haar dochter. Ja, het hele huis hing vol met die verhalen. (Nu eerst even een slokje). Overal, door het hele huis hingen foto’s van haar. Mus in de wieg, Mus op de tafel, Mus aan de hand van moeder en ga zo maar door…lees verder >

De gevangenisjaren

• Schrijver: Erdal Balci (Turkije, Nederland)
  • Erdal Balci De gevangenisjaren RecensieSoort boek: autobiografische roman

Weg moet Erdal, weg uit Nederland en terug naar Turkije. Daar de mensen spreken. Hoe is het leven daar? Hoe vrij leven zij? Erachter komen hoe hij gevangen zit in het web van de Westerse vrijheidsdoctrine versus de doctrines van eigen Cultuur. Een vrije schrijver wil hij worden, wil hij zijn. Daarvoor is nodig dat hij teruggaat naar zijn wortels, beginnen bij het begin. En niet bang zijn dat hij met zijn schrijven een groot deel van de conservatieve Turkse gemeenschap over zich heen krijgt. Een grote opdracht die hij zich zelf stelt…lees verder >

Spaanse Successieoorlog

Het definitieve einde van de Nederlandse Gouden Eeuw

• Anne Doedens & Liek Mulder Spaanse Successieoorlog recensieSchrijvers: Anne Doedens & Liek Mulder (Nederland)

Het boek over de Spaanse Successieoorlog verschijnt in de serie Oorlogsdossiers, die inmiddels uit 10 publicaties bestaat. De meeste gaan over wat minder bekende oorlogen die de gang van de geschiedenis mede hebben bepaald. Toch zal deze oorlog weinig mensen wat zeggen. En dat ons land hierbij betrokken was ook niet. Sommige gebeurtenissen uit deze oorlog zijn nog steeds actueel. Een voorbeeld hiervan is Gibraltar, dat in 1704 door de Engelsen en de Nederlanders werd veroverd…lees verder >

Vlucht

• Schrijfster: Charlotte McConaghy (Australië)
  • Charlotte McConaghy Vlucht RecensieSoort boek: Australische roman

Vlucht, een roman over het leven van dieren op aarde en hoe deze langzaam maar zeker ten prooi vallen aan de consumptiedrift van de met name westerse mens. Maar ook een roman over rouw, liefde, onmacht, verdriet, verwerking . Een ornitholoog, Franny Stone besluit haar leven te geven voor de Noordse Stern. In deze dystoptische roman gaat deze vogel haar laatste reis maken van Groenland  naar de Arctische zeeën…lees verder >

Van steen en been

• Schrijfster: Bérengère Cournut (Frankrijk)
  • Bérengère Cournut Van steen en been RecensieSoort roman: Franse roman,  klimaatroman
  • Prix du roman Fnac 2019

Jagers, nomaden in het Noordpool gebied. Ja, ze bestaan nog, maar hun manier van leven wordt bedreigd. Door de westerse wereld, door de almaar doordenderende consumptie maatschappij, door de almaar voortdenderende milieuvervuiling en de daarmee samengaande klimaat verandering. Bérengere Cournut schrijft met deze roman Van Steen en Been een hommage aan deze groep mensen die het barre koude klimaat, de oeromstandigheden, de ruwe elementen die daarbij horen, omarmen, met respect tot zich nemen, zich ertoe verhouden…lees verder >

Kiendops oorlog

• Schrijfster: Janneke Holwarda (Nederland)
  • Janneke Holwarda Kiendops oorlog RecensieSoort boek: coming-of-age roman

Janneke Holwarda schreef met deze roman Kiendops oorlog een ontroerend portret. Zonder dikdoenerij, het verhaal van deze opgroeiende puber zonder omhaal, rechtstreeks weergegeven lijkt het. Alsof jij als lezer erbij zat toen Willem Reinen zijn verhaal vertelde aan Janneke Holwarda. En ja adem zat in te houden om Wim niet te onderbreken, geen vragen te stellen. Maar laat maar praten deze oude man. Dit kan niet anders dan een rauw en glashelder verslag worden van het laatste oorlogsjaar door de ogen van een machteloze en eenzame puber. Prachtig…lees verder >

Historische Verhalen 5

• Schrijvers: Diverse auteurs
  • Historische Verhalen 5 RecensieSoort boek: verhalen
  • Waardering redactie: ∗∗∗∗∗ (uitstekend)

Inmiddels is bundel 5 verschenen van deze uitgever wiens publicaties gebaseerd zijn op historische feiten, maar waar de (amateur)auteurs er een menselijk verhaal aan hebben toegevoegd. Op deze wijze wordt kleur aan de geschiedenis gegeven. Elk verhaal sluit af met een historische achtergrond, waarbij de auteur toelicht wat fictie is en wat historie. Ook ditmaal zijn de gekozen onderwerpen uitermate origineel gekozen en bepaald niet voor de hand liggend. Een dikke pluim voor de auteurs!…lees verder >

God onder de mensen

• Schrijver: Toon Tellegen (Nederland)
  • Toon Tellegen God onder de mensen RecensieSoort boek: verhalen
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol
  • Recensie van Tim Donker

God onder de mensen is een fijn en licht en grappig boek is met kleine verhalen over een zeker niet altijd onberispelijke God. Maar neem nog één tip van mij aan. Lees niet lang in dit boek. Lees kort. Lees heel even. Wel, als dit dan toch een kinderboek voor volwassenen is, leg het op uw nachtkast. Lees elke avond één verhaal (ik zou bijna zeggen verhaaltje maar ik hou niet zo van diminutieven), knip het lichtje uit en val in slaap…lees verder >

De moord op Arno Linter

Liese Meerhout thriller

• Toni Coppers De moord op Arno Linter RecensieSchrijver: Toni Coppers (België)
  • Soort boek: Vlaamse thriller
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Jaarlijks verschijnen er één of zelfs meerdere thrillers van de Vlaamse schrijver Toni Coppers. Kan dat soms de kwaliteit negatief beïnvloeden, bij Coppers is dat geenszins het geval. En dat is best knap gezien het feit dat dit al weer het 18e deel is in de reeks thrillers met de Antwerpse Lise Meerhout in de hoofdrol. Ook nu weer koppelt Toni Coppers een sterke en verrassende plot aan interessante hoofdpersonen…lees verder >

Toen godenzonen niet bestonden

• Schrijver: Maarten Spanjer (Nederland)
  • Maarten Spanjer Toen godenzonen niet bestonden RecensieSoort boek: voetbalverhalen
  • Boek bestellen bij: Boekhandel / Bol
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (zeer goed)

Maarten Spanjer is een meester in het vertellen van door hem zelf beleefde gebeurtenissen. Zijn lichtvoetige toon en rake beschrijving zorgen regelmatig voor een lach bij de lezer. Zo ook in zijn nieuwe boekje waarin hij zijn licht nostalgische verhalen over voetbal heeft verzameld. Over zijn eigen belevenissen als jonge voetballer en als bezoeker van voetbalwedstrijden tot aan zijn latere ervaringen als tv-maker waarbij hij zelfs beroemde wereldvoetballers ontmoette…lees verder >