Nieuwe Debuutromans 2018 Beste Debuutromans Recensie

Welke nieuwe debuutromans verschijnen er in 2018? Wat zijn goede debuutromans en welke zijn minder van kwaliteit? Op de pagina nieuwe debuutromans kun je antwoorden vinden op deze vragen.

Nieuwe Debuutromans 2018

Hieronder staat het overzicht van de interessante nieuwe debuutromans 2018. Het is alfabetisch ingedeeld op naam van de schrijver of schrijfster. In het overzicht zijn Nederlandse debuutromans opgenomen. Dat wil zeggen romans die in het Nederlands geschreven zijn.

Persis Bekkering Een heldenleven RecensieEen heldenleven

• Schrijfster: Persis Bekkering (Nederland)
  • Soort boek: psychologische roman, debuutroman
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschenen: 8 januari 2018
  • Omvang: 271 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Igor, of igor zoals hij zelf beweert, is een held. Hij kan alles, en wat hij nog niet kan leert hij sneller dan iedereen. Een uitzondering, die zichzelf niettemin genereus met de wereld deelt. Iedereen wil in de buurt zijn van deze levende legende. Hij is, onder pseudoniem, een beroemde straatfotograaf. Kookt op sterrenniveau in zijn tot aan het plafond volgebouwde appartement, waar hij ook ’s werelds grootste dirigenten van advies voorziet. Want de laatste jaren is hij gek genoeg blijven hangen in de klassieke muziek. Igor is een verbluffend virtuoos violist, zijn spel is foutloos en perfect.Zo perfect dat het een probleem is geworden…lees verder >

Antoinette Beumer Mijn vader is een vliegtuig RecensieMijn vader is een vliegtuig

• Schrijfster: Antoinette Beumer (Nederland)
  • Soort boek: autobiografische roman
  • Uitgever: Lebowski
  • Verschenen: 8 januari 2018
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: De bijna veertigjarige Eva lijkt alles te hebben: een mooi gezin, een succesvol bedrijf, en binnenkort het huis van haar dromen. Dan sterft haar moeder en beginnen de nachtmerries. Eva wordt steeds angstiger en raakt ervan overtuigd dat er gevaar dreigt voor haar en haar kinderen – langzaam maar zeker verliest ze haar grip op de werkelijkheid…lees verder >

Timo Briuijns Bloed is dikker dan water RecensieBloed is dikker dan water

• Schrijver: Timo Bruijns (Nederland)
  • Soort boek: sociale roman, debuutroman
  • Uitgever: Lebowski
  • Verschenen: 9 februari 2018
  • Omvang: 208 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Recensie boek: Tommy, een puber van zeventien jaar, besluit dat hij na het behalen van zijn examen naar Engeland wil reizen. Aan de vooravond van zijn vertrek organiseert zijn moeder een barbecue waarbij familie, vrienden en buren worden uitgenodigd. Tijdens de barbecue wordt rijkelijk drank geschonken wat de norm is de omgeving van Tommy die bestaat uit alcoholisten, criminelen en vrijbuiters. Tommy is opgevoed door zijn moeder…lees verder >
  • Waardering★★★★★ (zeer goed) Theo Jordaan

Anne-Fleur van der Heiden Klaproos RecensieKlaproos

• Schrijfster: Anne-Fleur van der Heiden
  • Uitgever: Nieuw Amsterdam
  • Verschenen: 10 januari 2018
  • Omvang: 144 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek
  • Inhoud boek: Op haar zesentwintigste verjaardag besluit Noor na een lange periode van stilzwijgen weer contact op te nemen met haar moeder en haar stiefvader Las. Las is terminaal ziek, en Noor kan de confrontatie met hen en met haar jeugd niet meer uit de weg gaan. Anne-Fleur van der Heiden schetst op trefzekere wijze een wereld waarin drugs en onvoorspelbaarheid de dienst uitmaken. Klaproos is een eerbetoon aan ouders aan de rand van de samenleving, en een genadeloze coming of age roman.

Hein van der Hoeven Jongen met rood vest RecensieJongen met rood vest

• Schrijver: Hein van der Hoeven (Nederland)
  • Uitgever: In de Knipscheer
  • Verschenen: 6 februari 2018
  • Omvang: 201 pagina’s
  • Prijs: € 17,50
  • Inhoud boek: Jongen met rood vest speelt zich af rond 2005. Bob en Heleen Prager zijn een Haarlems echtpaar van in de zestig. Zij krijgen bezoek van de advocaat Marc Bronstein, die vermoedt dat het meesterwerk Jongen met rood vest van Frans Hals, in 1946 door het Rijksmuseum verworven, roofkunst is. Het doek zou in de oorlog onttrokken zijn aan het bezit van een oom en tante van Bob…lees verder >

Aly Freije De vloeivelden in RecensieDe vloeivelden in

• Schrijfster: Aly Freije (Nederland)
  • Uitgever: In de Knipscheer
  • Verschenen: 25 januari 2018
  • Omvang: 120 pagina’s
  • Prijs: € 16,50
  • Recensie boek: Anna is een boerendochter die opgroeit in het uiterste noordoosten van Groningen tegen de Duitse grens. Het was een jeugd die haar leven ingrijpend heeft getekend en ervoor heeft gezorgd dat ze net de twintig gepasseerd, het ouderlijk huis heeft verlaten. Enige tientallen jaren later bezoekt ze haar geboortegrond. Herinneringen worden opgeroepen van een meisje dat als buitenstaande opgroeide…lees verder >
  • Waardering★★★ (uitstekend) Theo Jordaan

Marieke Lucas Rijneveld De avond is ongemak RecensieDe avond is ongemak

• Schrijfster: Marieke Lucas Rijneveld (Nederland)
  • Verschenen: 1 februari 2018
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: De avond is ongemak van Marieke Lucas Rijneveld is het schrijnende verhaal van een gereformeerd boerengezin dat wordt getroffen door de dood van een kind. Door de ogen van Jas, die zich ophoudt in het niemandsland tussen kindertijd en volwassenheid, zien we hoe de familieleden elk op hun eigen manier omgaan met het verlies. Vader en moeder zijn volledig verlamd door verdriet en zien niet hoe Jas en haar zusje Hanna en haar broer Obbe ondertussen langzaam ontsporen…lees verder >

Herien Wensink Kleihuid RecensieKleihuid

• Schrijfster: Herien Wensink (Nederland)
  • Soort boek: oorlogsroman, psychologische roman debuutroman
  • Uitgever: De Arbeiderspers
  • Verschenen: 11 januari 2018
  • Omvang; 288 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: 19,99
  • Waardering★★★★★ (zeer goed) Theo Jordaan
  • Recensie boek: De beschrijving van de gruwelijkheden die de soldaten moesten doorstaan in de loopgraven van Vlaanderen, tijdens Eerste Wereldoorlog vormen het begin van het romandebuut van de Nederlandse schrijfster en theatercriticus Herien Wensink. De afschuwelijke leefomstandigheden, de gewelddadige moordpartijen en de waanzin van de oorlog worden overtuigend over het voetlicht gebracht…lees verder >

Nieuwe Debuutromans 2018 Nederlandse Debuutromans