Boekrecensies Juni Reviews Nieuwe Boeken

Boekrecensies Juni 2019 Reviews Nieuwe Boeken. Overzicht van de recensies van nieuwe boeken in de maand juni 2019 boekbespreking review waardering. Alle recensies zijn geschreven door onze eigen redacteuren die ook elk boek een waardering hebben gegeven.

Het overzicht met boekrecensies juni 2019 is chronologisch opgebouwd. De nieuwste boekrecensie staat bovenaan de lijst. De links verwijzen naar de volledige recensie en alle informatie over het betreffende boek.

Nieuwsbrief Boekentips en Recensies

Elke week de nieuwste boekentips en recensies? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

< mei 2019 | overzicht recensies | juli 2019

Het meisje en de nacht

• Schrijver: Guillaume Musso (Frankrijk)
  • Guillaume Musso Het meisje en de nacht RecensieSoort boek: Franse thriller
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Met Het meisje en de nacht heeft Guillaime Musso weer een geslaagde thriller geschreven. Deze keer heeft hij gekozen voor een bijna klassieke spanningsopbouw en plot waarmee hij waarschijnlijk ook de auteurs eert die hij zelf bewondert. De spanning bouwt zich langzaam maar zeker op en de lezer staat menige verrassing te wachten zonder dat de thriller te ongeloofwaardig is. Tel daarbij op de kwaliteit en de stijl van de schrijver en je kunt spreken van een uitstekende thriller…lees verder >

De pruimenpluk

• Schrijver: Dimitri Verhulst (België)
  • Dimitri Verhulst De pruimenpluk RecensieSoort boek: psychologische roman
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

De pruimenpluk vertelt het verhaal van Mattis. Hij is een man van middelbare leeftijd die zich behoorlijk van het leven heeft afgekeerd. Wonend aan een afgelegen meer in Zweden gaat hij zich de buiten aan wijn in kartonnen dozen en “geniet” hij van zijn magnetronmaaltijden. Tijdens een roeitochtje op het meer maakt hij in een genante situatie omstandigheden met Alma. Zij is een weduwe die in de buurt woont. Tegen al zijn eigen verwachtingen in raakt Mattis in vervoering van Alma…lees verder >

O ja!

• Schrijver: Jan Rot (Nederland)
  • Jan Rot O ja RecensieSoort boek: autobiografische verhalen
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (zeer goed)

Jan Rot is al sinds 1978 actief als muzikant en tekstdichter. Alhoewel zeer geliefd om zijn teksten en vooral hertalingen, heeft hij nooit echt het succes mogen smaken van een grote hit. Vooral hij in de jaren negentig was hij hier wel naar op zoek. Als veelzijdig man is Jan Rot niet alleen actief als muzikant. Vanaf de jaren 90 neemt ook hij geregeld de pen ter hand om columns en verhalen te schrijven en maakt hij de theaters onveilig..lees verder >

Vortex

• Schrijfster: Yrsa Sigurðardóttir (IJsland)
  • Yrsa Sigurðardóttir Vortex RecensieSoort boek: IJslandse thriller
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Vortex is de tweede thriller met commissaris Huldar en kinderpsychologe Freyja in de hoofdrol. Nadat de twee een “valse start” hebben gemaakt in het eerste deel DNA, zijn ze in Vortex opnieuw min of meer tot elkaar veroordeeld in hun onderzoek naar een onverkwikkelijke zaak van kindermisbruik die zich ruim tien jaar geleden heeft afgespeeld…lees verder >

Het duel bij Araluen

Grijze Jager deel 14

• John Flanagan Het duel bij Araluen Grijze Jager 14Schrijver: John Flanagan (Australië)
  • Soort boek: avonturenboek, fantasyboek (10+ jaar)
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

De Grijze Jager deel 14 is het vervolg op De Clan van de Rode Vos. Flanagan is gewoon een meesterverteller die keer na keer boeken aflevert die je in één ruk uit leest. Het duel bij Araluen vormt hier geen uitzondering op!…lees verder >

Al die mooie vreemden

• Schrijfster: Elizabeth Klehfoth (Verenigde Staten)
  • Elizabeth Klehfoth Al die mooie vreemden RecensieSoort boek: Amerikaanse thriller
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (zeer goed)

Al die mooie vreemden is het interessante debuut van Elizabeth Klehfoth. Een thriller die wat laat op gang komt, maar dan wel een diepgang krijgt die het boek net dat beetje extra geven. Charlie is zeven als haar moeder van de ene op de andere dag spoorloos verdwijnt. Tien jaar later is nog steeds niet duidelijk wat er met haar is gebeurd. Is ze vertrokken zonder haar dochters? Of is haar iets overkomen? Inmiddels zit Charlie op een prestigieuze school in New England…lees verder >

Olifant van zeep

• Schrijver: Thomas Verbogt (Nederland)
  • Thomas Verbogt Olifant van zeep RecensieSoort boek: verhalenbundel
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Dat Thomas Verbogt een uistekende verhalenverteller is, heeft hij al bewezen in eerdere boeken. Olifant van zeep is het volgende bewijs van zijn meesterschap in het genre. In een heldere stijl toont Verbogt zich weer als de schrijver die op lichtvoetige wijze de sociale ongemakken van enigszins verlegen man weet te in verhalen weet te vatten…lees verder >

Woodstock ’69

De rock-‘n-rollrevolutie

• Ernesto Assante Woodstock '69 Recensie FotoboekSchrijver: Ernesto Assante (italië)
  • Soort boek: fotoboek, muziekboek
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (zeer goed)

De Italiaanse muziekschrijver Ernesto Assante heeft naar aanleiding van 50 jarig jubileum van het festival een fotoboek samengesteld dat een beeld schets van wat er zich heeft afgespeeld. Het is een aardig fotoboek geworden met teksten en interviews. De kracht van het boek ligt vooral in de foto’s die in het boek zijn opgenomen. Ze stralen allemaal een soort van geluk uit…lees verder >

Wegens vakantie gesloten

Italië in augustus

• Jarl van der Ploeg Wegens vakantie gesloten RecensieSchrijver: Jarl van der Ploeg (Nederland)
  • Soort boek: boek over Italië in de zomer
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Als je buitenlandcorrespondenten de ruimte geeft om te schrijven waarover ze willen dan kunnen daardoor uitstekende boeken tevoorschijn komen. Dit geldt ook voor Wegens vakantie gesloten, geschreven door Volkskrant journalist Jarl van der Ploeg. Hij is al enige tijd Italië correspondent en in dit boek heeft zijn liefde en soms zijn afkeer van het land op zeer prettige wijze weten te verwoorden…lees verder >

De oude vrouw en de katten

• Schrijver: J.M. Coetzee (Zuid-Afrika, Australië)
  • J.M. Coetzee De oude vrouw en de katten Recensie en InformatieSoort boek: verhalen
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Een van de meest gelauwerde levende schrijvers van dit moment is zonder twijfel Nobelprijswinnaar J.M. Coetzee. Zijn nieuwe boek De oude vrouw en de katten bevat een aantal verhalen. Bijzonder is dat, Elizabeth Costello, één van de belangrijkste literaire personages die J.M Coetzee heeft bedacht, in een aantal van de verhalen figureert. Coetzee is een schrijver die het de lezer niet altijd even gemakkelijk maakt. Bewust zoekt hij in zijn verhalen het grensgebied op tussen essay en verhaal. Zo ook in deze bundel…lees verder >

Hars

• Schrijfster: Ane Riel (Denemarken)
  • Ane Riel Hars RecensieSoort boek: Deense thriller, psychologische roman
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Hars heeft een spanningsopbouw als een thriller. Maar de inhoud plot en de wijze waarop het verhaal inhoud krijgt ontstijgt de gemiddelde thriller ruimschoots. In zekere zin doet het verhaal wel een beetje denken aan Birk van Jaap Robben, zij het dat Hars nog verontrustender en grimmiger is. Hars een uitmuntende thriller is die ook de literaire lezer aan kan spreken…lees verder >

De Aardappelcentrale

Een monumentenman op oorlogspad

• Atte Jongstra De Aardappelcentrale Recensie en InformatieSchrijver: Atte Jongstra (Nederland)
  • Soort boek: schelmenroman, oorlogsroman
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (zeer goed)

In De Aardappelcentrale beschrijft  Atte Jongstra de avonturen en belevenissen van Chris Holtzer in de laatste jaren van de Oorlog en erna. Als rasopportunist weet het de Oorlog door te overleven. Jongstra onderzoekt het opportunisme als overlevingsstrategie. Hij doet het op de hem welbekende wijze, onorthodox en is niet bang om tegen heilige huisjes aan te schoppen. Net als in een aantal eerdere romans verweeft Jongstra feit en fictie en verwart hij de lezer…lees verder >

Systema

• Schrijver: Simon de Waal (Nederland)
  • Simon de Waal Systema RecensieSoort boek: Nederlandse thriller
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Recensie thriller: Dat Simon de Waal inmiddels tot de top van de Nederlandse thrillerschrijvers behoort, zal inmiddels bij velen bekend zijn. Met zijn nieuwe thriller Systema bewijst hij eens te meer dat dit volkomen terecht is. Systema is een compacte en intense thriller waarin de actualiteit op een uitstekende wijze verwerkt is…lees verder >

De terugkeer van de koningin

• Schrijfster: Rebecca Ross (Verenigde Staten)
  • Rebecca Ross De terugkeer van de koningin RecensieSoort boek: fantasyroman, young-adult boek
  • Leeftijd: 15+ jaar
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (zeer goed)

Recensie boekHoewel er dus wat mij betreft nog meer uit de personages gehaald had mogen worden, heb ik De terugkeer van de Koningin met plezier gelezen. Ik houd van de tijd waarin het speelt (midden 16e eeuw), de kastelen, de ridders. Het vleugje mystiek dat het boek met zich mee draagt is voor mij ook een pluspunt….lees verder >

Broer

• Schrijver: Mahir Guven (Frankrijk)
  • Mahir Guven Broer RecensieSoort boek: sociale roman
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Broer is een ernstig noodzakelijk roman, verplicht op de literatuurlijst van alle Europese middelbare scholen. Niet alleen vanwege de broodnodige bewustwording van deze problematiek, maar zeker ook vanwege de manier waarop Guven zijn woorden kiest waardoor dit boek en wake-upp call is geworden. Tenminste, zo is het mij vergaan…lees verder >

Kamer in Oostende

• Schrijver: Koen Peeters (België)
  • Koen Peeters Kamer in OostendeSoort boek: kunstenaarsroman, psychologische roman
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Met Kamer in Oostende verklaart schrijver Koen Peeters zijn liefde aan de Vlaamse badplaats Oostende. Niet totaal onvoorwaardelijk, maar toch. Samen met kunstschilder en goede vriend Koen Broucke besluit Peeters gedurende een aantal jaren Oostende te bezoeken en ervaren…lees verder >

De kinderen die het bos in gingen

• Schrijfster: Lina Bengtsdotter (Zweden)
  • Lina Bengtsdotter De kinderen die het bos in gingen RecensieSoort boek: Zweedse thriller, Charlie Lager-thriller
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

De eerste thriller van Lina Bangtsdotter was van een prima niveau. In haar tweede boek De kinderen die het bos in gingen, komt haar talent verder tot ontwikkeling. Bengtsdotter geeft haar hoofdpersonen meer diepgang en de plot is boeiender. Kortom Lina Bengtsdotter ontwikkelt zich tot een zeer interessante Zweedse thrillerschrijfster die de verwachting waarmaakt…lees verder >

Dagelijksheden

• Schrijver: Remco Campert (Nederland)
  • Remco Campert Dagelijksheden Recensie ∗∗∗∗Soort boek: autobiografische verhalen
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Inmiddels is Remco Campert bijna 90 jaar oud. Op 28 juli 2019 zal dit het geval zijn, Alhoewel hij nog steeds vrijwel dagelijks schrijft is zijn mobiliteit in de afgelopen jaren aanzienlijk afgenomen. Zijn actieradius beperkt zich tot zijn eigen woning, straten in de omgeving en locaties die gemakkelijk met de tram bereikbaar zijn…lees verder >

De Wijnkaart, alsjeblieft Wereldatlas van wijn

De Wijnkaart alsjeblieft Recensie Wereldatlas van wijn58 landen, 95 kaarten, 8000 jaar geschiedenis

• Schrijvers: Adrien Grant Smith BianchiJules Gaubert-Turpin
  • Soort boek: wijnatlas, wijnboek
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

In het het boek De Wijnkaart, alsjeblieft, wereldatlas van de wijn krijg je een perfect beeld van de wijnproductie over de gehele wereld. Het is een bijzonder mooi uitgegeven atlas die laat zien waar je in de wereld wijngaarden kunt vinden. Bovendien geeft het ook een beeld van de gekweekte druivensoorten. Ook erg geslaagd in de wijnatlas, is de inkijk in de vele duizenden jaren wijnproductie…lees verder >

Jongensdromen

Het gouden seizoen van Ajax

• Willem Vissers Jongensdromen recensie boek over Ajax seizoen 2018-2019Schrijver: Willem Vissers (Nederland)
  • Soort boek: Ajax boek, voetbalboek
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Omdat de verhalen in het moment zijn geschreven zonder de verwachting van het uiteindelijke succes, hebben ze een authentiek anthousiasme dat je meestal niet krijgt als een boek achteraf geschreven wordt. Oprechter kan de bewondering en verbazing die in de verhalen doorklinkt bijna niet zijn. En dat alles zonder irritant te zijn. Bijkomend voordeel is dat Willem Vissers een mooie verzorgde stijl die ervoor zorgen dat er ook op dat vlak wat te genieten valt in Jongensdromen…lees verder >

Portugal! Portugal! Portugal!

Een tijdreis van noord naar zuid

• Lieke Noorman Portugal! Portugal! Portugal! RecensieSchrijfster: Lieke Noorman (Nederland)
  • Soort boek: Portugese reisverhalen
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Portugal is al geruime tijd een populaire vakantiebestemming. Een stedentrip naar Lissabon of een strandvakantie aan de kust van de Algarve zal door menigeen geboekt zijn. Echter de meesten van ons weten maar weinig af van Portugal en de Portugezen. Het nieuwe boek van Lieke Noorman brengt het land, de geschiedenis, de keuken, de cultuur en de mensen op aanprekende wijze een stuk dichterbij…lees verder >

Ons soort mensen

• Schrijfster: Juli Zeh (Duitsland)
  • Juli Zeh Ons soort mensen RecensieSoort boek: Duitse roman, sociale roman
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Juli Zeh heeft wat mij betreft een noodzakelijke hedendaagse roman geschreven. Zonder oordelen geeft zij een inkijkje in de huidige tijd waarin de zorg voor de samenleving met de daarbij behorende normen en waarden op de achtergrond raakt wanneer de individuele belangen als vanzelf gaan prevaleren…lees verder >

Ravage

• Schrijfster: Felicita Vos (Nederland)
  • Felicita Vos Ravage RecensieSoort boek: familieroman, psychologische roman
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (goed)

Felicita Vos schreef met Ravage een roman die pretendeert inzicht te geven in verstoorde familierelaties. Ik moet zeggen dat wat mij betreft daarvoor de verschillende gezinsthema’s te oppervlakkig zijn uitgewerkt. Ook door de verzameling aan extreme familieproblemen blijft deze roman wat mij betreft hangen in een nogal ongeloofwaardig verhaal…lees verder >

Het geheim van het Mývatnmeer

Een verhaal over vogels, vliegen, vissen en mensen

• Unnur Jökulsdóttir Het geheim van het Mývatnmeer Recensie en InformatieSchrijfster: Unnur Jökulsdóttir (IJsland)
  • Soort boek: natuurboek, vogelboek
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Niet vaak kom je een natuurboek tegen dat mooi is uigegegeven, uitgestekend is geschreven en nieuwe inzichten biedt. In Het geheim van het Mývatnmeer slaagt de IJlsandse schrijfster Unnur Jökulsdóttir. Op zeer aanstekelijke wijze vertelt zijn over de natuur eht het leven in en rondom het Mývatnmeer. Gelegen in het noordelijke binnenland is dit het grootste meer van IJsland…lees verder >

Keje Molenaar – Meesterlijk

• Schrijver: Bert Nederlof (Nederland)
  • Bert Nederlof Keje Molenaar Biografie RecensieSoort boek: biografie, voetbalboek
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (zeer goed)

Keje Molenaar was een kleurrijke voetballer. In zoverre dat hij tijdens zijn carrière ook een rechtenstudie afmaakte. Tot op de dag van vandaag is hij een gerespecteerde advocaat. Bovendien is hij één van de weinige voetballers die gespeeld heeft voor zowel Ajax als Feyenoord. Ook zijn rol als één van de vertouwelingen van Johan Cruijff tijdens zijn fluwelen revolutie bij Ajax is opvallend. En in de toekomst is de kans groot dat hij bekendheid krijgt als schoonvader van Matthijs de Ligt waarmee zijn dochter Annekee een relatie heeft. Genoeg voor een geslaagde en interessante biografie…lees verder >

wat ons overkomt

• Schrijfster: Bettina Wilpert (Duitsland)
  • Bettina Wilpers Wat ons overkomt RecensieSoort boek: psychologische roman, sociale roman
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Bettina Wilpert, ik bewonder haar. Hoe knap dat zij de lezer achterlaat in grote verwarring. Hoe knap dat zij vanuit de twee perspectieven, van dader en slachtoffer de lezer meeneemt, in ieder geval mij meeneemt, door een objectieve weergave van een vermeende  juridisch onbewijsbare verkrachting en de  maatschappelijke consequenties voor beide betrokkenen…lees verder >

Solo

Axel Steen thriller

• Jesper Stein Solo RecensieSchrijver: Jesper Stein (Denemarken)
  • Soort boek: Deense thriller
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

De Deense schrijver Jesper Stein heeft inmiddels een aantal thrillers geschreven met in de hoofdrol Axel Steen. Solo is al weer het zevende deel in deze reeks. Inmiddels is Axel Steen niet meer werkzaam voor de politie. Hij heeft gekozen voor een lucratieve baan als persoonlijk beveiliger bij een succesvol investeringsbank. De bedoeling van Axel Steen was afstand nemen van zijn verleden maar demonen van traumatische gebeurtenissen uit zijn vorige leven spelen hem nog steeds parten…lees verder >

Uit de maat

• Schrijver: William M. Kelley (Verenigde Staten)
  • William M. Kelley Uit de maat RecensieSoort boek: sociale roman
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Zo knap hoe Kelly deze heikele universele rassenkwestie op briljante wijze verpakt in een dorpsgeschiedenis. Hoe hij geen oordeel velt. Niet over de zwarte medemens, niet over de blanke medemens. Maar deze wereldwijde donkere geschiedenis op een objectieve en zeker ontroerende manier aan de kaak stelt. Uit de maat is een super noodzakelijk boek, dat mij tot in mijn ziel geraakt heeft…lees verder >

De engel van het vergeten

• Schrijfster: Maja Haderlap (Oostenrijk)
  • Maja Haderlap De engel van het vergeten Recensie en InformatieSoort boek: familieroman, sociale roman
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

Wat een harverscheurend verhaal! Het citaat van Peter Handke op de voorkant van de Nederlandse vertaling van de debuutroman van Maja Haderlap onschrijft exact het gevoel waarmee de lezer achterblijft als het boek uit is. De engel van het vergeten verhaalt over de geschiedenis van de Sloveense minderheid in het zuiden van Oostenrijk tijdens de 20e eeuw. Het is een zeer bewogen en droevig verhaal waaraan veel te weinig aandacht is geschonken. Maar Maja Haderlap, zelf afkomstig uit een Sloveens-Oostenrijkse familie, heeft ervoor gezorgd dat het verhaal van deze bevolkingsgroep aan de vergetelheid is ontrukt…lees verder >

Lied van de tijd

Op zoek naar Doggerland

• Julia Blackburn Lied van de tijd Recensie Boek over DoggerlandSchrijfster: Julia Blackburn (Engeland)
  • Soort boek: geschiedenisboek, non-fictie boek
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Zal het met de klimaatverandering te maken hebben en het rijzen van de zeespiegel dat in de afgelopen periode steeds meer aandacht lijkt te zijn voor Doggerland, het verzwolgen land dat Engeland verbond met het het vasteland van Europa? De Engelse schrijfster Julia Blackburn gaat in het boek Lied van de tijd op persoonlijke en zeer originele wijze zoek naar dit bijzondere gebied…lees verder >

Verhalen uit de pits

Van Schumacher tot Verstappen

• Jack Plooij Verhalen uit de pits RecensieSchrijver: Jack Plooij (Nederland)
  • Soort boek: autosport verhalen, Formule 1 verhalen
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (zeer goed)

inds het succes van Max Verstappen in de Formule 1 verschijnen er jaarlijks meerdere autosportboeken. Gelukkig zijn de schrijvers van deze boeken meestal langer bij de Formule 1 bestrokken en hebben ze verstand van zaken. Zo ook Jack Plooij, de tandarts, die al geruime tijd actief is als pitreporter tijdens de Grand Prix formule 1…lees verder >

De Zusterklokken

• Schrijver: Lars Mytting (Noorwegen)
  • Lars Mytting De Zusterklokken RecensieSoort boek: historische roman, Noorse roman
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

De Noorse schrijver Lars Mytting durft zich te bewegen in het brede spectrum van de literatuur. Hij beperkt zich niet tot één genre en lijkt met elk boek een nieuwe uitdaging aan te gaan. Met De Zusterklokken is heeft hij zich gestort op de historische roman. En hij is erin geslaagd om ook in dit genre uit te blinken…lees verder >

Zomerkost

75 recepten voor de lekkerste zomer ooit

• Jeroen Meus Zomerkost RecensieSchrijver: Jeroen Meus (België)
  • Soort kookboek: zomer kookboek

Zomerkost is het nieuwe kookboek van de bekende Vlaamse televisiekok Jeroen Meus die ook in Nederland wel enige bekendheid heeft. Op een heldere en duidelijke wijze is weet Jeroen Meus via de tv de thuiskok te inspireren om zelf aan de slag te gaan. En dat is precies wat hij ook weet te bereiken met zijn nieuwste kookboek…lees verder >

Het papercutboek

• Schrijfster: Geertje Aalders (Nederland)
  • Geertje Aalders Het papercutboek Recensie Boek over PapierknipkunstSoort boek: handboek papierknipkunst, hobbyboek
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Geertje Aalders is één van de autoriteiten op het gebied van de moderne knipkunst in Nederland. Al sinds jaar en dag geeft ze workshops waarin ze starters stimuleert om aan de slag te gaan met papier, schaar en mes. Bovendien weet ze ook de ervaren papercutter te inspireren om nieuwe uitdagingen aan te gaan…lees verder >

14 gemiste oproepen van Cruijff

De beste voetbalverhalen van Michel van Egmond

• Michel van Egmond 14 gemiste oproepen van Cruijff Recensie Boek met SportverhalenSchrijver: Michel van Egmond (Nederland)
  • Soort boek: voetbalboek, voetbalverhalen
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)

In Nederland wordt er rijkelijk veel over voetbal geschreven en gelezen. Voor nog al wat mensen is voetbal de belangrijkste bijzaak van het leven waarover je niet uitgesproken en uitgelezen raakt. Prettig is daarbij dat het niveau van de voetbalverhalen in de afgelopen twee decennia enorm gestegen is. De beste schrijver van het goede voetbalverhaal is zonder twijfel Michel van Egmond. Zijn werk is van een uitzonderlijk hoog niveau..lees verder >

Federer versus Nadal

• Schrijver: Robèrt Misset (Nederland)
  • Robèrt Misset Federer versus Nadal RecensieSoort boek: sportboek, tennisboek
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Sportjournalist Robèrt Misset volgde in de afgelopen jaren het internationale tennis op de voet. Hij is één van de weinige Nederlandse journalisten die alle grote tennistoernooien op de voet volgde en hierover schreef en schrijft. De opkomst van twee van de grootste tennissers ooit, Roger Federer en Rafael Nadal heeft hij dan ook van dichtbij meegemaakt. In Federer versus Nadal beschrijft hij aan de hand van de partijen die deze tennisgrootheden tegen elkaar speelden de geschiedenis van hun unieke rivaliteit…lees verder >