Nieuwe Reisboeken 2017 Reisverhalen Tips Recensies

Nieuwe Reisboeken 2017 Reisverhalen Tips

Share

Nieuwe Reisboeken 2017 Reisverhalen Tips Recensies Informatie

Jaarlijks komen er vrij veel nieuwe reisboeken uit. Om je een idee te geven van de nieuwe reisboeken 2017 reisverhalen tips heeft de redactie een overzicht samengesteld dat je op deze pagina kunt vinden. In de loop van 2017 zal het aantal nieuwe reisboeken 2017 verder uitgebreid worden en kun je hier ook steeds meer recensies en boekbesprekingen vinden van boeken met reisverhalen.

Overzicht Nieuwe Reisboeken 2017 Reisverhalen

Het overzicht van nieuwe reisboeken 2017 is alfabetisch ingedeeld op naam van de schrijver of schrijfster van de reisverhalen.

Karin Anema Mexicaanse sneeuw recensie Mexico reisverhalen Mexicaanse sneeuw

• Schrijfster: Karin Anema (Nederland)
  • Soort boek: reisverslag
  • Gebied: Mexico
  • Verschijnt: 12 januari 2017
  • Prijs: € 21,99
  • Flaptekst en inhoud boek: In ‘Mexicaanse sneeuw’ ontmoet Karin Anema, na een dagenlange eenzame voettocht, de Tarahumara’s, een primitieve indianenstam. Op 3000 meter hoogte leven de Tarahumara’s volstrekt geïsoleerd in grotten aan de randen van diepe canyons in Mexico. Zij worden ‘rarámuri’ genoemd – het volk van hardlopers – omdat zij dagen achtereen op blote voeten kunnen rennen, niet gehinderd door de barre weersomstandigheden in het ruige gebergte. Bezit telt niet voor de Tarahumara’s, tijd speelt voor hen geen rol en ze zijn zeer zwijgzaam. Tesgüino, een zelfgestookte drank, blijkt het sleutelwoord om contact met hen te krijgen. ‘Mexicaanse sneeuw’ is het fascinerende verhaal van Karin Anema’s tocht, van haar ontmoeting met de Tarahumara’s en hoe ze uiteindelijk in deze harde maar pure wereld werd opgenomen.
  • Oordeel redactie: boek nog niet gelezen
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Stefan Brijs - Andalusisch logboek Recensie InformatieAndalusisch Logboek

• Schrijver: Stefan Brijs ♂ (België)
  • Soort boek: reisboek over Andalusië (Spanje)
  • Verschijnt: mei 2017
  • Prijs: € 19,99 / € 14,99
  • Inhoud boek: Een Christus zonder gezicht in Alhama de Granada, een postbode in een bezemkast, negen Zurbaráns in de sacristie van een parochiekerk, de laatste uren van Federico García Lorca, tortillitas de camarones in Cádiz, de zomer van de bijeneters en de terugkeer van de bottenbreker. Met het nieuwsgierige oog dat zijn hele oeuvre kenmerkt, kijkt Stefan Brijs voor het eerst naar de rijkdommen van zijn nieuwe thuishaven Andalusië…
  • Recensie en oordeel: Boek nog niet gelezen

Erika Fatland Sovjetistan RecensieSovjetistan

Een reis door Turkmenistan, Kazachstan, Tadzjikistan, Kirgizië en Oezbekistan

• Schrijfster: Erika Fatland (Noorwegen)
  • Soort boek: reportages, reisverhalen
  • Origineel: Sovjetistan (2014)
  • Nederlandse vertaling: Maud Jenje
  • Uitgever: De Geus
  • Verschijnt: 28 februari 2017
  • Omvang: 448 pagina’s
  • Prijs: € 24,99
  • Inhoud boek: Kazachstan, Kirgizië, Tadzjikistan, Turkmenistan, Oezbekistan. Fascinerende Centraal-Aziatische landen die in het Sovjet-tijdperk hun eigen identiteit kwijtraakten. Wat is er nog over van die Sovjet-invloed, nu ze al meer dan een kwart eeuw onafhankelijk zijn? De jonge antropologe en schrijfster Erika Fatland trekt naar het hart van Centraal-Azië en dringt diep door in deze samenlevingen. Ze ontmoet slachtoffers van bruidsroof, ze bezoekt de plaats waar de Sovjet-Unie nucleaire bommen testte, ze reist incognito door Turkmenistan en observeert hoe oude gebruiken botsen met de nouveau riche. Deze landen lijken in een ander tempo, een ander tijdperk te leven, langzaam bouwend aan hun toekomst. Een ongewoon en onvergetelijk reisverslag.
  • Recensie en oordeel: Boek nog niet gelezen door de redactie

Ben Judah Dit is Londen RecensieDit is Londen

Leven en dood in een wereldstad

• Schrijver: Ben Judah ♂ (Engeland)
  • Soort reisboek: reportages over Londen
  • Origineel: This Is Londen (2016)
  • Nederlandse vertaling:
  • Verschijnt: 14 januari 2017
  • Omvang: 432 pagina’s (met afbeeldingen)
  • Prijs: € 27,99
  • Flaptekst en inhoud boek: Hedendaags Londen is een stad van immigranten. Meer dan een derde van de Londenaren werd over de grens geboren. Er wonen 600.000 illegalen. Mensen uit letterlijk alle windstreken zijn er terechtgekomen, met dromen over werk en vooruitgang. Voor velen komen die niet uit. Dit heeft onuitwisbare effecten op de stad, zowel positieve als negatieve. In tien jaar tijd is Londen sterk veranderd. Judah dompelt zich onder in de wereld van immigranten, van bedelaars, gangsters, smerissen en louche handelaars…lees verder >
  • Oordeel redactie: Nog niet gelezen

Bas Kwakman Hotelkamerverhalen RecensieHotelkamerverhalen

• Schrijver: Bas Kwakman ♂ (Nederland)
  • Soort boek: reisverhalen
  • Uitgever: De Arbeiderspers
  • Verschijnt: 7 maart 2017
  • Prijs: € 24,99 / € 13,99
  • Inhoud boek: Wereldreis in veertig sterke verhalen. Wonderlijk zijn de wegen van een poëziefestivaldirecteur. Vanuit ankerplaats Rotterdam reist hij naar plekken als Tel Aviv, Brussel, Vila Pouca da Beira, Beijing, Medellín, Stockholm of Ulaanbaatar, altijd verblijvend in non-descripte hotelkamers. Daar staat veel tegenover: de uiteenlopende, soms bizarre, vaak hilarische ontmoetingen met dichters, schrijvers, kunstenaars en ander cultureel volk, maar ook met taxichauffeurs, politici, hotelemployees, miljonairs, professoren, kickboksers, krachtpatsers, guerrillero’s, maffiabazen en politieagenten.

Mariet Meester De tribune van de Armen Recensie Boek over SpanjeDe tribune van de armen

Levenskunst in Málaga

• Schrijfster: Mariët Meester ♀ (Nederland)
  • Soort boek: reisverhalen uit Spanje
  • Uitgever: De Arbeiderspers
  • Verschijnt: 4 april 2017
  • Omvang: 264 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 13,99
  • Inhoud boek: Terwijl ze met een ezeltje van Sevilla naar Granada trok deed Mariët Meester een raadselachtige ontdekking: tijdens een van de paasprocessies in de Semana Santa wordt elk jaar een gedetineerde vrijgelaten uit de gevangenis van de provincie Málaga. Om de achtergrond van deze traditie te ontrafelen vestigt ze zich in Málagastad, waar ze vanaf het Plein van de Christussen, midden tussen de gitanos, het leven in Andalusië schetst.De tribune van de armen gaat over een eeuwenoud en uniek gebruik, over het zoeken naar troost in de roes van de nacht, maar vooral over het verlangen naar menselijkheid.

Eefje Rammeloo - Het geluk van de ChinezenHet geluk van de Chinezen

Van onze correspondent in Shanghai

• Schrijfster: Eefje Rammeloo ♀(Nederland)
  • Soort boek: reportages en reisverhalen uit China
  • Uitgever: Cossee
  • Verschijnt: april 2017
  • Prijs: € 18,99 / € 9,99
  • Inhoud boek: Chinezen moeten dromen, riep de Chinese premier Xi Jinping in 2012. De ‘Chinese Droom’ moest een praktisch antwoord bieden op de identiteitscrisis waarin China verkeerde. Na jaren van onstuitbare economische groei moest het land zich opnieuw uitvinden, om de problemen het hoofd te bieden. In 2016 heeft de bevolking steeds meer te besteden. De welvarende Chinezen hebben een huis, een auto en meer dan genoeg te eten. Ze ontdekken de wereld door reisjes naar Parijs, Rome en Giethoorn, wensen schone lucht en een goede opleiding voor hun kinderen. De Communistische Partij houdt het volk aan haar kant door het welvaartsniveau steeds te laten toenemen. Kritiek ontstijgt zelden het lokale niveau. Protest wordt genegeerd, en demonstraties worden in het uiterste geval neergeslagen.
  • Recensie en oordeel: Nog niet gelezen

Mark Twain Leven op de Mississippi RecensieLeven op de Mississippi

• Schrijver: Mark Twain ♂ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: boek over het leven op en rond het leven op de rivier de Mississippi
  • Origineel: Life on the Mississippi (1883)
  • Nederlandse vertaling: Johan Hos
  • Uitgever: G.A. van Oorschot
  • Verschijnt: 20 maart 2017
  • Omvang:
  • Prijs: € 24,99
  • Inhoud boek: Vanaf zeer jonge leeftijd wist Mark Twain één ding zeker: hij wilde rivierloods worden op de Mississippi. De status van die ‘mythische wezens’ was onder jochies in het zuiden van de Verenigde Staten enorm: ze reisden, en wisten álles. In deze fenomenale beschrijving van de machtigste rivier van Amerika ondervinden we hoe ingewikkeld dat loodsen eigenlijk was. Elke meter van deze rivier moet je op je duimpje kennen. En niet alleen overdag, maar ook ’s nachts, niet alleen bij laag water, maar ook bij hoog water, niet alleen stroomop- maar ook stroomafwaarts. De ondiepten kunnen je je boot kosten.  Twain roept een wereld op van deskundigheid in een landschap dat tot de indrukwekkendste ter wereld behoort. En dat in zijn ongeëvenaarde stijl. Leven op de Mississippi is het persoonlijke relaas van de grote passie van een der grootste Amerikaanse schrijvers. Maar Leven op de Mississippi gaat over veel meer, zoals de Amerikaanse burgeroorlog, de slavernij en de gevolgen van leeglopende plantages, en bevat talloze sprekende en prachtige anekdotes over het leven in Amerika in de negentiende eeuw.