Nieuwe Boeken Februari 2019 Boekentips Romans Recensies

Nieuwe Boeken Februari 2019 Boekentips Romans Recensies. Wat zijn de interessante nieuwe boeken februari 2019? Boekentips en recensies van de redactie.

Nieuwe Boeken Februari 2019 Boekentips

Op deze pagina vind je een overzicht van nieuwe boeken februari 2019, romans, thrillers, non-fictie boeken, biografieën en poëzie die in deze maand zullen verschijnen. Natuurlijk zijn er Nederlands-talige boeken opgenomen van Nederlandse en Vlaamse schrijvers en schrijfsters. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de nieuwe boeken die in Nederlandse vertaling verschijnen en niet te vergeten kinderboeken. Zodra er een recensie geschreven is door één van de redacteuren dan wordt deze bovendien ook vermeld op de pagina, inclusief de beoordeling van het betreffende boek.

< Januari 2019Overzicht | Maart 2019 >

Overzicht Nieuwe Boeken Februari 2019

Kristine Bilkau Een liefde in gedachten RecensieEen liefde, in gedachten

• Schrijfster: Kristine Bilkau (Oostenrijk)
  • Origineel: Eine Liebe, in Gedanken (2018)
  • Nederlandse vertaling: Pauline de Bok
  • Uitgever: Cossee
  • Verschijnt: februari 2019
  • Inhoud boek: Het is 1964 en de hits van Elvis, Dave Brubeck en Caterina Valente draaien in iedere jukebox. Samen in een café zitten is voor Antonia en Edgar de hemel op aarde, ze lijken voor elkaar gemaakt. Beiden – aan het einde van de oorlog geboren – dromen van een ander leven dan dat van hun ouders, zonder ontberingen en beperkingen. De wereld leren kennen! Genieten, en vooral anders leven en liefhebben!…lees verder >

Tomás González Ontij RecensieOntij

• Schrijver: Tomás González (Colombia)
  • Soort boek: Colombiaanse roman, psychologische roman
  • Origineel: Temporal (2013)
  • Nederlandse vertaling: Jos den Bekker
  • Verschijnt: februari 2019
  • Omvang: 192 pagina’s
  • Inhoud roman: De opvliegende, misantropische eigenaar van een eenvoudig strand-resort aan de Caribische kust heeft zijn jongvolwassen zoons, de tweeling Mario en Javier, altijd als niksnutten en mislukkelingen behandeld, waardoor ze een gloeiende hekel aan hem hebben gekregen. Hun moeder heeft hij letterlijk tot waanzin gedreven…lees verder >

Eduardo Halfon De Poolse bokser RecensieDe Poolse bokser

• Schrijver: Eduardo Halfon (Guatemala)
  • Origineel: El boxeador polaco (2008)
  • Nederlandse vertaling: Lisa Thunnissen
  • Uitgever: Wereldbibliotheek
  • Verschijnt: februari 2019
  • Omvang: 256 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Inhoud roman: Met verhalen die steeds meer samenhang blijken te vertonen, roept Eduardo Halfon een wereld op die zich laat lezen als een hecht opgebouwde roman. Ieder nieuw verhaal is op een verrassende manier verbonden met de andere verhalen en zet alles in een ander licht. Een joodse grootvader vertelt aan zijn kleinzoon hoe hij Auschwitz overleefde dankzij een Poolse bokser. Die had hem verteld welke woorden hij bij een verhoor door een SS’er wel en welke hij niet moest gebruiken. Maar welke woorden waren dat?…lees verder >

Sally Rooney Normale mensen RecensieNormale mensen

• Schrijfster: Sally Rooney (Ierland)
  • Soort boek: Ierse roman, liefdesroman
  • Origineel: Normal People
  • Nederlandse vertaling: Gerda Baarman
  • Verschijnt: 12 februari 2019
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Inhoud boek: In Normale mensen vertelt Sally Rooney de liefdesgeschiedenis van Marianne en Connell. Beiden groeien op in hetzelfde stadje in landelijk Ierland, waar hun verschillende werelden nauwelijks overlappen. Ze ontmoeten elkaar alleen wanneer de moeder van Connell het huis van Marianne schoonmaakt. Als ze beiden naar het prestigieuze Trinity College in Dublin gaan, blijkt op die universiteit dat zich door de jaren heen een diepe band heeft gevormd…lees verder >

Jón Kalman Stefánsson Het verhaal van Asta RecensieHet verhaal van Asta

• Schrijver: Jón Kalman Stefánsson (IJsland)
  • Soort boek: IJslandse roman, psychologische roman
  • Origineel: Saga Ástu (2017)
  • Nederlandse vertaling: Marcel Otten
  • Verschijnt: 14 februari 2018
  • Omvang: 432 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek / Ebook
  • Inhoud roman: Jon Kalman Stefánsson, auteur van onder meer Zomerlicht, en dan komt de nacht, schreef met Het verhaal van Ásta een meesterwerk over liefde en sensualiteit. Het verhaal van Ásta is een aangrijpend verhaal over het onvermogen om lief te hebben. Een prachtige en zinnelijke roman over het leven dat altijd anders verloopt dan we hoopten, en onze eindeloze zoektocht naar geluk…lees verder >

Jan Vantoortelboom Jagersmaand RecensieJagersmaan

• Schrijver: Jan Vantoortelboom (België)
  • Soort boek: sociale roman
  • Verschijnt: februari 2019
  • Omvang: 256 pagina’s
  • Inhoud boek: In Jagersmaan eist Victor Vanheule, grootvader en geweldenaar uit De verzonken jongen, en de afstandelijke vriend en redder van David Verbocht uit Meester Mitraillette, zijn verhaal op. Door de schande en de onmogelijke liefde voor zijn zus moet hij Elverdinge verlaten. Hij neemt de boot naar Amerika, maar spoelt aan in Ierland. Het is 1922: burgeroorlog en een versplinterd Ierse Republikeinse Broederschap…lees verder >