Nieuwe Boeken November 2018 Boekentips Romans Recensies

Nieuwe Boeken November 2018 Boekentips Romans Recensies. Wat zijn de interessante nieuwe boeken november 2018? Boekentips en recensies van de redactie.

Nieuwe Boeken November 2018 Boekentips

Op deze pagina vind je een overzicht van nieuwe boeken november 2018, romans, thrillers, non-fictie boeken, biografieën en poëzie die in deze maand zullen verschijnen. Natuurlijk zijn er Nederlands-talige boeken opgenomen van Nederlandse en Vlaamse schrijvers en schrijfsters. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de nieuwe boeken die in Nederlandse vertaling verschijnen en niet te vergeten kinderboeken. Zodra er een recensie geschreven is door één van de redacteuren dan wordt deze ook vermeld op de pagina, inclusief de beoordeling van het betreffende boek.

< Oktober 2018Overzicht | December 2018 >

Overzicht Nieuwe Boeken November 2018

Paolo Giordano De hemel verslinden RecensieDe hemel verslinden

• Schrijver: Paolo Giordano (Italië)
  • Soort boek: familieroman, coming of age roman
  • Origineel: Divorare il cielo
  • Nederlandse vertaling: Mieke Geuzebroek, Pietha de Voogd
  • Uitgever: De Bezige Bij
  • Verschijnt: november 208
  • Omvang: 496 pagina’s
  • Prijs: € 24,99
  • Inhoud boek: Teresa verruilt iedere zomervakantie samen met haar vader hun woning in het drukke Turijn voor het huis van haar jeugd op het Italiaanse platteland. het zijn saaie, bloedhete vakanties, totdat ze op een dag drie jongens bespiedt die naakt in het zwembad zwemmen: Nicola, Tommaso en de zonderlinge maar charismatische Bern. Ze zullen Teresa’s leven voor altijd tekenen…lees verder >

Saskia Goldschmidt Schokland RecensieSchokland

• Schrijfster: Saskia Goldschmidt (Nederland)
  • Soort boek: sociale roman, Groningen roman
  • Uitgever: Cossee
  • Verschijnt: 1 november 2018
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,99 / € 9,99
  • Inhoud boek: De grond onder het Hogeland van Groningen beeft. Eerst nauwelijks voelbaar, maar langzaamaan wordt het steeds sterker. Als de bodem onder hun voeten steeds instabieler wordt, proberen Femke, haar moeder Trijn en haar grootvader zowel de boerderij als hun eigen leven onder controle te houden. Femke is in haar element tussen de dieren op de boerderij en de gedroomde opvolger van de melkveehouderij van haar grootouders. Haar moeder daarentegen deed ooit een poging aan het boerenbestaan te ontsnappen maar is tegen haar zin teruggekeerd. Sindsdien is nooit meer van het erf afgekomen. De spanning tussen moeder en dochter over de te volgen koers groeit…lees verder >

Guus Luijters Klein geluk In de stad RecensieKlein geluk In de stad

• Schrijver: Guus Luijters (Nederland)
  • Soort boek: columns
  • Uitgever: Nieuw Amsterdam
  • Verschijnt: 1 november 2018
  • Omvang: 192 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden / Ebook
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Klein geluk – In de stad vindt het geluk in Amsterdam, de stad van toen en de stad van nu, op onverwachte of juist heel alledaagse plekken. Guus Luijters onderzoekt het wezen van de stad, zoals dat opgeslagen ligt in haar straten en pleinen, haar grachten en bruggen en rivieren. Iedere dag weer, het geluk is overal te vinden…lees verder >

Gerrit Jan Zwier Vijftig tinten groen Ierland Reisverhalen RecensieVijftig tinten groen

Langs de Ierse westkust

• Schrijver: Gerrit Jan Zwier (Nederland)
  • Fotograaf: Dolph Kessler
  • Soort boek: Ierland reisverhalen
  • Verschijnt: november 2018
  • Omvang: 192 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 21,99
  • Inhoud boek: Na veertig jaar schoffelen en snoeien in de tuin der letteren keert Gerrit Jan Zwier terug naar een van zijn oudste liefdes: Ierland. In zijn eerste boek daarover, Mijn Ierland, uit 2007, merkte hij op: ‘Over geen land is met zoveel hunkering en hartstocht geschreven.’ Soms leek het alsof een landschap in staat was innerlijke kwetsuren te genezen. In Vijftig tinten groen ligt het accent geheel op de Ierse westkust…lees verder >