Nieuwe Boeken Juni 2018 Boekentips Recensie

Nieuwe Boeken Juni 2018 Boekentips Romans Recensies. Wat zijn de interessante nieuwe boeken juni 2018? Boekentips en recensies van de redactie.

Nieuwe Boeken Juni 2018 Boekentips

Op deze pagina vind je een overzicht van nieuwe boeken juni 2018, romans, thrillers, non-fictie boeken, biografieën en poëzie die in deze maand zullen verschijnen. Natuurlijk zijn er Nederlands-talige boeken opgenomen van Nederlandse en Vlaamse schrijvers en schrijfsters. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de nieuwe boeken die in Nederlandse vertaling verschijnen en niet te vergeten kinderboeken. Zodra er een recensie geschreven is door één van de redacteuren dan wordt deze ook vermeld op de pagina, inclusief de beoordeling van het betreffende boek.

< Mei 2018Overzicht | Juli 2018 >

Ian Buruma Tokio mon amour RecensieTokio mon amour

Japanse avonturen

• Schrijver: Ian Buruma (Japan)
  • Soort boek: reisverhalen
  • Origineel: A Tokyo Romance (2018)
  • Nederlandse vertaling:
  • Verschijnt: juni 2018
  • Prijs: € 19,99
  • inhoud boek: Toen Ian Buruma in 1975 aankwam in Tokio, wist hij niet wat hem te wachten stond. Hij was in Amsterdam en Parijs gefascineerd geraakt door Japanse fi lms en theater en dus reisde hij naar de bron. Die wilde hij zelf ervaren. En Tokio wás ook overweldigend. Een stad die zich na de oorlog aan het heruitvinden was, maar waar het verleden wel zichtbaar bleef. Hier begon voor Buruma een levenslange liefde. Tokio mon amour is het portret van een jonge schrijver en van de stad die hem mede vormde. Met zijn bekende scherpe blik schetst Ian Buruma de spanning tussen oost en west, de sfeer van Tokio in de jaren zeventig en het dilemma van de gaijin: de buitenstaander in Japan die aan de ene kant vrij is, maar die nooit helemaal kan doordringen tot de kern van de cultuur. Het is een bijzonder verhaal over de wens om grenzen te overschrijden: culturele, kunstzinnige en seksuele.

Wiel Kusters Frans Welters De witte helm RecensieDe witte helm

• Schrijver: Wiel Kusters (Nederland)
  • Fotograaf: Frans Welters (Nederland)
  • Soort boek: beeldverhaal, oorlogsboek
  • Uitgever: Cossee
  • Verschijnt: juni 2018
  • Omvang: 144 pagina’s
  • Uitgave: Paperback
  • Prijs: € 24,99
  • Inhoud boek: September 1944. Geallieerde troepen rukken op in Zuid-Limburg. De NSB-burgemeester van Sittard slaat op de vlucht en zoekt met zijn gezin een heenkomen in Duitsland. Frans Welters, de zesjarige burgemeesterszoon wordt geconfronteerd met liquidaties, bombardementen en vooral veel angst en onrust. Hij ziet dingen die hij niet kan duiden, maar die hem nooit zullen loslaten. Beelden die hem tot een sociaal bewogen fotograaf zullen maken…lees verder >

Gerwin van der Werf Een onbarmhartig pad RecensieEen onbarmhartig pad

• Schrijver: Gerwin van der Werf (Nederland)
  • Soort boek: psychologische roman, IJsland roman, roadnovel
  • Verschijnt: juni 2018
  • Omvang: 208 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Tijdens een reis door IJsland pikken Onno en Isa met hun camper een lifter op. De lifter lijkt het land te kennen als zijn broekzak. Hij raakt bevriend met het stel en wint het vertrouwen van hun schuchtere zoon Jonathan. Als Onno hem in een opwelling een geheim toevertrouwt dat als een bom onder zijn huwelijk met Isa ligt, en de lifter niet van plan is weg te gaan, ziet hij in dat hij de lifter moet afschudden. Daartoe sleept hij zijn gezin mee de barre hooglanden in, over een van de gevaarlijkste wegen ter wereld, op weg naar een afgelegen kratermeer met een ontknoping als een mokerslag. Een onbarmhartig pad is een razend spannende roadnovel over een man die tot het uiterste gaat om te behouden wat hij eigenlijk al kwijt is.

Nieuwe Boeken Juni 2018